خبرگزاری کار ایران

شب تلخ فوتبال ایران با دو ناکامی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۸۵

سه‌شنبه شب برای فوتبال ایران طعم تلخی داشت و در حالی که علاقه‌مندان به فوتبال انتظار صعود تیم نوجوانان ایران و برتری تیم ملی مقابل ازبکستان را می‌کشیدند، هیچ یک از این دو تیم موفق به انجام مأموریت محوله نشدند.

به گزارش ایلنا، سه‌شنبه شب برای فوتبال ایران طعم تلخی داشت و در حالی که علاقه‌مندان به فوتبال انتظار صعود تیم نوجوانان ایران و برتری تیم ملی مقابل ازبکستان را می‌کشیدند، هیچ یک از این دو تیم موفق به انجام مأموریت محوله نشدند. هم نوجوانان ایران و هم تیم ملی از دردی مشترک رنج بردند و دو تیم بازی‌های برده را با تساوی تاخت زدند که تساوی نوجوانان، ایران را به سمت حذف از جام جهانی سوق داد و تساوی تیم ملی موجب شد 3 امتیاز شیرین در مرحله پیش مقدماتی انتخاب جام جهانی از کف برود و ایران در امتیاز4 باقی بماند.

به واقع بازی با ازبکستان اولین محک جدی امیر قلعه‌نویی در طول دوران حضورش در تیم ملی بود و فضای بازی با ازبک‌ها را هرگز نمی‌توان با بازی‌های گذشته همطراز دانست. قلعه‌نویی پیش‌تر در جام کافا موفق به عنوان قهرمانی شد و بعد از آن در تورنمنت اردن نیز به قهرمانی رسید اما حضور در هیچ یک از این دو جام محکی جدی برای سرمربی تیم ملی محسوب نشد تا اینکه در بازی با تیم ملی ازبکستان که اکنون یکی از تیم‌های با طراوت فوتبال قاره آسیا محسوب می‌شود، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسید.

پیش از آنکه بخواهیم امیر قلعه‌نویی و همکارانش را بابت آنچه در آینده نزدیک در جام ملت‌های آسیا مقابل قدرت‌های فوتبال آسیا رقم می‌خورد سؤال‌پیچ کنیم، لازم است به آنچه در میدان بازی با ازبکستان رخ داد اشاره کنیم که تیم ملی سوای نتیجه‌ای که رقم زد و بازی برده را با تساوی عوض کرد، در90 دقیقه نتوانست نمایش مقتدرانه‌ای به اجرا بگذارد.

آنچه رقم خورد گویای ضعف‌هایی بود که انگار منتظر بود در یک میدان جدی سرباز کند و ما را با حقایق تیم کنونی آشنا سازد. گل اول ایران حاصل اشتباه فردی دروازه‌بان ازبکستان بود، گل دوم را هم باید محصول عملکرد فردی قدوس و طارمی بدانیم و شاید اگر یکی از این دو گل که با چاشنی شانس و اقبال رقم خورد به ثمر نمی‌رسید، امیر قلعه‌نویی اولین شکست خود در تیم ملی را در دوره جدید حضورش تجربه می‌کرد و بازنده این بازی لقب می‌گرفت.

واقع‌بینانه است که تساوی مقابل ازبکستان را به مثابه یک تلنگر جدی برای سرمربی تیم ملی و همکارانش بدانیم و دوباره تأکید کنیم که دست‌کم برای رسیدن به جمع چهار تیم نهایی جام ملت‌های آسیا نیاز به انسجام تاکتیکی بیشتری در تیم ملی وجود دارد و علاوه بر آن امیر قلعه‌نویی به عنوان اول شخص کادر فنی باید در انتخاب‌های خود تأمل بیشتری به خرج دهد تا عمرش در تیم ملی زود به سر نیاید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز