خبرگزاری کار ایران

ورمزیار: تیم ملی خوب بود ولی هنوز جای بهتر شدن داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۸۳۲

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل ایران و امارات و صعود به دور حذفی جام ملت‌های صحبت کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، صادق ورمزیار در خصوص برتری ایران مقابل امارات اظهار داشت: چینش ترکیب تیم ملی در این بازی به مراتب مناسب‌تر از بازی قبل مقابل هنگ کنگ بود و همین موضوع خودش را در عملکرد تیم ملی نشان داد. به نظرم کادرفنی به خوبی از بازی با هنگ کنگ و اشتباهاتش درس گرفت و آن را در بازی مقابل امارات جبران کرد. عملکرد تیم ملی در این دیدار از نگاه من کم نقص بود، هرچند بازهم جای بهتر شدن داریم.

وی افزود: تغییراتی که در ترکیب اصلی رخ داد مثبت بود و اضافه شدن قلیزاده و محرمی در سمت راست موتور ما را در آن ناحیه روشن کرد. جهانبخش در دو دیدار قبل در آن سوی زمین خیلی کارایی نداشت و بهتر است کادرفنی در جای دیگری از حضور او استفاده کند. به نظرم این ترکیب برای دیدارهای آینده تیم ملی تا قبل از رویارویی با تیم‌های مدعی می‌تواند مفید باشد و کادرفنی زیاد به ترکیبش دست نزند.

ورمزیار در ادامه گفت: شاید لازم باشد تیم ملی در بازی‌های حساس‌تر و مثلاً در دیدار احتمالی مقابل کره جنوبی یا ژاپن با دو هافبک دفاعی بازی کند که البته این مسئله تدبیر و نظر کادر فنی را می‌طلبد. قلعه نویی مربی با تجربه‌ای است و قطعاً بهترین تصمیم را برای ساختار دفاعی تیم ملی می‌گیرد اما حرف من این است که کار دفاعی را همه تیم باید انجام بدهند و نه فقط ۴ یا ۵ عنصر دفاعی. برای آن بازی‌ها ما نیاز به استراتژی متفاوتی نسبت به بازی با فلسطین و هنگ کنگ و امارات و سوریه داریم.

وی در مورد تقابل با سوریه هم توضیح داد: اگر حریف را دست کم نگیریم آنها خیلی نمی‌توانند برای ما در این مرحله دردسرساز شوند. با عملکردی مشابه بازی با امارات می‌توانیم سوریه را شکست دهیم و به جمع 8 تیم پایانی برویم ولی از آنجا به بعد دیگر کارمان سخت خواهد شد. اینطور شنیدم که حریف احتمالی ما در این مرحله اگر صعود کنیم ژاپن خواهد بود و کار واقعاً دشواری برابر آنها داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز