خبرگزاری کار ایران

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو؛

علی‌اکبری: مدال نقره بریمانلو نتیجه کار تیمی بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۱۳۸

سرمربی تیم ملی کوراش مردان ایران با اشاره به مبارزه نزدیک نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم کشورمان در فینال برابر نماینده ازبکستان، گفت: مدال نقره ایران نتیجه کار تیمی بود.

به گزارش ایلنا، الیاس علی‌اکبری، پس از نایب قهرمانی مجید وحیدبریمانلو، نماینده شایسته ایران در رشته کوراش گفت: دقیقاً هشت یا نه ماه سخت را در اردوهای تیم ملی پشت سر گذاشتیم. صرفاً کار من نبود و کار تیمی انجام شد. با دو شرکت‌کننده به این مسابقات آمدیم. مجید بریمانلو در ۶۶ کیلوگرم به‌رغم قرعه سختی که داشت موفق شد قهرمان دوره گذشته بازی‌های آسیایی از چین تایپه را شکست بدهد و به فینال برسد.

وی ادامه داد: در فینال با حریف ازبکستانی مسابقه نزدیکی با حریف داشت و می‌توانست طلا بگیرد اما باز هم چیزی از شایستگی‌های او کم نشد. بریمانلو جوان است و همچنان می‌تواند عضو تیم ملی باشد و در مسابقات بعدی رنگ مدالش را تغییر دهد.

علی‌اکبری که پرافتخارترین کوراش‌کار ایران محسوب می‌شود، در واکنش به پرسشی درباره سطح رقابت‌های امسال در هانگژو باتوجه به میدانی که خود تجربه کرده است، اضافه کرد: قطعاً این بازی‌ها، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی در این رشته به شمار می‌رود و بعد از المپیک هم بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است و به نوعی سقف رشته کوراش محسوب می‌شود. همه کشورها طی چهار سال آینده برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی برنامه‌ریزی خواهند کرد.

وی افزود: تمام مدال‌های این مسابقات اعم طلا، نقره و برنز در رنکینگ کشورها تأثیر دارد و بنابراین قطعاً برای تمام کشورها اهمیت دارد و همه کشورها با قدرت وارد این مسابقات خواهند شد. کوراش ایران همیشه پرافتخار بوده و در میادین بزرگ همواره به کاروان ایران کمک کرده است. امیدوارم فردا صادق آذرینگ به فینال برسد و از طرف خانواده کوراش، یک مدال خوشرنگ به کاروان ایران هدیه بدهد.

احمد خسرویار، مربی تیم ملی کوراش نیز گفت: این مدال را به تمام ملت ایران تبریک می‌گویم و امیدوارم در روزهای بعد خبرهای بهتری از کوراش به مردم بدهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز