خبرگزاری کار ایران

جنجال در جام ملت های آفریقا: کلوپ عصبانی می‌شود؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۱۲۰

مرحله آخر انتخابی جام ملت‌های آفریقا 2023 در فیفادی سپتامبر برگزار شد

به گزارش ایلنا، مرحله آخر انتخابی جام ملت‌های آفریقا 2023 در فیفادی سپتامبر برگزار شد و 24 تیم حاضر در مرحله نهایی مشحص شدند و حالا تمام قاره آفریقا در انتظار رسیدن روز قرعه‌کشی مرحله گروهی این رقابت‌ها هستند. این مراسم یک ماه دیگر برگزار می‌شود و در جریان آن تیم‌های حاضر در تورنمنت رقبای خودشان را می‌شناسند. جام ملت‌های آفریقا 2023 با 6 ماه تأخیر در ژانویه 2024 به میزبانی ساحل عاج برگزار می‌شود. باران‌های موسمی و سیل‌آسایی که در ماه‌های ژوئن و ژوئیه در ساحل عاج می‌بارد، مهم‌ترین دلیل تعویق 6 ماهه این رقابت‌ها بوده است، جام ملت‌های آفریقا از یک نظر جنجالی است، اینکه همواره مشکلاتی را برای باشگاه‌های اروپایی درست می‌کند.

 

کلوپ عصبانی می‌شود؟

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول انگلستان در سال 2022 و زمانی که جام ملت‌های آفریقا در کامرون برگزار می‌شد، با انتقاد شدیداللحنی بابت برگزاری این مسابقات در میانه فصل رقابت‌های باشگاهی اروپا مسئولان بلندپایه کنفدراسیون فوتبال آفریقا را مورد سرزنش قرار داد. در آن زمان کلوپ باید سادیو مانه و محمد صلاح دو ستاره تیمش را برای این رقابت‌ها به اردوی تیم ملی کشورشان می‌فرستاد. این شرایط پس از دو سال تغییر چندانی نکرده است. اگرچه در حال حاضر سادیو مانه در تیم لیورپول عضویت ندارد اما محمد صلاح ستاره‌ای که حضورش در ترکیب قرمز‌ها اهمیت زیادی دارد، در این تیم بازی می‌کند. سرمربی آلمانی هم طبق دستورالعمل فیفا باید او را به تیم ملی کشورش بفرستد. باید دید با نزدیک شدن به زمان آغاز جام ملت‌های آفریقا سرمربی آلمانی بار دیگر سران کنفدراسیون آفریقا را مورد سرزنش قرار می‌دهد یا اینکه این بار با این موضوع کنار می‌آید.

بسیاری از بازیکنان سرشناس آفریقایی مانند یاسین بونو، سادیو مانه، ریاض محرز و ادوارد مندی به تیم‌های عربستانی پیوسته‌اند. تیم‌ها هم طبق قانون باید آنها را برای حضور در جام ملت‌های آفریقا به اردوی تیم‌های ملی‌شان بفرستند. آیا کاف (کنفدراسیون فوتبال آفریقا) می‌تواند باشگاه‌ها را متقاعد کند تا بازیکنان را به تیم‌های ملی بدهد یا اینکه باشگاه‌های عربستانی این دعوا را می‌برند و جام ملت‌های آفریقا در سال 2023 بدون حضور بسیاری از ستاره‌های سطح بالای فوتبال قاره سیاه برگزار می‌شود.

 شگفتی‌سازان دور انتخابی

در این دوره مرحله انتخابی جام ملت‌های آفریقا شگفتی‌سازان زیادی داشت. تیم‌هایی که مأموریت غیر ممکن را ممکن کردند و بلیت سفر به ساحل‌عاج را برای خودشان رزرو کردند. یکی از تیم‌ها آنگولا بود. تیمی که سال‌ها از سطح اول فوتبال قاره سیاه دور مانده بود و در حال حاضر در رتبه 116 رده‌بندی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) قرار دارد. نامیبیا هم یکی دیگر از تیم‌هایی بود که صعودش به مرحله نهایی باعث تعجب همگان شد. تیم‌هایی که حالا شانس درخشش در ساحل عاج و بازگشت به سطح اول فوتبال آفریقا را دارند.

 

اوسیمن در آفریقا هم می‌درخشد

ویکتور اوسیمن مهاجم اهل نیجریه تیم فوتبال ناپولی ایتالیا که فصل گذشته موفق شد کفش طلای سری آ را برای خودش کند، در مسابقات انتخابی جام ملت‌ها هم به عنوان برترین گلزن انتخاب شد. اوسیمن در 6 مسابقه‌ای که با نیجریه در مرحله انتخابی برگزار کرد موفق به زدن 10 گل شد. پس از اوسیمن، سادیو مانه مهاجم تیم ملی سنگال و تیم النصر عربستان قرار دارد. بازیکنی که موفق شد در این دوره 5 گل برای آلیو سیسه و شاگردانش به ثمر برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز