خبرگزاری کار ایران

العین قهرمان اولین اخرین دوره لیگ قهرمانان آسیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۸۱۳

العین که در نخستین دوره لیگ قهرمانان توانسته بود جام قهرمانی را بالای سر ببرد، در آخرین دوره نیز با فرمت کنونی قهرمان آسیا شد.

به گزارش ایلنا، تیم فوتبال العین امارات با کسب دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا، بار دیگر تاریخ‌سازی کرد و نام خود را در تاریخ این مسابقات ثبت نمود. العین که در سال 2003 نخستین بار با فرمت جدید مسابقات به قهرمانی رسیده بود، این بار در آخرین دوره لیگ قهرمانان آسیا با سبک و سیاق کنونی، با پیروزی برابر یوکوهاما ژاپن موفق شد دوباره بر قله آسیا بایستد و دومین ستاره آسیایی را بر روی لوگوی خود نصب کند.

در سال 2003، العین با حضور فرهاد مجیدی، اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا را جشن گرفت. این تیم اماراتی با نمایش‌های فوق‌العاده و نتایج درخشان توانست از سد رقبای قدرتمند خود عبور کند و قهرمان این رقابت‌ها شود. فرهاد مجیدی، که از برجسته‌ترین بازیکنان آن دوره بود، نقش بسزایی در موفقیت العین داشت و خاطره‌ای خوش برای هواداران این تیم به جا گذاشت.

در مسیر قهرمانی سال 2023-2024، العین با پشت سر گذاشتن تیم‌های قدرتمندی همچون الهلال و النصر عربستان، نشان داد که همچنان یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیا است. الهلال که بازیکنان بزرگی مانند الکساندر میتروویچ، سالم الدوسری، روبن نوس، ساویچ و... را در ترکیب خود داشت، در مرحله نیمه‌نهایی نتوانست مقابل العین مقاومت کند و با شکست از دور رقابت‌ها کنار رفت. النصر نیز با حضور ستارگانی چون کریستیانو رونالدو، تالیسکا و اوتاویو، در مرحله یک چهارم نهایی مغلوب العین شد و از صعود به مراحل بالاتر بازماند.

در فینال این دوره از مسابقات، العین با رهبری سفیان رحیمی و عملکرد درخشان او، موفق شد تیم یوکوهاما ژاپن را شکست دهد و به دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان آسیا دست یابد. رحیمی در این دیدار حساس با به ثمر رساندن دو گل، دادن یک پاس گل، گرفتن یک پنالتی و باعث اخراج دروازه‌بان حریف شدن، نقش مهمی در پیروزی تیمش ایفا کرد و نام خود را در تاریخ این مسابقات به عنوان یکی از بهترین بازیکنان ثبت کرد.

 

این قهرمانی برای العین به معنای پایان یک دوره پرافتخار و آغاز فصل جدیدی از رقابت‌ها بود. از فصل بعد، لیگ قهرمانان آسیا با فرمت جدیدی تحت عنوان "لیگ نخبگان" برگزار خواهد شد. این تغییرات، چالشی جدید برای تیم‌ها به همراه خواهد داشت. با دومین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، العین توانست ستاره دوم آسیایی را به لوگوی خود اضافه کند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز