خبرگزاری کار ایران

اولین محک تیم ملی مقابل تیم آفریقایی برای رویای جام ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۱۹۸

تیم ملی دیروز به کیش پرواز کرد و جمعه بازی دوستانه‌ای با بورکینافاسو دارد. این یکی از دو بازی تدارکاتی ایران پیش از جام ملت‌های آسیا است و به قلعه‌نویی کمک می‌کند برنامه‌هایش را یک بار دیگر مرور کند.

به گزارش ایلنا، قرار بود اردوی تیم ملی پیش از شروع این تورنمنت طولانی‌تر باشد، ولی تعطیلی لیگ به خاطر بازی‌های آسیایی هانگژو پایان نیم‌فصل اول را به تأخیر انداخت تا زمان آماده‌سازی به کمتر از ده روز برسد. با این حال تیم ملی در مرحله گروهی کار خیلی سختی ندارد و سه بازی این مرحله هم می‌تواند به هماهنگی و آمادگی بیشتر بازیکنان کمک کند.

قلعه‌نویی در بازی‌های دوستانه و رسمی قبلی تقریباً توانسته به ترکیب اصلی‌اش برسد و انتظار می‌رود در این بازی هم بازیکنان اصلی را به زمین بفرستد. بیرانوند مثل تورنمنت‌های مهم سال‌های اخیر دروازه‌بان اصلی تیم ملی است. در قلب دفاع شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان انتخاب‌های اصلی هستند، هرچند مدافع پرسپولیس به دلیل حواشی اخیر کمتر بازی کرده و شاید در این بازی فرصت به مجید حسینی برسد. مصدومیت رامین رضاییان هنوز برطرف نشده و انتظار می‌رود که صادق محرمی در دفاع راست بازی کند. در دفاع چپ هم احسان حاج‌صفی گزینه اصلی است.

زوج عزت‌اللهی- قدوس در خط میانی بهتر از دیگران جواب داده و ممکن است جمعه مقابل بورکینافاسو هم آنها را در ترکیب اصلی ببینیم. قدوس در نقش بازیساز جلوی خط دفاع عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته، ولی در بازی با بورکینافاسو مشخص می‌شود که آیا این ترکیب در برابر حریفان سخت‌تر هم جواب می‌دهد؟ در سمت راست و چپ خط میانی هم علیرضا جهانبخش و محمد محبی موقعیت بهتری دارند و احتمالاً این ترکیب چهار نفره را کامل کنند. طارمی از پرتغال برگشته و می‌تواند در این بازی در خط حمله به میدان برود، ولی زوج او سردار آزمون دیرتر به اردو ملحق می‌شود و انتظار می‌رود که مهاجم دوم تیم ملی از بین رضا اسدی و شهریار مغانلو انتخاب شود.

حریف جدی

بورکینافاسو را باید یکی از حریفان قدر آفریقایی که در سال‌های گذشته با تیم ملی روبه‌رو شده‌اند، نامید. این تیم یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا محسوب می‌شود و در آستانه شروع این تورنمنت این بازی را کاملاً جدی می‌گیرد.

بورکینافاسو بعد از فینالیست شدن در سال 2013، در دو دوره اخیر جام ملت‌های آفریقا (2017 و 2021) به ترتیب سوم و چهارم شده و به آنها لقب «تقریباً قهرمان» داده‌اند، ولی این تیم مصمم است که این بار طلسم قهرمان نشدن را بشکند.

هدایت بورکینافاسو به عهده هوبر ولود است و این مربی 64 ساله فرانسوی به فوتبال تهاجمی و علاقه به پرس و بازی با شدت بالا شهرت دارد. آنها همچنین تمایل زیادی به فوتبال مالکانه دارند. این حریف محک خوبی برای تیم ملی است و می‌تواند شبیه‌سازی خوبی از بازی مقابل حریفانی مثل کره جنوبی و ژاپن باشد.

یکی از بازیکنان کلیدی این تیم ادموند تاپسوبا، مدافع بایر لورکوزن است که در این تیم آلمانی با آزمون همبازی بوده. او یک مدافع میانی سریع است که خطاهای کمی مرتکب می‌شود و توانایی اضافه شدن به حملات را هم دارد.

کاپیتان این تیم برتران ترائوره، مهاجم آستون ویلا است که چهارمین حضورش در جام ملت‌های آفریقا را تجربه می‌کند و امیدوار است که این بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد. زوج ترائوره در خط حمله دانگو اوئاتارا، مهاجم بورنموث است.

دیگر مهره کلیدی بورکینافاسو عیسی کابوره، مدافع راست هجومی منچسترسیتی است که پس از حضور قرضی در مارسی حالا برای لوتون در لیگ برتر بازی می‌کند. برخی سایت‌ها این مدافع 22 ساله را در جمع ده بازیکن برتر جام ملت‌های آفریقا در کنار بازیکنانی مثل عزالدین اوناهی (مراکش)، ریاض محرز (الجزایر)، محمد کودوس (غنا)، سرژ اوریه (ساحل عاج)، نیکلاس جکسون (سنگال)، ویکتور بونیفاس (نیجریه)، سادیو مانه (سنگال)، ویکتور اوسیمن (نیجریه) و محمد صلاح (مصر) قرار داده‌اند. هنوز فهرست بازیکنان بورکینافاسو برای این بازی اعلام نشده، ولی اگر این تیم با تمام نفرات اصلی به کیش سفر کند، محک خیلی خوبی برای خط دفاع تیم ملی خواهد بود که در بازی اخیر با ازبکستان به دردسر افتاد و برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا کادر فنی باید بتواند اشتباهات در این خط را به حداقل برساند.

تیم ملی با دو غایب اصلی مقابل بورکینافاسو

انتظار می‌رود قلعه‌نویی مقابل تیم قدرتمند بورکینافاسو از ترکیب اصلی‌اش استفاده کند، ولی دو نفر از بازیکنان اصلی‌اش را در اختیار نخواهد داشت. سردار آزمون فعلاً در اختیار تیم رم است و رامین رضاییان هم به خاطر مصدومیت نمی‌تواند به میدان برود. بورکینافاسو یکی از مدعیان قهرمانی جام ملت‌های آفریقا است که در روزهای آینده شروع می‌شود و بازیکنانی مثل ادموند تاپسوبا (بایرلوکوزن)، برتران ترائوره (آستون ویلا)، دانگو اوئاتارا (بورنموث) و عیسی کابوره (لوتون) از ستارگان این تیم محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز