خبرگزاری کار ایران

فوتبال با طوفان نسل طلایی وارد خانه ها شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۵۷۹

جام ملت های آسیا آخرین فرصت برای این نسل فوتبال ملی است .

به گزارش ایلنا، تیم ملی دهه ۷۰ یا همان تیمی که از جام ملت های ۹۶ امارات با طوفانی که مقابل عربستان و کره جنوبی براه انداخت سپس حماسه ملبورن خلق را کرد و در جام جهانی ۹۸ فرانسه آمریکا را شکست داد چنان به دل مردم راه یافت که بچه های مدرسه ای، نوجوانان و جوانان با افتخار لباس تیم‌ملی ایران با شماره و اسم بازیکنان را بر تن‌می کردند. دیگر از لباس باربکنان‌ برزیلی و ایتالیایی و آلمانی تن‌بچه‌ها خبری نبود. ‌یکی دوست داشت علی دایی شود، یکی خداداد عزیزی، یکی مهدوی‌کیا، یکی استیلی، یکی باقری و البته عابدزاده...این نقطه عطف فوتبال ملی و ارتباط با خانواده ها بود. ستاره‌ها خود به خود ساخته نمی‌شوند مگر با مداومت،  با تلاش بسیار،  با عرق ملی و با قد کشیدن، تا جایی که یک‌سروگردن‌ بالاتر از نام‌های خارجی‌ها بر سر زبان ها بیفتند. 

فوتبال ملی به همه خانه‌ها وارد شد و مردم برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کردند ، با پیروزی‌های ملی جشن می‌گرفتند و اگر ناکامی حاصل می‌شد مردم تیم ملی را تحسین می‌کردند چون مردمی بازی می‌کردند و مثل مردم زندگی می‌کردند، برای همین وقتی تیم ملی در امارات ۱۹۹۶ قهرمان نشد و عنوان سوم را کسب کرد استقبال قهرمانانه از آن تیم شجاع به عمل آمد. خود ما رسانه‌ای‌ها وقتی از استادیوم به هتل بر می‌گشتیم دوباره بازی تیم ملی را تماشا می‌کردیم. ده بار گل‌ها و صحنه‌های بازی را با لذت می‌دیدیم چون آن تیم آمال و آرزوهای ما را بر آورده می‌کرد.

شاید قیاس آن دوره با شرایط فعلی خوب نباشد اما این مردم وقتی تیم استقلال در بازی رفت باشگاه‌های آسیا ۳ گل از نماینده ازبک‌ها خورد قرمز و آبی یکدل و یکدست شدند تا در بازی برگشت در آزادی با یکصدهزار هوادار "سرخابی"  استقلال را جانانه حمایت کنند تا ۴ گل بزند و صعود کند.

هفته بعد پرسپولیس باید به آلیمای قزاقستان ۴ گل میزد، اینبار آبی‌ها با قرمزها یکدل شدند، هنوز فضای مجازی نبود که سریع اطلاع رسانی شود ولی حس یکرنگی و دفاع از نماینده فوتبال ملی در هوادران بوجود آمد و رسانه‌ها هم دل‌ها را به هم پیوند دادند.  پرسپولیس هم با حمایت استقلالی‌ها ۵ گل زد و رفت مرحله نهایی. دهه ۷۰ دو روز باشکوه را ورزشگاه آزادی و فوتبال ایران به خود دید، روزی که دیگر تکرار نشد .

بازیکنان امروز تیم ملی حتما آن صحنه ها را بیاد دارند، آن موقع بیشترشان دبستانی بودند، آنها امروز اگر می خواهند دوباره مردم آن حس را بگیرند باید شجاع بازی کنند، باید با رفتار و گفتار و فوتبال جانانه به دل‌ها راه یابند، نه در فضای مجازی دنبال فالوور باشند.  

این گوی و این میدان .

جام ملت های آسیا آخرین فرصت برای این نسل فوتبال ملی است. ثابت کنید که می توانید مردم را دوباره به هیجان در آورید. ثابت کنید ...لطفا

 

سیدفرشاد فیض آبادی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز