خبرگزاری کار ایران

قدوس: قهرمانی؟ فعلاً فقط به هنگ کنگ فکر می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۱۴۴

هافبک تیم ملی عقیده دارد بازیکنان تمرکزشان روی بازی آینده این تیم است.

به گزارش ایلنا، سامان قدوس، هافبک تیم ملی که ستاره تیم ما در دیدار با فلسطین بود از شرایط جام ملت‌های آسیا می‌گوید.

 الان می‌توانی بگویی کدام تیم‌ها مدعی اصلی قهرمانی جام هستند و آیا ایران را مدعی قهرمانی می‌دانی؟

ببینید، بازی‌های زیادی مانده تا پایان جام و از الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و در این مورد حرف زد. می‌توانم بگویم که نیازی هم نداریم به بازیکنان دیگر فکر کنیم. وظیفه ما این است که روی حریف بعد خود که هنگ‌کنگ است تمرکز داشته باشیم و سعی کنیم به برد برسیم و بعد از آن می‌بینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

 بازیکن حریف ضربه بدی به تو در نیمه اول زد. الان هم یخ روی پایت بسته‌ای، آیا مصدومیتت جدی است؟

بله ضربه سختی زد و در حین بازی درد داشتم اما فقط یک ضربه بود و خوشبختانه باعث شکستگی نشده است، بیشتر مثل یک کوفتگی است.

 سامان تو در چند ماه اخیر در برنتفورد واقعاً خوب کار کرده‌ای، می‌توانی آن شرایط خوب را در تیم ملی و اینجا در قطر نیز تکرار کنی؟

البته که همینطور است. من در برنتفورد در چند ماه گذشته فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کردم و این چیزی بود که در یکی دو سال گذشته کمتر نصیبم می‌شد. هرچه بیشتر بازی کنم، در شرایط بهتری خواهم بود و می‌توانم از نظر بدنی و روحی نیز بهتر کار کنم، بابت این موضوع بسیار خوشحالم.

 نکته این است که در این چند ماه تو در پست‌های مختلف بازی کرده‌ای مثلاً دفاع چپ، دفاع راست، وینگر و ... اینکه در تیم ملی در پست دیگری بازی کنی برای تو مشکل‌ساز نیست؟

بازی کردن در دفاع راست و چپ برای من یک نکته مثبت داشت، اینکه توانستم در کارهای دفاعی نیز پیشرفت کنم. من قبلاً در کارهای هجومی خوب بودم اما در دفاع ضعف داشتم، حالا اما از این نظر خیلی بهتر شده‌ام. این موضوع کمک می‌کند که برای بازی در پست شماره 6 در تیم ملی (هافبک دفاعی) شرایط بسیار بهتری از نظر دفاعی داشته باشم و آن را با ویژگی‌های تهاجمی خود ترکیب کنم.

 تو الان به عنوان یک ستاره در تیم ملی ایران به حساب می‌آیی و هواداران فوتبال خیلی روی توانایی‌های تو حساب می‌کنند. این موضوع را خودت حس کرده‌ای؟ و آیا فشاری از این بابت حس می‌کنی؟

صادقانه بگویم که خودم را یک ستاره نمی‌دانم، فقط یک بازیکن از تیم هستم و نه بیش از آن. در تیم ملی ما چند ستاره داریم که خود من به آنها تکیه می‌کنم. ما تیم خیلی خوبی داریم و چند بازیکن واقعاً بزرگ در تیم داریم که می‌توانند نتیجه را در هر لحظه تغییر دهند. کاری که من می‌کنم این است که شرایط را برای آنها بهتر کنم و نهایت تلاشم را می‌کنم که بهترین بازی را کنار آنها ارائه دهم و راه گلزنی و کسب برد را برای هم‌تیمی‌هایم آسان‌تر کنم.

 بازی دیگر تیم‌های مدعی قهرمانی جام مثل قطر، استرالیا و ژاپن را دیده‌ای؟

نه نگاه نکرده‌ام. فعلاً فقط روی بازی خود تمرکز داریم و گام به گام پیش می‌رویم. نه وقت آن را داریم که بازی‌های دیگر را ببینیم و نه می‌خواهیم که خود را مشغول کنیم. همانطور که گفتم مهم‌ترین هدف برای ما حریف بعدی است.

 و آخرین سؤال که البته به این جام و این بازی مربوط نیست. کدام تیم را شانس اول قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می‌دانی؟

سؤال سختی است. تیم‌های مدعی زیادی در این فصل وجود دارند و اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. بازی‌های این فصل لیگ برتر در اوج حساسیت و نزدیکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز