خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت تیم ملی فوتسال بانوان از زبان سه ملی‌پوش

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۷۵

ملی‌پوشان فوتبال ایران از تلاش برای قهرمانی دوباره در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا خبر دادند.

به گزارش ایلنا، فرشته خسروی درباره تمرینات تیم ملی فوتسال و حضور در جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: خدا را شکر می‌کنم اردوهای خوبی داشتیم. تمرینات بدنسازی و کار با توپ داشتیم و شرایط اردو هم خوب است. برای جام ملت‌ها هم یک سال وقت داریم تا کار کنیم و مانند دوره قبل قهرمان شویم.

ملی‌پوش فوتسال کشورمان در پاسخ به این سوال که «ایران در چند دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا عنوان نخست را داشته و فکر می‌کنی شرایط ورزشکاران برای دوره بعد به چه صورت باشد؟» گفت: شرایط نسبت به 2 دوره قبل فرق کرده و سخت‌تر شده است، ولی ما تلاش می‌کنیم کمبودها را جبران کنیم. بازی دوستانه نیاز داریم تا زمانی که گذشته جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: ضعف‌هایی هست اما تلاش و کار می‌کنیم تا جبران شود. هماهنگی باید بیشتر شود، اردوها هم بیشتر شود همین به هماهنگی ما کمک می‌کند.

خسروی درباره اولین دوره جام جهانی که در فیلیپین برگزار می‌شود، اظهار داشت: انشالله به جام جهانی صعود می‌کنیم، اما اول باید جام ملت‌های آسیا را با نتایج خوب پشت سر بگذاریم. ما خودمان را در جام جهانی می‌بینیم. از ترکیب سال 97 فکر می‌کنم 4-5 نفر مانده باشند و تغییرات زیادی داشتیم. تیم خوب است و امیدوارم.

همچنین سارا شیربیگی دیگر ملی‌پوش فوتسال ایران در جمع  خبرنگاران اظهار داشت:  شرایط اردوها در سال جدید خیلی خوب بوده فکر می‌کنم اردوها از حالت قبل خارج شده و جدی تر دنبال می‌شود. با توجه به تمریناتی که داریم مشکلی در خصوص آمادگی نداریم فعلا در حال بدنسازی هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید بتوانید از جام قهرمانی خود در جام ملت‌ها دفاع کنید؟» گفت: در مورد قهرمانی هدفمان این است و  البته همه نیز از ما این انتظار را دارند که قهرمان آسیا شویم،  به هر حال ما هم به این باور رسیدیم، ولی لازمش این است که بازی تدارکاتی خوبی داشته باشیم. هفت سال است بازی مهمی نداشتیم، ولی می توانیم در این مدت بازی‌های خیلی بهتری داشته باشیم. امیدوارم با آمادگی صد درصدی عازم‌ مسابقات شویم.

شیربیگی افزود: پتانسیل ایران بالاست ولی اردوها باید بیشتر باشد. سال‌های گذشته هم اگر قهرمان شدیم به این دلیل بوده که اردوهای خوبی داشتیم. در حال حاضر جوان‌ها اضافه شدند که نیاز به تجربه دارند. باید این بازیکن‌ها خودشان را سازگار کنند تا به امید خدا موفق شویم.

مهاجم تیم ملی فوتسال در پایان در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید باز هم به عنوان خانم گل آسیا انتخاب شوید؟» گفت: هدفم این است ولی امیدوارم تیمی بتوانیم نتیجه بگیریم. من در هر صورت سعی می‌کنم با آمادگی کامل راهی مسابقات شوم‌.

فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان نیز درباره شرایط تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا، عنوان کرد: ما اولین اردوی تیم ملی را در سال جدید داشتیم، قبل از آن تمرینات بدنسازی تقریبا از اردیبهشت از سر گرفته شد. لازم است ما این اردوها را داشته باشیم و چه بهتر که بیشتر و مداوم باشد چون فرصتی برای مسابقات داخل سالن نداریم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان کشورمان با بیان اینکه امیدوارم فدراسیون فوتبال همانند سال‌های گذشته که حامی بود باز هم به حمایت خود ادامه دهد، گفت: این تیم پتانسیل قهرمانی را دارد. در دوره‌های قبل ثابت کرد که می‌تواند قهرمان شود. امسال کارمان سخت است و امیدوارم که همه از فدراسیون فوتبال گرفته تا رسانه‌ها حامی باشند تا این تیم دوباره روی سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است بعد از 7 سال تیم ملی در جام ملت‌های آسیا شرکت کند فکر می‌کنید این تیم می‌تواند دوباره قهرمان شود؟ گفت: قهرمانی دور از دسترس نیست اما شاکله تیم خیلی تغییر کرده است. ما بازیکنان جوان را در کنار بازیکنان با تجربه داریم که این بازیکنان جوان برای رسیدن به آمادگی نیاز به بازی‌های تدارکاتی دارند و اردوهای مستمر باید برگزار شود. اگر همه کمک کنند رفتن روی سکوی قهرمانی دور از دسترس نیست.

توسلی همچنین درباره اینکه چه برنامه‌ای لازم است تا نقاط ضعف تیم برطرف شود، یادآور شد: امسال مسابقات داخل سالن، مقدماتی جام جهانی و پس از آن جام ملت‌های آسیا را داریم. من همین جا از تمامی باشگاه‌ها می‌خواهم که مثل همیشه حمایت کنند چون نصف آمادگی این بازیکنان در داخل باشگاه‌ها رقم می‌خورد. در کنار آن فدراسیون فوتبال نگاه ویژه داشته باشد چون ما 6-7 سال از میادین دور بودیم و آخرین قهرمانی ما در سال 2018 بوده است. این تیم که جوان شده نیاز به بازی‌های دوستانه دارد.

وی درباره اینکه فکر می‌کنی تیم ملی بتواند راهی جام جهانی شود، اظهار داشت: ما که دو دوره قهرمان آسیا شدیم هدف‌مان حضور در جام جهانی است. سرمایه‌گذاری بیشتری از این پس در فوتسال خواهد شد و ما که 2 دوره قهرمان شده‌ایم حیف است در جام جهانی نباشیم. همه از این تیم انتظار دارند ما هم تلاش می‌کنیم به این هدف دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز