خبرگزاری کار ایران

مائوریسیو پوچتینو سرمربی چلسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۵۰۹

مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی جدید چلسی تایید شد.

به گزارش ایلنا، اتلتیک اوایل این ماه فاش کرد که سرمربی سابق تاتنهام، که از سال گذشته بیکار بوده، با شرایطی موافقت کرده تا جانشین دائمی گراهام پاتر در استمفوردبریج شود.

مائوریسیو پوچتینو قراردادی دو ساله با گزینه تمدید برای یک فصل امضا کرده و از اول جولای رسماً نقش جدید خود را برعهده خواهد گرفت.

او خسوس پرز، میگل داگوستینو، تونی خیمنز و پسرش سباستیانو پوچتینو را به عنوان کادرفنی انتخاب کرده است. انتظار می‌رود مربیان باشگاه نیز به کادر او بپیوندند.

لارنس استوارت و پل وینستانلی، مدیران ورزشی مشترک چلسی، که پوچتینو را انتخاب کرده‌اند، می‌گویند:«تجربه، استانداردهای برتری، ویژگی‌های رهبری و شخصیت مائوریسیو به خوبی به باشگاه فوتبال چلسی کمک می‌کند. او یک مربی برنده است که در بالاترین سطوح، در لیگ‌ها و زبان‌های مختلف کار کرده است. اخلاق، رویکرد تاکتیکی و تعهد به پیشرفت، همگی او را به گزینه‌ای استثنایی تبدیل کردند.»

مائوریسیو پوچتینو سرمربی چلسی شد

مالکان مشترک چلسی یعنی تاد بوهلی، بهداد اقبالی، خوزه ای فلیسیانو، مارک والتر و هانسیورگ ویس افزودند:«کادر ورزشی باشگاه یک فرآیند سخت کوش و متفکرانه را انجام داد که هیئت مدیره به آن افتخار می‌کند. ما از پیوستن مائوریسیو به چلسی خوشحالیم. مائوریسیو یک مربی در کلاس جهانی با سابقه فوق العاده است. همه ما مشتاقانه منتظر حضور او در تیم هستیم.»

چلسی از زمان اخراج پاتر در ماه آوریل، به دنبال سرمربی دائمی جدید است و فرانک لمپارد، سرمربی سابق این تیم، تا پایان فصل به طور موقت این وظیفه را پذیرفته بود.

پوچتینو در اسپانیول و ساوتهمپتون قبل از یک دوره بسیار موفق با تاتنهام به شهرت رسیده بود. او به اسپرز کمک کرد تا در چهار فصل متوالی به جمع چهار تیم برتر راه یابد و همچنین سال 2019 آن‌ها را به اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا در تاریخ باشگاه رساند.

او در فصل بعد پیش از این که در ژانویه 2021 به عنوان سرمربی در پاری سن ژرمن مشغول به کار شود، از تاتنهام اخراج شد. پوچتینو در سال 2021 قهرمان کوپه دو فرانس شد و در فصل بعد قهرمان لیگ فرانسه شد.

چلسی فصل بسیار سختی را پشت سر گذاشت که هم پاتر و هم توماس توخل به دلیل نتایج به دست آمده از سمت خود برکنار شدند. لمپارد در ماه آوریل به عنوان سرمربی موقت معرفی شد و تنها یک بازی را با برد پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز