خبرگزاری کار ایران

نگاهی به فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال

خواب خرگوشی مهرام/ دانشگاه منتظر جشن پایان ترم!‌

asdasd
کد خبر : ۲۸۰۱۲۵

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با دو پیروزی پیاپی برابر مهرام، در مجموع 3 بر یک از حریف خود پیش افتاد تا در آستانه نخستین قهرمانی‌اش در ایران قرار بگیرد.

ایلنا: فینال لیگ حرفه‌ای بسکتبال ایران بین تیم‌های دانشگاه آزاد و مهرام در حالی آغاز شد که یک پیروزی و یک شکست سهم هر دو تیم در دیدارهای رفت و برگشت (فصلی) بود. دانشگاه با صدرنشینی در لیگ حرفه‌ای حریف تیم چهارم جدول، شهرداری گرگان شد. شاگردان شاهین‌طبع همانطور که پیش‌بینی می‌شد مشکلی برابر تیم پایتخت بسکتبال ایران نداشتند. آن‌ها در دیداری که بیشتر جنبه تمرینی داشت شاگردان کبیر را در دو بازی از پیش‌رو برداشتند تا از ساده‌ترین راه به فینال لیگ حرفه‌ای برسند. این فرصت خوبی برای مهران شاهین‌طبع و تیم آنالیز دانشگاه بود تا به تماشای مصاف دو غول دیگر بسکتبال ایران بنشینند.

دیدار مهرام و پتروشیمی بندرامام در نیمه‌نهایی لیگ حرفه‌ای اما داستان متفاوتی داشت. مهرام که در اواسط لیگ حرفه‌ای با اضافه شدن حامد حدادی و تاکوان دین، قدرت دوچندانی گرفته بود به 2 پیروزی برای صعود به دیدار پایانی نیاز داشت. شاگرادان هاشمی در تهران دو بار حریف جنوبی خود را شکست دادند تا خود را برای بازی سوم در ماهشهر آماده کنند. ماجرای تعویق پرواز مهرام به ماهشهر هم در نوع خود جالب بود و مهرامی‌ها با چندساعت تاخیر به این شهر رسیدند اما با سومین پیروزی پیاپی، در سالن اندیشه شهرک بعثت جشن صعود به فینال را برپا کردند.

پرده اول؛ غرور و تعصب

مهرام سوم خرداد 1394 به سالن حکیمیه آمد تا برابر تیمی صف‌آرایی کند که چند هفته پیش در همین سالن با نتیجه قاطع 83 بر 67 میزبان را شکست داده بود. برتری با 16 امتیاز برابر دانشگاه و 3 پیروزی پیاپی برابر پتروشیمی بندرامام این ذهنیت را برای شاگردان هاشمی پیش آورده بود که حالا قدرت نخست بسکتبال ایران به حساب می‌آیند و تیمی یارای مقابله با آن‌ها را ندارد. آن سوی میدان اما مهران شاهین‌طبع از شکست هفته شانزدهم، درس‌های خوبی گرفته بود. از سوی دیگر رایان ریچاردز، ستاره انگلیسی- جامائیکایی دانشگاه به هماهنگی مطلوبی با هم‌تیمی‌هایش رسیده بود تا همراه فیلیپ ویدنف، دو یار خارجی تاثیرگذار و مطمئن در ترکیب این تیم لقب بگیرد. با این اوصاف سومین دوئل هاشمی و شاهین‌طبع این‌بار در فینال لیگ حرفه‌ای آغاز شد. مهرام با توجه به برد چند هفته پیش با غرور خاصی به حکیمیه آمد و انگار شاگردان هاشمی گمان می‌کردند، دانشگاه برابر آن‌ها محکوم به شکست است. اما این بار ورق برگشت. دانشگاه با یک بازی منسجم و هوشمندانه ضمن مهار دین و حدادی، با بازی درخشان ریچاردز در ریباند و حمله، در پایان به برتری 84 بر 78 رسید. نتیجه‌ای که کمتر کسی فکر می کرد روی اسکوربورد حکیمیه نقش ببندد.

پرده دوم؛ تکرار کابوس

مهرام زخم‌خورده از شکست در فینال سوم، 24 ساعت بعد مجدداً به حکیمیه آمد تا کار را به تساوی بکشاند. مصطفی هاشمی بهتر از هرکسی می‌دانست غرور شاگردان‌اش شکسته شده است. هاشمی و بقیه کادرفنی مهرام سعی داشتند روحیه از دست رفته را دوباره در ارکان تیم‌شان جاری کنند اما ستاره‌های مهرام همچنان تحت‌تاثیر شکست روز گذشته، این بار هراسان گام به سالن حکیمیه گذاشتند. حالا آن‌ها از بالا به حریف خود نگاه نمی‌کردند و متوجه شده بودند، دانشگاه برای باخت در زمین خود به مصاف‌شان نمی‌آید. فینال چهارم هم داستان مشابهی با دیدار روز گذشته‌اش داشت. رایان ریچاردز مهارناپذیر بود و حامد حدادی عصبی و به هم ریخته. این موضوع در ثانیه واپسین کوارتر نخست، زمانی‌‌که پرتاب 3 امتیازی ستاره انگلیسی دانشگاه، سبد مهرام را فروریخت نمود پیدا کرد. عصبانیت حدادی و فریادهای او نشان از نداشتن تمرکز کافی فوق‌ستاره مهرام  داشت. مهران شاهین‌طبع با نقشه فینال سوم، در نمایشی تکراری این بار با 10 امتیاز برتری و با نتیجه 77 بر 67 مچ هاشمی را خواباند تا دانشگاهی‌ها در یک قدمی قهرمانی قرار بگیرند. حالا همه نگاه‌ها به تالار بسکتبال آزادی و فینال پنجم دوخته شده است. غروب پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت، مشخص می‌شود که جواد داوری جام قهرمانی را بالای سر می‌برد یا ستاره‌های مهرام دوباره درخشش خود را از سر می‌گیرند.  

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز