خبرگزاری کار ایران

هراتیان: برای اولین بار در ایران توانستم از نزدیک ایرادات پزشکی را ببینم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۷۸۹

هراتیان از مشکلات پزشکی در فوتبال کشورمان سخن گفت.

به گزارش ایلنا، هراتیان که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر هم به عنوان تنها پزشک زن مسابقات و تنها نماینده ایران و آسیا حضور فعالی داشت، بعد از تجربه جذابش در بازی پرسپولیس- النصر می‌گوید: «طی این سال‌ها به سراسر دنیا سفر کرده و مسابقات زیادی را از نزدیک تماشا کردم اما این برای اولین بار بود که توانستم در کشور خودمان از نزدیک یک دیدار را ببینم و ایرادات پزشکی را از نزدیک لمس کنم. در واقع لمس مشکلات پزشکی- ورزشی برای ما بسیار ارزشمند و خوشایند بود.»

 او صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «پیش از برگزاری این دیدار در لیگ قهرمانان آسیا یک عزم دوطرفه برای حضورم در ورزشگاه آزادی وجود داشت و جالب اینجاست که الزامی از سوی نهادهای بالادستی برای حضورم در این دیدار وجود نداشت. البته پیش از برگزاری این دیدار تمایل چندانی برای حضور در ورزشگاه آزادی نداشتم اما جالب اینجا بود که برای اولین بار مسئولان فدراسیون موافق حضورم بودند و برخورد خوبی با من داشتند. همیشه از این ناراحت بودم که چرا نمی‌توانم از تجارب بین‌المللی‌ام در کشور خودم استفاده کنم. باید بگویم که جو استادیوم برای خانم‌ها آنگونه که می‌گویند نیست چرا که حضور زنان باعث حفظ حرمت از سوی آقایان می‌شود. البته پس از پایان بازی از ایرادات پزشکی که در لیگ‌مان وجود دارد، بسیار ناراحت بودم و تأسف خوردم اما با حضورم توانستم یکسری از مشکلات پزشکی که در لیگ برتر وجود دارد را متوجه شوم. من به عنوان مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال هیچ گاه در استادیوم حضور نداشتم اما بعد از این بازی علاقه‌مند شدم که بازی‌ها را در شهرستان از نزدیک تماشا کنم و ایرادات پزشکی که در استان‌های دیگر وجود دارد را متوجه شوم. در واقع این ایراداتی که وجود دارد به دلیل عدم حضور من در بازی‌های لیگ بوده است.»

او در خصوص ایرادات پزشکی که در لیگ برتر وجود دارد، این گونه صحبت می‌کند: «این ایرادات بسیار است، به عنوان مثال بیماربرها نحوه حمل درست بازیکن مصدوم را نمی‌دانند، این در حالی است که این افراد باید دوره‌دیده باشند و در این کار تخصص داشته باشند؛ چرا که در سراسر دنیا این گونه است و بیماربرها به نحوه حمل بازیکن مصدوم کاملاً آگاه هستند. علاوه بر این آمبولانس‌هایی که در استادیوم‌ها مستقر می‌شوند با کمبودهایی مواجه هستند که این کمبودها را باید برطرف کرد. البته یک موضوع باعث شد تا شگفت‌زده شوم. چرا که در استادیوم هم آمبولانس ۱۱۵ وجود داشت و هم آمبولانس خصوصی و نکته جالب ماجرا این بود که دستگاه لوکاس (دستگاه احیای قلبی) که تنها یک عدد از آن در ایران وجود دارد، در آمبولانس ۱۱۵ وجود داشت و این برای من بسیار جالب بود. قیمت این دستگاه حدود ۱ میلیارد تومان است و من نمونه آن را تنها در جام جهانی قطر دیده بودم. پس از پایان بازی پرسپولیس – النصر متوجه شدم که بخش پزشکی ما چقدر عقب‌تر از کشورهای دیگر است، در حالی که این وظیفه من است که ایرادات را برطرف کنم و به این دلیل از خودم عصبانی هستم.»

 مسئول کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با اشاره به این موضوع که حضور رونالدو برای من اهمیت خاصی نداشت، می‌افزاید: «پیش از این در جریان بازی پرتغال و مراکش در مسابقات جام جهانی هم پزشک بازی بودم و حتی رونالدو اعتراضش به وقت‌کشی مراکشی‌ها را به من اعلام کرد. مسی و سایر بازیکنان بزرگ را هم در این رقابت‌ها دیدم و به همین دلیل دیدن ستاره‌ها جذابیت خاصی برای من ندارد.» او که مدیریت ایفمارک را برعهده دارد در مورد فعالیت‌های این مرکز در سال جاری می‌گوید: «امسال پروسه‌های سختی در بخش آموزش و تحقیقات را پشت سر گذاشتیم و اتفاق ارزشمند این بود که توانستیم برای اولین بار با نیروهای بومی این پروسه را به پایان برسانیم. امسال معاینات پیش‌فصل ما بسیار ارزشمند بود و امیدوارم که شرایط در ادامه هم این گونه باشد و در بخش پزشکی به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم. همیشه مشکلات و بداخلاقی‌ها وجود داشته اما امیدوارم که این موضوعات به موفقیت ایفمارک تبدیل شود. در حال حاضر قطار ایفمارک در سرازیری قرار گرفته است و ان‌شاءالله شاهد اتفاقات خوبی در بحث پزشکی خواهیم بود.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز