خبرگزاری کار ایران

دست به وزنه شدن ملی‌پوشان قبل از قطرکاپ

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۴۳

دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور فصل 1402 به میزبانی استان خوزستان و شهر اهواز آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، دومین هفته از رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور فصل 1402 به میزبانی استان خوزستان و شهر اهواز آغاز شده است. جدالی که قطعاً در آن میزبان این هفته یعنی وزنه‌برداران باشگاه شناسنامه‌دار مناطق نفت‌خیز جنوب به دنبال جبران امتیازات از دست رفته هفته نخست مقابل تیم قدرتمند و عنواندار ذوب‌آهن اصفهان و انتقامی سخت از ذوبی‌ها در خانه هستند. البته در کنار وزنه‌برداران دو باشگاه نفت و ذوب‌آهن اصفهان، باید منتظر درخشش چهره‌های شاخص حاضر در ترکیب تیم‌های ملی‌حفاری اهواز و رعد پدافند بوشهر هم باشیم که به دنبال تیم‌های صدرنشین در پی جبران ناکامی‌های هفته اول و درخشش در هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور هستند.

 

تلاش با تمام توان برای صدرنشینی در اهواز

پرونده هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور فصل 1402 که چندی پیش به میزبانی استان گیلان و شهر رشت برگزار شد، در رده سنی بزرگسالان با برتری و صدرنشینی باشگاه وزنه‌برداری ذوب‌آهن اصفهان با کسب ۶۳۰ امتیاز همچنین دومی باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب با ۶۱۷ امتیاز و نهایتاً سومی رعد پدافند بوشهر با ۵۴۹ امتیاز بسته شد. حالا و با شروع هفته دوم این رقابت‌ها به میزبانی تیم دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور یعنی باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب کم‌کم به نقطه اوج خود نزدیک می‌شود.

مطمئناً در هفته دوم باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب بواسطه داشتن امتیاز میزبانی و شرایط حمایتی که در استان خوزستان از این تیم با سابقه صورت می‌گیرد، به دنبال جبران امتیازات از دست رفته در هفته اول و عبور از تیم صدرنشین امسال یعنی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان است.

البته ذوبی‌های اصفهانی نیز با توجه به داشتن ستاره‌های ملی‌پوش در ترکیب خود و خیز بلندی که از ابتدا برای جام قهرمانی لیگ برتر امسال برداشتند، قطعاً برنامه‌ریزی جدی برای خنثی کردن تاکتیک و استراتژی رقبای خود، خصوصاً نفتی‌های اهوازی در کنار کارون دارند.

سوای این دو تیم که مطمئناً مدعیان اصلی کسب جام قهرمانی در لیگ امسال به شمار می‌روند. تیم‌های پدافند بوشهر و دیگر تیم شناخته شده خوزستانی یعنی باشگاه ملی‌حفاری اهواز نیز به دنبال استفاده از اشتباهات تیم‌های صدرنشین لیگ و نشستن جای آنها در صدر جدول هستند.

 

میزبانی ایده‌آل نفتی‌ها از هفته دوم

لیگ برتر وزنه‌برداری امسال در فصل 1402، در رده سنی جوانان با حضور تیم‌های ملی حفاری اهواز، مناطق نفت‌خیز جنوب، عقاب نیروی هوایی، نیروی زمینی و مقاومت گیلان در حال برگزاری است و در رده سنی بزرگسالان نیز باشگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان، ملی حفاری اهواز، مناطق نفت‌خیز جنوب، نیروی زمینی، عقاب نیروی هوایی و رعد پدافند بوشهر ترکیب شرکت‌کنندگان این فصل از لیگ برتر وزنه‌برداری را تشکیل می‌دهند. رقابتی که اگر‌چه امسال هم مثل ادوار گذشته مشکلات ریز و درشت فنی و کیفی بسیاری را دارد اما واگذاری میزبانی‌ها به استان‌های وزنه‌بردار خیز مثل گیلان و خوزستان موجب شده تا هفته‌های اول و دوم تقریباً از نظر کیفی و کمی و البته فنی نسبتاً با شرایطی بهتر از سنوات قبل تدارک و برگزار شود. باتوجه به اینکه باشگاه مناطق نفت‌خیز جنوب و هیأت وزنه‌برداری استان خوزستان میزبان برگزاری هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری هستند، پیش‌بینی می‌شود این هفته از لیگ با توجه به تجربه بالا و میزبانی‌های متعددی که خوزستانی‌ها از رویدادهای مختلف وزنه‌برداری در عرصه داخلی و بین‌المللی داشتند، به مراتب بهتر و باکیفیت‌تر از هفته نخست برگزار و عملیاتی شود. البته کیفیت قابل تقدیر روز نخست از هفته دوم که در شهرک نفت اهواز و باشگاه مناطق نفت‌خیز برگزار شد، بیانگر سطح کیفی و کمی خوبی بود که پیش‌بینی‌ می‌شد. البته اینطور به نظر می‌رسد که اگر پخش زنده و تلویزیونی این مسابقات نیز از روز نخست به صورت سراسری تهیه و تدارک دیده می‌شد، قطعاً از نظر روحی و روانی، همینطور اقبال عمومی از سوی حامیان مالی و اسپانسرها برای ورود به لیگ وزنه‌برداری بیشتر به چشم می‌آمد. اما از همین ابتدا باید تلاش قابل تحسین نفتی‌ها و هیأت وزنه‌برداری استان خوزستان برای برگزاری هفته دوم لیگ وزنه‌برداری را تقدیر کرد و از آنها برای میزبانی‌های بیشتر و باکیفیت‌تر حمایت نمود.

 

دست به وزنه شدن ملی‌پوشان قبل از قطرکاپ

اگرچه اینطور پیش‌بینی می‌شد که در اهواز بواسطه اینکه زمان برگزاری هفته دوم لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور نزدیک به تورنمنت بین‌المللی قطرکاپ (گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) است و این احتمال وجود دارد که کادرفنی بواسطه نزدیکی این دو رویداد داخلی و بین‌المللی اجازه وزنه زدن به ملی‌پوشان را در هفته دوم لیگ ندهد، اما عکس این اتفاق رخ داده و باتوجه به اینکه ملی‌پوشان کشورمان فقط قرار است در تورنمنت قطرکاپ وزن‌کشی کنند، این مجوز به آنها داده شده است تا در صورت تمایل برای تیم‌های لیگی خود روی تخته رفته و در اهواز دست به وزنه شوند.

بر همین اساس می‌توانیم در هفته دوم لیگ و در اوزان ده‌گانه، شاهد حضور و رقابت جذاب و مهیج چهره‌های عنواندار جهانی و المپیکی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان همچون حافظ قشقایی، میرمصطفی جوادی، رضا دهدار، رسول معتمدی، امیر عزیزی، علی داودی، محسن دادرس، سیدایوب موسوی و... روی تخته مسابقه باشیم. قطعاً حضور و رقابت این وزنه‌برداران نامی در اهواز موجب بالا رفتن سطح کیفی و رقابتی این هفته از لیگ می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز