خبرگزاری کار ایران

تاریخ مسابقات گرندپریکس مشخص شد؛

مسکو، سامسون، منچستر و مکزیکوسیتی میزبان بهترین‌های تکواندوی جهان/نبرد برای ریو

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۷۶۵

تاریخ قطعی چهار دوره مسابقات گرندپریکس مشخص شد تا بهترین تکواندوکاران هر وزن برای کسب 200 امتیاز از اواخر مردادماه، مبارزات خود را آغاز کنند.

به گزارش ایلنا، سه مرحله مقدماتی رقابت های گرندپریکس به ترتیب در کشورهای روسیه، ترکیه و انگلیس پیگیری می شود که سقف امتیاز در هر مرحله 40 امتیاز است.

در مسابقات مقدماتی، تنها 31 تکواندوکار برتر رنکینگ المپیک مجاز به حضور هستند و میزبان نیز یک سهمیه خواهد داشت که 40 امتیاز به نفر اول، 24 امتیاز به نفر دوم و 14.4 امتیاز به نفرات سوم تعلق خواهد گرفت.

اولین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال 2015 از 23 تا 25 مردادماه در مسکو روسیه برگزار می شود.

میزبان دومین مرحله این رقابت ها، سامسون ترکیه است که از 27 شهریورماه به مدت دو روز پذیرای بهترین های تکواندوی جهان است و سومین مرحله مسابقات گرندپریکس، همانند سال گذشته به میزبانی منچستر انگلیس برگزار می شود که تاریخ برگزاری این مسابقات 24 تا 26 مهرماه برنامه ریزی شده است.

مرحله فینال این مسابقات که گردهمایی بهترین های تکواندوی جهان است و حتی تعداد شرکت کنندگان در این رقابت ها از هوگوپوشان حاضر در المپیک هم کمتر خواهد بود، 8 تکواندوکار برتر هر وزن مجاز به حضور هستند که نفر اول 80 امتیاز، نفر دوم 48 امتیاز و نفر سوم 28.8 امتیاز به رنکینگ المپیکی خود اضافه خواهند کرد.

مکزیکی ها که در سال 2014 نیز میزبانی فینال این مسابقات را عهده دار بودند، این دوره نیز 17 و 18 آذرماه، شهر مکزیکوسیتی را به عنوان محل برگزاری مسابقات انتخاب کردند.

در پایان مرحله فینال گرندپریکس، ماراتن 4 ساله کسب سهمیه المپیک به پایان می رسد و فدراسیون جهانی تکواندو نفرات اول تا ششم رنکینگ المپیک را اعلام خواهد کرد تا سهمیه المپیکی هر کشور مشخص شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز