خبرگزاری کار ایران

نفت صدرنشین سال ۹۳؛

نفت استقلال را دبل کرد/علیمنصور مچ ژنرال راخواباند

تیم فوتبال نفت تهران با شکست استقلال سال 1393 را با صدرنشینی در لیگ برتر به پایان رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار تیم‌های استقلال و نفت تهران از هفته بیست وسوم لیگ برتر ساعت 17:30 امروز با قضاوت حسین زرگر در ورزشگاه ‌آزادی آ‌غاز شد که شاگردان منصوریان با پیروزی مقابل استقلال به صدر جدول بازگشتند.

ترکیب استقلال تهران: محسن فروزان، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا (84 مگوئیان)، امیرحسین صادقی، حنیف عمران زاده، آرش برهانی (62 میلاد فخرالدینی)، سجاد شهباززاده، رضا عنایتی، هاشم بیک زاده، میلاد نوری و یعقوب کریمی (88 سید محسن کریمی)

ترکیب نفت تهران: علیرضا بیرانوند، سیامک کوروشی، پادوانی، مهدی شیری، علیرضا عزتی، وحید حمدی نژاد، کمال کامیابی نیا، ایمان مبعلی، وحید امیری (88 حسین ابراهیمی)، غلامرضا رضایی (92 محمدامین حاج محمدی) و علی قربانی (72 دونوان بن لوسین)

استقلال بدون کرار و امید ابراهیمی بازی را متزلزل آغاز کرد. این تیم در نیمه نخست چند فرصت داشت که با بی‌دقتی برهانی و شهباززاده آن‌ها را از دست داد.

نیمه دوم، نفت بازی هجومی‌تری نسبت به میزبان به نمایش گذاشت و در چندنوبت دروازه استقلال را تهدید کرد اما درخشش فروزان، مانع فروریختن سنگر استقلال شد

دقیقه 58 حنیف عمران‌زاده بازی بدش را تکمیل کرد و با خطا روی علی قربانی یک پنالتی به نفت هدیه داد. محسن فروزان این پنالتی را از پادووانی گرفت تا استقلال را در بازی نگه دارد. آبی‌ها که بدون برنامه در زمین  حاضر شده بودند، با ارسال‌های پیاپی سعی داشتند برای عنایتی موقعیت ایجاد کنند اما بیرانوند و مدافعان نفت تمام این حملات را دفع کردند.

دقیقه 80 نفت مزد بازی خوب‌اش را گرفت. ارسال ایمان مبعلی روی یک ضربه کرنر با اشتباه فروزان در خروج از دروازه و عنایتی در دفع توپ توام شد تا پادووانی با ضربه سری دقیق توپ را به قعر دروازه بفرستد.

استقلال پس از دریافت گل هم نتوانست موقعیت‌ چندانی روی دروازه حریف ایجاد کند. دقیقه 90 میلاد شیخ‌فخر‌الدینی در محوطه جریمه نفت صاحب توپ شد و ارسال دقیق او روی سر سجاد شهباززاده نشست اما ضربه سر شماره 10 استقلال را از دوقدمی دروازه بیرانوند با واکنشی دیدنی به کرنر فرستاد تا استقلالی‌ها 3 امتیاز حساس را به نفت تقدیم کنند.

شاگردان منصوریان با این پیروزی 45 امتیازی شدند و صدرجدول را از تراکتورسازی پس گرفتند. آن‌ها مانند دیدار رفت استقلال را مغلوب کردند تا این تیم با 41 امتیاز در جایگاه سوم باقی بماند.

کد خبر : ۲۵۹۹۶۲