خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه امور بانوان وزارت ورزش:

حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها یک مطالبه اجتماعی‌است/وزارت ورزش تصمیم گیرنده نهایی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۹۲۱

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش با بیان اینکه حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها یک مطالبه اجتماعی است، گفت: وزارت ورزش در این زمینه تصمیم گیرنده نهایی نیست.

به گزارش ایلنا، رباب شهریان در نخستین گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، اظهار داشت: دولت توجه ویژهای به تحقق صحبت‌های رئیس جمهوری مبنی بر رفع تبعیض‌های موجود و ایجاد فرصت‌های مناسب در حوزه ورزش بانوان دارد.

وی به پیگیری‌های دفتر ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و صحبت‌های رئیس جمهوری انجام داده است.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: طرحی در شورای معاونین ارائه شده که مسابقات قهرمانی کشور با یک نگاه جدید در 24 رشته ورزشی ویژه بانوان در کشور دنبال شود.

وی به موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: موضوعی که وزارت ورزش و جوانان به صورت دقیق بررسی شده حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها است و این موضوع مطالبه جامعه ورزش نیست بلکه مطالبه زنان جامعه از وزارت ورزش است و باید به این نکته اشاره کرد که وزارت ورزش تصمیم گیرنده نهایی نیست.

شهریان با اشاره به اینکه در این زمینه باید دستگاه‌های درگیر اظهار نظر کنند، تصریح کرد: رشته‌هایی که زمینه مناسب برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود دارد به صورت موردی بررسی شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در زمینه ترویج فرهنگ ورزش بانوان غیر قابل انکار است، ادامه داد: برای ایجاد جامعه‌ای شاداب و پر نشاط نقش زنان بسیار مهم و اساسی است و سلامت محوری یکی از مهم‌ترین وظایف این وزارتخانه است لذا توسعه ورزشی در کشور نیازمند ابزارهایی می‌باشد که یکی از اساسی‌ترین ها آن‌ها توجه ویژه رسانه‌ها می‌باشد.

شهریان گفت: حضور جناب آقای نوبخت در جمع خانواده ورزش و حمایتهای ایشان از برنامه‌های پیشبینی شده ورزش با نگاه بسیار عمیق و ارزشمند باعث به وجود آمدن انگیزه و امید مضاعف شده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سهم ورزش در برنامه پنجم توسعه نسبت به برنامه های قبلی کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: قطعاً این موضوع در استان‌های مختلف مشکلاتی را به وجود آورده اما نگاه ویژه وزارت بر این است که باید جایگاه ورزش بانوان در سراسر کشور ارتقاء پیدا کند.

معاون توسعه امور ورزش بانوان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی این معاونت در وزارت ورزش و جوانان علی‌رغم توسعه ورزش بانوان در کشور هنوز فاصله زیادی با وضعیت مطلوب وجود دارد و بر همین اساس مدیران ورزشی در سراسر کشور باید در برنامه توسعه استان مشارکت زنان را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: نگاه ما به ورزش بانوان یک نگاه توسعه‌ای است بلکه در تلاش هستیم وضعیت ورزش زنان حتی در کوچکترین شهرستان‌های کشور نیز بهبود پیدا کند.

شهریان به موضوع واگذاری اماکن به بخش‌های مختلف ورزشی بر اساس ماده 88 اشاره و خاطر نشان کرد: ورزش بانوان طی سال‌های گذشته بسیار ضرر کرده است اما وزیر ورزش و جوانان برای حل مشکلات موجود دستور تشکیل کمیته کارشناسی را برای بررسی ماده 88 صادر کرد.

معاون توسعه امور ورزش بانوان به ابلاغ دستورالعملی تحت عنوان ماده 88 به استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: بر اساس این دستورالعمل مقرر گشته در سه حوزه سالن‌های ورزشی ویژه ورزش‌های قهرمانی، همگانی و بانوان به صورت خاص در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما از استان‌های سراسر کشور درخواست داریم که ارزیابی‌های بسیار دقیق را در حوزه بانوان انجام دهند و شاخص‌های مرتبط با ورزش بانوان را با دقت دنبال نمایند.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه عملکرد تمامی مدیران کل در استان‌ها به صورت دقیق بررسی می‌شود، خاطر نشان کرد: باید هئیتهای ورزشی به صورت دقیق ارزیابی شوند تا سهم ورزش بانوان در تمامی هیئتهای ورزشی سراسر کشور مشخص شود و برنامه‌ریزی بهتری نسبت به گذشته انجام شود.

وی به برخی از چالش‌های موجود در حوزه ورزش کشور اشاره کرد و افزود: پست‌های بلاتصدی بانوان در کشور بسیار زیاد است و متاسفانه متولی خاصی برای ورزشی بانوان در شهرستان‌های کشور وجود ندارد که امید است در جذب و بکارگیری نیروها تعدادی از اولویتهای در بخش بانوان انجام شود.

شهریان به انعقاد تفاهم نامه مشترک با وزارت کشور اشاره کرد و افزود: جهت اینکه در سند توسعه استان نقش ورزش اثرگذار باشد و مشارکت زنان در ورزش استان‌ها بیشتر شود تعامل و همکاری با مراکز امور زنان و خانواده در استانداری‌ها بیشتر می‌شود بر اساس این تفاهم‌نامه موجود جایگاه ورزش زنان در سراسر کشور افزایش می یابد.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت:ب اید موضوعات ورزشی زنان بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد زیرا تحقیقات به عمل آمده نشان می‌دهد که درصد اختصاص یافته به موضوع ورزش بانوان کمتر از 7 درصد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است که رسانه‌ها از ورزش برای پرداختن به ورزشی پاک و معرفتی حمایت بیشتری را داشته باشند تا بتوانیم اخلاق حرفه‌ای را در جامعه ورزشی تسری دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز