خبرگزاری کار ایران

تلاش برای کسب سهمیه وزنه برداری بانوان در قطرکاپ

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۳۱

تورنمنت بین‌المللی قطرکاپ رسماً در شهر دوحه استارت خورده است.

به گزارش ایلنا، تورنمنت بین‌المللی قطرکاپ رسماً از امروز در شهر دوحه استارت می‌خورد. تورنمنتی که به‌عنوان رقابت گزینشی بازی‌های المپیک 2024 پاریس از اهمیت بالایی برای وزنه‌برداران مدعی حضور در المپیک برخوردار است. این رقابت معتبر بین‌المللی در دو بخش مردان و زنان با استقبال بسیار خوبی از سوی کشورهای مدعی جهان امسال حال و هوای متفاوتی نسبت به ادوار گذشته دارد.

حضور 92 کشور از سراسر دنیا در دو بخش مردان و زنان بیانگر سطح کیفی و کمی بالای این تورنمنت معتبر بین‌المللی است. کاروان اعزامی وزنه‌برداری ایران به تورنمنت قطرکاپ سوای مردان که قرار است با 7 وزنه‌بردار عازم دوحه شوند، در بخش بانوان که کسب سهمیه ورودی به بازی‌های المپیک پاریس برای ما از اهمیت تاریخی و ویژه‌ای برخوردار است، کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان با 2 وزنه‌بردار (ریحانه کریمی و فاطمه کشاورز) در این رویداد حاضر می‌شود.

هرچند طبق اعلام سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان وزنه زدن دو نماینده جوان کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک قطر کاپ به خاطر اینکه طبق زمانبندی میزبان قرار است صبح برگزار شود، هنوز مشخص نیست و بستگی به شرایط بدنی آنها دارد. بنابراین براساس آنچه که برای دختران وزنه‌برداری پیش‌بینی شده است، باتوجه به اینکه مسابقه 2 نماینده وزنه‌برداری بانوان ایران صبح برگزار می‌شود، اگر شرایط بدنی و رکوردی دختران کشورمان رو به راه نباشد، احتمالاً مثل پولادمردان آنها هم فقط در قطرکاپ به وزن‌کشی بسنده می‌کنند!

طبق قوانین کسب سهمیه المپیک، وزنه‌برداران برای حضور در المپیک پاریس در پنج مسابقه گزینشی المپیک باید شرکت کنند که در سه مسابقه حتماً باید وزنه بزنند و رکورد مجموعی را ثبت کنند که در حد و اندازه امتیاز ورودی به المپیک باشد. در غیر این صورت حتی وزنه زدن هم در مسابقات گزینشی دردی از وزنه‌برداران برای کسب امتیاز المپیکی دوا نخواهد کرد. سوای آن وزنه‌بردارانی که مدعی حضور در المپیک هستند می‌توانند در دو مسابقه گزینشی المپیک فقط وزن‌کشی کنند. در تیم زنان ایران هم فعلاً سیده الهام حسینی، فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در رنکینگ المپیکی شانس بیشتری نسبت به باقی وزنه‌برداران برای کسب سهمیه ورودی المپیک دارند.

از این بین حسینی اما به قطرکاپ اعزام نشده است و فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی عازم این رویداد شدند. آنها هم باتوجه به شرایطی که دارند مشخص نیست که در دوحه دست به وزنه شوند یا نه! فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم حضور دارند و رقابت این گروه قرار است یکشنبه هفته آینده برگزار ‌شود. رکورد ورودی ریحانه کریمی ۲۰۵ و فاطمه کشاورز ۲۰۱ کیلوگرم در گروه C دسته ۷۱ کیلوگرم است.

رکورد ورودی هر هفت وزنه‌بردار مرد ایران ۶۰ کیلوگرم است و از آنجا که قرار نیست وزنه بزنند، علی داودی و آیت شریفی در گروه B دسته ۱۰۹+ کیلوگرم، رضا دهدار و رسول معتمدی در گروه B دسته ۱۰۲ کیلوگرم، حسین سلطانی در گروه B دسته ۹۶ کیلوگرم و مصطفی جوادی در گروه C دسته ۸۹ کیلوگرم هستند. رقابت دسته ۱۰۹ کیلوگرم تنها در گروه A برگزار می‌شود و مهدی کرمی در این گروه است اما او هم وزنه نمی‌زند و فقط در دوحه وزن‌کشی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز