خبرگزاری کار ایران

فتح آبادی: پیروزی مقابل النصر خیلی سخت است مگر اینکه...

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۳۷۷

پیشکسوت پرسپولیس شانس چندانی برای برتری این تیم مقابل النصر قائل نیست.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، پیشکسوت پرسپولیس عقیده دارد این تیم شرایط نتیجه گرفتن مقابل النصر را داراست ولی کار سختی در پیش دارد.

  برگ برنده پرسپولیس را برای دیدار حساس مقابل النصر چه بازیکنانی می‌دانید؟

به نظرم بیرانوند برای پرسپولیس یک ستون است و حکم یک دروازه‌بان تمام‌عیار را ایفا می‌کند اما جدا از بیرانوند که بهترین دروازه‌بان ایران است به نظرم ترابی و عالیشاه و صادقی می‌توانند برای پرسپولیس و پیاده کردن کار تیمی و اجرای تاکتیک سرمربی‌شان بسیار خوب و کلیدی باشند و به قولی برای سرخ‌پوشان در دیدار حساس تیمشان نقش بسیار مهمی ایفا کنند و در نتیجه‌گیری تیمشان بسیار تعیین کننده ظاهر شوند.

 به نظرتان بازیکنان پرسپولیس می‌توانند مهره‌های کلیدی و بازیکنان نامی تیم النصر را مهار کنند؟

مانه در بازی قبلی تیم النصر در لیگ عربستان بازی نکرد شاید به این دلیل که سرمربی تیمشان قصد بازی گرفتن از او در مقابل پرسپولیس را دارد اما باز هم دقیقاً مشخص نیست در بین ستاره‌های تیم النصر سرمربی این تیم قصد دارد از چه بازیکنانی استفاده کند و از چه بازیکنانی استفاده نکند. در این بین یکی از دغدغه‌های پرسپولیس هم قطعاً به این نکته باز می‌گردد که رونالدو ستاره 39 ساله تیم النصر را چه بازیکنی از پرسپولیس می‌خواهد مهار کند همان بازیکنی که در بازی قبلی تیمش دو گل به ثمر رساند و ستاره تیمش بود. بازیکنی که در سن بالا هم تمام نشدنی نشان داده و باید دید چه بازیکنی می‌خواهد او را مهار کند موضوعی که قطعاً یکی از چالش‌های مهم سرمربی پرسپولیس در کنار مهار ستاره‌های دیگر این تیم خواهد بود.

 به نظرتان از آنجا که صعود النصر قطعی شده آنها باز هم با همه قوا مقابل پرسپولیس ظاهر خواهند شد؟

عربستانی‌ها و تیم‌های باشگاهی این کشور واقعاً می‌خواهند در منطقه غرب آسیا حکومت کنند به همین دلیل اصلاً دوست ندارند مقابل پرسپولیس بازنده باشند. دقیقاً همان مسأله‌ای که ما نزد ازبک‌ها می‌بینیم و به خوبی مشاهده کردیم که آنها در بازی مقابل تیم ما که یکی از قدرت‌های اول آسیا هم هست بازی دو بر صفر باخته را دو بر دو مساوی کردند. از این رو ازبک‌ها هم مانند عربستانی‌ها قصد دارند که بهترین باشند و می‌خواهند خودشان را در زمره بهترین تیم‌های آسیا قرار دهند.

 روند آماده‌سازی پرسپولیس و النصر را برای بازی حساس امروز چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به نظرم روند آماده‌سازی پرسپولیس با النصر اصلاً قابل قیاس نیست چه بسا که ما شاهد بودیم پرسپولیس مدت‌هاست به دلیل تعطیلات فیفادی بازی نکرده و تنها یک بازی با تیم نساجی در سه وقت سی دقیقه‌ای برگزار کرده است. بازی که به زحمت، سرخپوشان مقابل تیم شمالی به نتیجه یک بر یک مساوی کردند در حالی که تیم النصر قاعده تیم‌های حرفه‌ای را کاملاً رعایت کرده و هر سه روز یک‌بار بازی کرده است. نکته‌ای که حتماً موجب خواهد شد این تیم خیلی آماده پای به مصاف پرسپولیس بگذارد اما این حالت قطعاً در پرسپولیس حکمفرما نخواهد بود.

 سفر پرسپولیس هم دیرتر از چیزی که یحیی می‌خواست برگزار شد و آنها نتوانستند سه روز زودتر راهی عربستان شوند. این مسأله چقدر بر روی اوضاع فنی پرسپولیس تأثیرگذار خواهد بود؟

طبق قوانین می‌توان 48 یا 72 ساعت زودتر راهی محل بازی‌ها شد. در واقع یحیی می‌خواست تیمش در زمینی بهتر تمرین کرده و از فضای مجازی دور باشد و به شکل خوبی برای بازی آماده شود اما این امر مهیا نشد و تنها 24 ساعت زودتر پرسپولیس به عربستان رسید که این موضوع هم به ضرر تیم بود چون اگر زودتر به عربستان می‌رسید حتماً شرایط بهتری برای آماده‌سازی و سایر موارد وجود داشت.

 در جنگ نابرابر مقابل النصر فکر می‌کنید چقدر شرایط برای ارائه بازی خوب و پیروزی سرخ‌پوشان مهیا خواهد بود؟

حقیقت امر این است که پیروزی مقابل النصر خیلی سخت است مگر اینکه اتفاقاتی رخ دهد که به سود پرسپولیس باشد در غیر این صورت ما می‌دانیم تیم پرسپولیس تا حدودی به هم ریخته است و عاملش هم جریمه و بیانیه دادن و سایر موارد بوده است. این موارد دیدار با النصر را خیلی سخت می‌کند اما به هر حال فوتبال است و در آن ممکن است هزاران مسأله رخ دهد که نتیجه‌ای در خور را برای پرسپولیس رقم بزند.

 بازی دفاعی و استفاده از ضدحمله‌ها می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

دفاع مطلق نه اما دفاع منطقی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. در این بین نقش بازیکنانی مانند سرلک خیلی مهم است که به تیمشان در کارهای دفاعی کمک کرده و رابط خوبی بین خط دفاعی و حمله باشند. کمتر خطا دادن و ندادن ضربات ایستگاهی از دیگر مسائلی است که می‌تواند به پرسپولیس کمک کند و مقابل رونالدو که در بازی قبلی تیمش از چهل متری گل زده نباید اشتباه کرد چون اولین اشتباه خصوصاً جلوی بازیکنانی مانند رونالدو سخت‌ترین تبعات را برای تیم به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز