خبرگزاری کار ایران

هر چیزی دوست دارند، در قرارداد می‌نویسند؛

مدیرعامل مستعفی: پسرشان را رییس باشگاه می‌کنند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۲۲

اسماعیل حیدرپور که تنها یک هفته مدیرعامل باشگاه استقلال ملاثانی بود، درباره دلایل جدایی خود از این باشگاه صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حیدرپور مدتی قبل به عنوان مدیرعامل استقلال ملاثانی انتخاب شد اما تنها پس از یک هفته این همکاری به پایان رسید. حیدرپور امروز در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص جدایی از ملاثانی و مشکلات مدیریتی توضیحاتی ارائه داد. 

این گفت و گو را در زیر بخوانید: 

* مشکلات زیاد بود ادامه ندادم 

من به واسطه دوستی که با آقای طالقانی، رئیس هیئت فوتبال خوزستان، دارم و اینکه در آنجا درس خواندم و ارتباطات خیلی نزدیکی با بچه‌های فوتبال و ورزش استان دارم، پس از پیشنهادی از طرف استقلال ملاثانی شد به آنجا رفتم و شرایط را مورد ارزیابی قرار دادم. چند روزی آنجا بودم و دیدم که این تیم به منابع مالی زیادی احتیاج دارد دلیلش هم این بود که فصل قبل قراردادهایی را امضا کرده بودند اما تعهدات صورت نگرفته بود و بخشی از بدهی باقی مانده بود. این موضوع کار را برای امسال سخت می‌کرد و به همین دلیل من بعد از یک هفته از هیئت مدیره باشگاه و دوستانی که آنجا بودند عذرخواهی کردم. البته این را هم بگویم من در آن یک هفته برای رفع مشکلات این تیم با یک سری از عزیزان ملاقات داشتم که جا دارد از آنها تشکر کنم ولی با توجه به اینکه مشکلات و بدهی‌هایمان هم زیاد بود، نمی‌شد کاری کرد. من حتی با آقای تاج هم صحبتی کردم که یک سری موارد حل بشود ولی مشکلات طوری بود که دیگر امکان ادامه دادن نبود.

* مدیرعامل ملاثانی نیستم 

من هرجایی که کار کردم، حواشی زیاده بوده است؛ مثلا در تیم گهر واقعا امکانات نداشتیم ولی آن تیم به لیگ برتر آمد و سعی کردم با تجربیاتی که هست آن حواشی را به حداقل ممکن برسانم. در اکسین هم یک تیم لیگ دویی را خریداری کردیم و آن تیم هشت ماهه و با کمترین تنش و حاشیه به لیگ یک آمد. در دوره‌ای هم که من مدیرعامل شهرخودرو بود، تیم شرایط خوبی داشت و هم فوتبال خوبی بازی می‌کرد و هم از نظر کارهای باشگاهی شرایط به گونه‌ای بود که مشکلی پیش نیامد و حاشیه‌ای نداشتیم. به هر حال وقتی یک مدیر تجربیاتی داشته باشد می‌تواند در یک باشگاه، حواشی و مشکلات را به حداقل برساند. اگر در استقلال ملاثانی می ماندیم و شرایط مهیا می‌شد، قطعا حواشی هم کم می‌شد ولی متوجه شدیم واقعا شرایط سختی است. هر چند که طی این مدت هم آقای یوسفی، نماینده اهواز و آقای طالقانی پیگیر بودند اما به هر حال من شرایط را خوب ندیدم‌‌‌. من هفته اول از ملاثانی رفتم و بعد از من دو مدیرعامل آنجا منصوب شدند. در حال حاضر هم من آنجا نیستم ولی برای آن باشگاه آرزوی موفقیت دارم.

* مثل سرخابی‌ها ولخرجی نمی‌کنم

در حال حاضر فعالیتی در باشگاهی ندارم و امیدوارم شرایطی پیش بیاید که شاهد این باشیم باشگاه‌ها با ثبات مدیریتی پیش بروند و با مشکلات عدیده مالی رو برو نشوند و اینطور نباشد که من امسال مدیرعامل باشگاه بشوم و مثلا بروم قرارداد های ۵۰ میلیون تومانی را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهم قراردادهای ۳۰۰ تومانی را ۶۰۰ تومان بکنم اما نتوانم تعهداتم را انجام بدهم و آن باشگاه‌ها به مشکل بخورند. الان یکی از معضلاتی که باشگاه‌ها با آن روبرو هستند همین است و بعضا مدیران باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم این داستان را دارند؛ مدیرعامل می‌شوند و هر آنچه دوست دارند در قرارداد می‌نویسند و جالب است که دستگاه نظارتی هم نیست که نظارت داشته باشد ولی من فکر می‌کنم اگر قرار است که باشگاه بدهکار نداشته باشیم و شرایط‌مان مساعد شود، الان کمیته وضعیت باید اولتیماتوم بدهد. ما چهار باشگاه داشتیم که بدهی سنگین داشتند ولی نمی‌دانم که با چه مجوزی در مسابقات شرکت می‌کنند و این روال هر سال ادامه دارد‌ البته زمانی که ما در شهرخودرو بودیم، چنین شرایطی را داشتیم و به ما اجازه ندادند ولی الان نمی‌دانم! شاید الان راحت‌تر این موضوع را می پذیرند.

* از راه می‌رسند و بچه خود را مدیرعامل می‌کنند 

چگونه می‌شود در انتخابات هیئت رئیسه حتما یک مدیرعامل باید بیش از ۴-۵ سال مدیریت باشگاه یا عضو هیئت مدیره بوده باشد تا بتواند در انتخابات شرکت کند؟ برای باشگاه‌ها هم همین قانون را بگذارند و این نباشد که یک نفر بر اساس روابط و بدون سابقه مدیریتی مدیرعامل یک باشگاهی بشود. مگر می‌شود شخصی بدون سابقه مدیرعاملی بیاید مدیرعامل بشود؟ با یک نگاه دقیق‌تر و بررسی کارنامه مدیریتی برخی از مدیران مشخص می‌شود که این اتفاق هم در لیگ برتر هم در لیگ یک و دو رخ می‌دهد. در لیگ‌های پایین‌تر هر کس یک تیم می‌خرد بچه‌اش را مدیر‌عامل باشگاه می‌کند. این مسائل برای فوتبال مشکل درست می‌کنند من فکر می‌کنم که باید فدراسیون فوتبال همانطور که در انتخابات هیئت رئیسه سختگیری میکند، یک شرط و شروطی هم برای انتخاب مدیران عامل بگذارند که این بتواند به مدیران باتجربه کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز