خبرگزاری کار ایران

دعوا سر ماندن و رفتن کارلوس نیست؛

مهاجرانی: همیشه حرف زدیم و عمل نکردیم / کی‌روش همواره مقابل فوتبال ایران جبهه گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۷۸۵

همیشه حرف زدیم اما عمل نکردیم و در فوتبال ما نه کمیته آموزش و نه کمیته فنی درست عمل نمی‌کنند. دعوا سر ماندن و رفتن کی‌روش نیست و برویم مشکلات فوتبال‌مان را حل کنیم


سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که مسئله امروز فوتبال ما ماندن یا رفتن کی‌روش نیست بلکه بحثزیرساخت‌ها و آموزش آکادمیک بازیکنان است تا شاهد رشد و پیشرفت فوتبال ایران باشیم. گفت‌وگوی حشمت مهاجرانی با خبرنگار ایلنا را در زیر می‌خوانید:
*درارتباط با حذف تیم ملی از جام ملت‌های آسیا چه نظری دارید؟
در جام ملت‌های آسیا و بازی مقابل عراق حوادثی برای ما اتفاق افتاد و کار به ضربات پنالتی کشید و در نهایت حذف شدیم که چنین اتفاقاتی کمتر رخ می‌دهد اما در کنار آن حواشی باید به همین کشور همسایه خودمان یعنی امارات نگاه کنیم که چقدر پدیده شده و چرا اینطوری شده است. ما هر وقت از فوتبال ایران صحبت می‌کنیم نتایج تیم ملی را می‌بینیم و اگر ببریم همه مشکلات را نادیده می‌گیریم و اگر ببازیم نقاط ضعف‌مان را پررنگ می‌کنیم اما هیچ وقت درد فوتبال را دوا نکرده‌ایم.

* درد فوتبال ما چیست؟

همیشه گفته‌ایم که مشکل اصلی فوتبال ما بحثآکادمی‌های فوتبال است اما هرگز به آن عمل نکرده‌ایم. کی‌روش درست می‌گوید که امکانات مهم است و وقتی امکانات نباشد، مشکلات شروع می‌شود. در امارات نسل جدیدی آمده‌اند و همه از آکادمی شروع کرده‌اند و فوتبال را اصولی آموخته‌اند اما چرا ما اینگونه نیستیم؟ همیشه حرف زدیم اما عمل نکردیم و در فوتبال ما نه کمیته آموزش و نه کمیته فنی درست عمل نمی‌کنند. دعوا سر ماندن و رفتن کی‌روش نیست و برویم مشکلات فوتبال‌مان را حل کنیم. ما مشکلات اساسی در فوتبال‌مان داریم و باید دنبال اصل آن باشیم.

* کی‌روش چه دستاوردی برای فوتبال ایران داشته؟

هر کسی که سرمربی تیم ملی می‌شود باید یکسری فاکتورها داشته باشد یعنی حرفی برای گفتن داشته باشد. کی‌روش فاکتورها را دارد اما اشتباهاتی دارد و همیشه مقابل ایران جبهه‌گیری کرد و هیچ وقت به مربیان ایرانی بها نداد و مشکلاتی به وجود آورد. مربی ایرانی را به تیم ملی بردند اما همه آنها کنار آمدند و هیچ کس با کی‌روش نماند. ما منکر شعور و فهم فوتبالی کی‌روش نمی‌توانیم بشویم اما مشکلاتی در فوتبال ایران داشت.

* در مورد ماندن یا رفتن کی‌روش چه صحبتی دارید؟

باید ببینیم کی‌روش در این مدت چه پیشرفتی داشته و چه چیزی به دست آورده‌ایم. در مورد کی‌روش هرچه بگوییم تصمیم‌گیرنده فدراسیون است و فدراسیون هم نشان داده هیچ توجهی به افکار عمومی و نظر کارشناسان ندارد و کار خودش را کرده است.

* این رفتار فدراسیون توهین به افکار عمومی و نظر کارشناسان نیست؟

نمی‌خواهم از کلمه توهین استفاده کنم، اما تجربه نشان داده که فدراسیون فوتبال هیچ بهایی به نظر کارشناسان نمی‌دهد و تصمیم‌گیرنده خودشان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز