خبرگزاری کار ایران

نمی‌توانستیم تیم داوری را ببریم؛

افاضلی: کمیته‌فنی احساسی عمل نکند / نوع بازی تیم ملی را نمی‌پسندم / کی‌روش برای فوتبال ما هزینه‌ دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۱۰۵

کمیته فنی فدراسیون فوتبال باید به دور از احساسات و با بررسی نقاط قوت و ضعف کی‌روش درباره ماندن یا رفتن او تصمیم‌گیری کند. آنچه مشخص است فدراسیون باید خودش را با خواسته‌های کی‌روش وفق بدهد.

مربی سابق تیم ملی کشورمان با بیان اینکه کی‌روش ذاتا آدم برنامه‌ریز و سازمان‌دهی است، گفت: او یک‌سری معایب و محاسنی دارد که باید ببینیم هزینه‌ای که برای او پرداخت می‌کنیم ارزشش را دارد یا خیر.

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: کمیته‌فنی فدراسیون فوتبال باید به دور از احساسات و با بررسی نقاط قوت و ضعف کارلوس کی‌روش درباره ماندن یا رفتن او تصمیم‌گیری کند.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است کی‌روش یکسری محاسنی دارد؛ از جمله اینکه تیم ملی را صاحب انضباط تیمی، سازماندهی‌بازی، تعهد و علاقه‌مندی به تیم ملی و پرستیژ و اعتبار بین‌المللی کرده و امروز بازیکنان پیراهن تیم ملی را دوست دارند و برای آن ارزش زیادی قائلند، نکته‌ای که چند سال پیش در تیم ملی کمرنگ شده بود. اینها دستاوردهای ارزشمندی محسوب می‌شود. علاوه بر این کی‌روش آدم برنامه‌ریز و سازماندهی است که توانسته تیم ملی را صاحب کیفیت خوبی کند و فوتبال فنی و با کیفیتی را ارائه بدهد.

افاضلی ادامه داد: البته کی‌روش مانند هر آدم دیگری نقاط ضعف هم دارد؛ از جمله اینکه او خیلی زود عصبانی می‌شود و تعداد اخراج‌هایش در تیم ملی زیاد بوده و حاشیه‌هایی هم برای برای تیم ملی ایجاد کرده و یا با مربیان لیگ‌برتر تعامل خوبی نداشته و در کنار همه اینها خیلی‌ها سبک بازی او را نمی‌پسندند.

مربی اسبق تیم ملی ادامه داد: با همه این محاسن و معایب او برای فوتبال ما هزینه‌ای دارد و کمیته‌ فنی باید بعد از ۴ سال حضور او در فوتبال‌ایران و تجربه جام جهانی و جام ملت‌های آسیا ببیند او ارزش این هزینه را دارد یا نه و اینکه می‌توانیم با این خصوصیات او و با قیمت ارزان‌تر در بازار بین‌المللی مربی در این سطح پیدا کنیم یا نه.

عضو اسبق کمیته فنی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه نکته مهمی که کمیته فنی باید به آن توجه کند سبک بازی تیم‌های ملی است. ما باید به نقطه‌ای برسیم که همه تیم‌های ملی ما به یک سبک و سیاق بازی کنند و این به انتخاب مربیان تیم‌های ملی و تاکید کمیته فنی به تیم ملی بستگی دارد.

افاضلی در مورد اینکه نظر شخصی شما در مورد ماندن یا رفتن کی‌روش چیست، گفت: اظهارنظر در این باره سخت است، چراکه من نه در این مساله ذی‌نفع هستم و نه دشمنی با کی‌روش دارم. او خواسته‌هایی را مطرح کرده که فدراسیون باید ببیند می‌تواند آنها را برآورده کند یا نه. اگر قرار است کی‌روش بماند به نظر من فدراسیون فوتبال و کی‌روش باید خواسته‌های خود را با یکدیگر وفق دهند.

این کارشناس فوتبال در مورد ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: به نظر‌م تیم ملی سازماندهی بسیار خوبی داشت، اما نوع بازی تیم‌ملی مورد علاقه من نبود. ما با قدمت و اعتباری که در آسیا داریم باید خود را به حریفان تحمیل کنیم، اما آنچه در جام ملت‌ها دیدیم حریفان خود را به ما تحمیل می‌کردند و ما منتظر ضد حمله می‌ماندیم. با این همه تیم ملی در حمله و دفاع سازماندهی خوبی داشت و بچه‌ها فوق‌العاده زحمت کشیدند و حتی می‌توانم بگویم برخی بازیکنان فراتر از استانداردهای قبلی خود بازی کردند.

وی با بیان اینکه حداقل جایگاه‌ایران در جام ملت‌های آسیا حضور در جمع ۴ تیم برتر آسیا بود، گفت: به نظرم در دیدار با عراق داور تعیین‌کننده نتیجه بازی بود. شما هیچ‌وقت نمی‌توانید تیم داوری را ببرید. شرایط بازی زمانی برابر است که تیم داوری بی‌طرف باشد، اما من اعتقاد دارم در بازی ایران و عراق ۳ تصمیم اساسی گرفت که در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز