خبرگزاری کار ایران

حسینی در آستانه مزایده چهارم مطرح کرد؛

تشریح مشکلات واگذاری سرخابی‌ها به خودروسازان/ این واگذاری قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۳۱

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس معتقد است به دلیل شبه دولتی بودن صنعت خودروسازی کشور، واگذاری باشگاه‌های ورزشی به آنها خلاف قانون است.

به گزارش ایلنا، سید هادی حسینی ضمن بیان این مطلب به اشکالاتی که در پی واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به خودروسازان به وجود خواهد آمد اشاره کرد و گفت: نخست اینکه خودروسازی یک صنعت شبه دولتی است و در واقع این واگذاری از چاله به چاه افتادن خواهد بود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس ادامه داد: از طرفی این دو باشگاه، تیم های چالش‌سازی دارند که این چالش‌ها با واگذاری به بخش خودروساز موجب ایجاد مشکلات فراوانی مثل به وجود آمدن رقابت های رنگی میان خودروسازان خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به مشکل سومی که با واگذاری سرخآبی ها به خودروسازان، دامن گیر حوزه خودروسازی خواهد شد، عنوان کرد: این واگذاری تأثیر جدی روی قیمت و کیفیت خودرو خواهد داشت به نحوی که خودروسازان مجبور می شوند برای تأمین مخارج باشگاه‌های خود قیمت خودرو را افزایش داده و از کیفیت آن بکاهند.

حسینی در ادامه به تمثیلی از قرآن در این رابطه اشاره کرد و گفت: در سوره اعراف به داستانی درباره قومی اشاره شده که در کنار دریا زندگی می کردند و خداوند به آنها امر کرده بود تا روزهای شنبه ماهیگیری نکنند؛ از قضا ماهی ها روز شنبه در دریا زیاد می شدند لذا مردم شهر بر آن شدند تا با کندن کانالی شنبه ها ماهی ها را به سمت دریاچه ای هدایت کنند تا یکشنبه آنها را بگیرند که خداوند آیه ای در این زمینه نازل کرد که کار شما خدعه بوده و شما از این امتحان سربلند بیرون نیامدید.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس در پایان به حرکت دولت در زمینه واگذاری اشاره کرد و با نسبت دادن آن به موضوع این داستان، خاطرنشان کرد: دولت نیز قصد دارد به صورت غیرمستقیم دو باشگاهی را که قرار بوده به بخش خصوصی واگذار کند به خودروسازان که شبه دولتی هستند بدهد که کاری خلاف قانون است و اگر نمایندگان مجلس با آن مخالف هستند به لحاظ باری است که با این کار بر دوش مردم اضافه خواهد شد.

لازم به یادآوری است ساعت 14امروز (سه شنبه، 29 اردیبهشت ماه) دور چهارم مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز