خبرگزاری کار ایران

مقابل سوریه هجومی بازی می‌کنیم

قلعه نویی: با همین تیم می‌توانیم تا جام جهانی بعدی بازی کنیم / با فیلم رامین بغض کردم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۱۱۰

امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی مقابل سوریه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در نشست خبری پیش از بازی مقابل سوریه اظهار کرد: در رابطه با بازی به نظر من یکی از سخت‌ترین بازی‌ها خواهد بود. با شناختی که از مربی بزرگشان و تیم سوریه داریم، یقینا ساختار دفاعی قوی‌ای دارند.

او ادامه داد: در سه بازی گذشته هم یک گل خوردند و ما با تیم سخت‌کوشی بازی داریم. به همین دلیل ما باید بیشتر از آن‌ها با کمترین اشتباه دوندگی داشته باشیم. امیدوارم مثل بازی با امارات بازیکنان بتوانند توانایی‌هایشان را در زمین پیاده کنند. تیم ایران بازیکنان بزرگی دارد و باید کیفیت و تمرکز خوبی داشته باشیم. نتایج و رفتارهای قبل به ما درس داده و ما باید تمرکز کافی داشته باشیم. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی با سوریه داشته باشیم.

قلعه نویی درخصوص حضور بازیکنان چند ملیتی در تیم ملی سوریه و همچنین عملکرد منسجم آن‌ها در خط دفاعی عنوان کرد: بخشی از سوالتان را درباه چند ملیتی بودن سوریه جواب نمی‌دهم و این سیاست آن‌هاست. اعتقاد من این است که فوتبال به دو بخش ساختار دفاعی و حمله تقسیم شده است. تیم سوریه با آقای کوپر در بخش دفاعی قوی هستند. تیم‌هایی که در گذشته داشتند مانند والنسیا و تیم‌های ملی در بخش ساختار دفاعی خوب عمل می‌کردند. ما هم پیشرفت‌های خیلی خوبی داشتیم و در روزی که مسئولیت با من است تغییر نگرش دادیم و از فوتبال دفاعی به فوتبال هجومی رسیده‌ایم. شما می‌توانید بحث مالکیت و امید گل را ملاحظه کنید که نشان می‌دهد در یک زمان کم به این مهم رسیدیم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: در باشگاه شما می‌توانید 150 جلسه تمرین داشته باشید اما در تیم‌ملی در سال شاید 20 جلسه تمرین داشته باشید. پس ما در یک زمان کم پیشرفت خوبی داشتیم و نگرش چندین ساله را به خوبی تغییر داده‌ایم. اشتباهات فردی داشتیم که مربوط به گل‌هایی بود که در این دو بازی خوردیم که به ساختار دفاعی ما ارتباطی نداشت که نمی‌توان اشتباهات فردی را 100 درصد از بین برد. ما در بازی بعدی به دنبال این هستیم که بازی هجومی انجام دهیم. این وظیفه بازیکنان است که بتوانند افکار ما را در زمین انجام دهند. من همیشه به بازیکنانم گفته‌ام که این فرامین تاکتیکی است اما توانایی‌های فنی‌تان را بیشتر انجام دهیم. این خاصیت فوتبال ایرانی است. با این که تکنیک‌ها کم شده اما باز هم ما می‌توانیم در دنیا در این بحث و بحث فیزیکی حرف برای گفتن داشته باشیم. امیدوارم بازیکنان فردا با تمرکز بتوانند از توانایی‌های فنی‌شان استفاده کنند و از تکنیکشان استفاده کنند.

قلعه نویی درمورد تفاوت بین جام ملت‌های 2007 و 2023 گفت: من خدمتتان عرض کنم که نمی‌خواهم به گذشته ورود کنم ولی شما می‌توانید از یک خبرنگار خارجی از طرف من سوال کنید که یک مربی را در بدترین شرایط تاریخ فوتبال یک کشور می‌آورند که فدراسیون رئیس ندارد و دو گروه سیاسی درگیر هستند ولی آن مربی با سه برد صعود می‌کند، چه برخوردی باید کرد. من از رفتاری که شد ناراحتم. فکر نمی‌کنم در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی رخ بدهد. باید به اتفاقات جام جهانی 2006 هم توجه کرد. یک گروه خاصی بودند که آن زمان با من هم مشکل داشتند. به همین خاطر آن برنامه تلویزیونی را درست کردند. من یادم هست که 300 مقاله علیه من نوشتند. من گفتم که در 30 سال گذشته هیچ مقامی به دست نیاورده‌ایم. الان قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی حضور دارد. در 2007 شرایط عجیبی وجود داشت که من مسئولیت قبول کردم.

قلعه نویی افزود: ما در بازی کره هم بهترین کیفیت را داشتیم. حتی الان هم ترکش‌هایش وجود دارد. من تا لحظه‌ای که هستم وظیفه‌ام را انجام می‌دهد. من عاشق ایران و جوانانش هستم. کسی که از بالاترین مسئولیت فوتبال ایران که تیم‌ملی است و بعدش به مس کرمان می‌رود، نشان می‌دهد که عاشق فوتبال است. انسان‌هایی به من فوتبال را یاد داده‌اند که فوتبال عاشقی است. اگر بخواهید بگویید قهرمان جام جهانی 70 چه تیمی شد، کسی یادش نیست ولی مسائل اخلاقی باقی می‌ماند. ما می‌خواستیم به عاشقی ادامه دهیم ولی نگذاشتند. من دلایل اختلاف بعضی‌ها با خودم را فهمیدم. من الان به عنوان کسی که پنج دهه در فوتبال هستم، از شما خواهش دارم که با آدم‌ها، مربیان و بازیکنان طوری رفتار کنید که قداستشان را نشکنید. من خودم خیلی از بازیکنان را به درست یا غلط کنار گذاشتم ولی قداستشان را نشکاندم. در تیم‌ملی هم همینطور بوده است. من سعی کردم که در رفتارم صداقت داشته باشم. بازیکنان الان من باهوش و زرنگ هستند. شاید به خاطر مسائل ارتباطات جمعی باشد. آن‌ها فرق صداقت و غیر صداقت را تشخیص می‌دهند. من فیلمی دیدم که بغض کردم. وقتی رامین تصمیم به حضور در زمین داشت، دیدید که کریم با تجربه بالا چطور به او کمک کرد. فوتبال جریان دارد. ما در این رابطه بازیکنان را توجیه کرده‌ایم. عراق با یک اشتباه کوچک حذف شد. ما بازیکنانمان را آماده مراحل حذفی کرده‌ایم.

سرمربی تیم ملی درباره مصدومان خط دفاعی تیم‌ملی در بازی با سوریه همچنین گفت: خوشبختانه 26 بازیکن ما نزدیک به هم هستند. البته مصدومیت حسینی و محرمی و همچنین پورعلی‌گنجی به ما ضربه زد چرا که بازیکنان بزرگی هستند. ما بازیکنان چند پسته‌ای داریم. مصدومیت آن‌ها بدشانسی بزرگی برای ما بود. با این حال حتی در حال حاضر آریا یوسفی هم می‌تواند در 11 بازیکن اصلی ما باشد. طبیعتا باید به تدریج در تیم تغییراتی ایجاد کنیم ولی این تیم، به نظرم تا انتهای جام جهانی هم می‌توانند بازی کنند. شما کریم انصاری‌فرد یا امید ابراهیمی را می‌بینید که عملکرد خوبی داشتند. پس ما دغدغه‌ای از این بابت نداریم. صحبت‌هایی که من راجع به آدم‌هایی کردم به این معنا نیست که از آن‌ها دلخور هستم ولی مسائلی هست که آدم حلال می‌کند ولی فراموش نمی‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز