خبرگزاری کار ایران

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا- قطر؛

فرنگی کاران ایران قهرمان آسیا شدند/ تداوم سلطه کشتی ایران بر قاره کهن

تیم کشتی فرنگی ایران موفق شد عنوان قهرمانی بیست و پنجمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در دوحه را کسب کند تا همچنان سلطه فرنگی کاران ایران بر کشتی قاره کهن تداوم داشته باشد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی کشتی فرنگی ایران که با ترکیبی از کشتی گیران جوان و با تجربه در این رقابت ها شرکت کرده بود با کسب 3 مدال طلای رامین طاهری، یوسف قادریان و مهدی علیاری در وزن های 71، 80 و 98 کیلوگرم، یک نقره محمدعلی گرایی در وزن 66 کیلوگرم، دو مدال برنز پیام بویری و بشیر باباجان زاده در وزن های 75 و 130 کیلوگرم و یک مقام پنجم(به دلیل مصدومیت) توسط داود عابدین زاده در وزن 85 کیلوگرم و کسب 63 امتیاز قهرمان بیست و پنجمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در شهر دوحه قطر شد. پس از تیم ایران تیم های قزاقستان، چین و ازبکستان به ترتیب با کسب 58ٰ 57 و 54 امتیاز دوم تا چهارم شدند.

طلای ناب علیاری

در ورن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 3 بر صفر بیک سلطان محموداف از قرقیزستان را شکست داد وی در دور سوم  و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر یک مارگولان آسیمبیکوف از قزاقستان، قهرمان آسیا، را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.  علیاری در دیدار فینال با نتیجه 6 بر صفر دی ژیائو از چین را شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

قادریان طلا را ربود

در وزن 80 کیلوگرم یوسف قادریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 4 بر یک جونی بیک اوتابیکوف از ازبکستان را شکشت داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله  با نتیجه 6 بر 4 از سد جین هیوک کیم از کره جنوبی گذشت و راهی دیدار فینال شد. قادریان در این دیدار با نتیجه 13 بر 6 از سد آیشا آیشان از چین گذشت و صاحب گردن آویز طلا شد.

مدال برنز سهم بویری

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری در دور اول با نتیجه 8 بر صفر شریف بدر از قطر به پیروزی رسید وی  در دور دوم در حالی که 8 بر 2 از بین یانگ از چین عقب بود با اجرای فیتوهای متوالی با نتیجه 16 بر 8 پیروزی را از آن خود کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 4 مغلوب آتابک عزیزبکوف از قرقیزستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر دولت ژاکسیلیکوف از قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

گرایی هم به نقره بسنده کرد

در وزن 66 کیلوگرم ، محمد علی گرایی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 بر 6 از سد آسرور محی الدین اف ازبکستانی گذشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی و در یک کشتی زیبا مقابل دیمیو ژادرایف از قزاقستان با نتیجه 12 بر 10 پیروز شد و به دیدار پایانی رسید. وی در دیدار فینال مقابل ریو هان سو قهرمان جهان (2013) و قهرمان بازی های آسیایی 2014 از کره جنوبی با نتیجه 5 بر صفر شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

پایان کار بشیر با برنز

در وزن 130 کیلوگرم بشیرباباجان زاده در دور نخست با نتیجه 4 بر یک مرات رامونوف از قرقیزستان را شکست داد، (رامانوف به دلیل مصدومیت به کشتی ادامه نداد). وی در دور بعد در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر محمد ابراهیم از بحرین را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

باباجان زاده برای حضور در دیدار فینال به مصاف نورماخان تینالیف قهرمان بازی های آسیایی 2014 و دارنده مدال برنز جهان رفت اما با یک داوری یک طرفه و با یک اخطار با امتیاز یک بر صفر مغلوب این کشتی گیر شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 11 بر صفر ناوین از هند را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

رده بندی انفرادی

59 کیلوگرم: 1- المرات تسمراداف (ازبکستان) 2- چول ون یو(کره شمالی)3- شینوبو اوتا(ژاپن) و آرسن ارالی یف(قرقیزستان) 5- کیو تیان(چین) و کیم سنگ هاک(کره جنوبی) و ... 9- محسن حاجی پور(ایران)

66 کیلوگرم: 1- ریو هان سو (کره جنوبی) 2- محمدعلی گرایی (ایران) 3- پان ژنگ (چین) و دیمیو ژادرایف (قزاقستان) 5- هری وون هاک (کره شمالی) و آسرور محی الدین اف (ازبکستان)

 71 کیلوگرم:1- رامین طاهری(ایران) 2- روسلان تساریف(قرقیزستان) 3- نوربیک محموداف(ازبکستان) و ری دونگ ژانگ(چین) 5- گیون جانگ لی(کره جنوبی) و عظمت دامبیروف(قزاقستان)

75 کیلوگرم: 1- کیم هیون وو (کره جنوبی) 2- آتابک عزیزبیکوف (قرقیزستان) 3- پیام بویری (ایران) و دلشادجان توردیف (ازبکستان) 5- دولت ژاکسیلیکوف (قزاقستان) و خلیل رابیا (فلسطین)

80 کیلوگرم: 1- یوسف قادریان (ایران) 2- آیشا آیشان (چین) 3- ژاسولان کوشانوف (قزاقستان) و جونی بک اوتابکوف (ازبکستان) 5- نارسینگ پانجام یاداو (هند) و جین هیوک کیم (کره جنوبی)

85 کیلوگرم: 1- رستم آساکالوف(ازبکستان) 2- نورسلطان تورسینوف(قزاقستان) 3- سانگ جین پارک(کره جنوبی) و تائچی اوکا(ژاپن)  5- داود عابدین زاده(ایران) و جاناربیک کنجی یف(قرقیزستان)

98 کیلوگرم: 1- مهدی علیاری (ایران) 2- ژیائو دی (چین) 3- نوریکاتسو سایکاوا (ژاپن) و مارگولان آسیمبیکوف (قزاقستان) 5- ارسلان صفر ممدوف (تاجیکستان) و بک سلطان محموداف (قرقیزستان)

130 کیلوگرم: 1- نورماخان تینالیف (قزاقستان) 2- کوانگ مینگ (چین) 3- بشیر باباجان زاده (ایران) و مرادجان تویچیف (تاجیکستان) 5- ناوین ناوین (هند) و آراتا سونودا (ژاپن)

رده بندی تیمی

1- ایران 63 امتیاز 2- قزاقستان 58 امتیاز 3- چین 57 امتیاز 4- ازبکستان 54 امتیاز 5- کره جنوبی 48 امتیاز 6- قرقیزستان 45 امتیاز 7- ژاپن 39 امتیاز 8- هند 21 امتیاز

کد خبر : ۲۷۶۲۹۶