خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده: قوانین سازمان لیگ برای نقل و انتقالات مفید است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۴۷۶

مدیرعامل باشگاه تراکتور از قوانین جدید نقل و انتقالات راضی است.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، با پایان لیگ بیست و دوم باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر آماده بودند تا برنامه‌های نقل و انتقالاتی فصل بعد خود را آماده کنند اما نمی‌دانستند در ابتدای جاده لیگ بیست و سوم فدراسیون فوتبال ایست بازرسی سختگیری را قرار داده است! فدراسیون فوتبال در نظر دارد که برای کنترل هر چه بهتر نقل و انتقالات، قوانین جدیدی را با کارگروهی که در نظر گرفته وضع کند. این آیین‌نامه توسط افرادی از قبیل هوشنگ نصیرزاده، منصور قنبرزاده و علی خطیر تنظیم شده و بعد از تعهد کتبی از مدیران قرار است به مرحله اجرا در‌بیاید. حضور برخی مدیران باشگاه‌ها در تدوین این قوانین کمی بحث بر‌انگیز بود اما در مجموع با خواندن بندهای این آیین نامه متوجه می‌شویم که قوانین جدید کمک بسیار زیادی در بلند مدت به فوتبال ایران و نجات باشگاه‌ها خواهد کرد.

 با روندی که فوتبال ایران در سال‌های اخیر پیش گرفته اگر هر چه سریع‌تر جلوی خرج‌های بی‌حساب و کتاب آنها گرفته نشود اکثر باشگاه‌ها دچار خشکسالی و در نهایت ورشکستگی خواهند شد. مثلاً همین فصل قراردادی که در شروع کار به ارزش یک میلیون دلار بسته شده بود و آن زمان ارزش 33 میلیارد تومانی داشت در پایان فصل ارزش آن به 51 میلیارد تومان رسید! بدون شک بندهای مالی این آیین‌نامه می‌تواند مانع بسیار بزرگی در به‌وجود آمدن هرج و مرج در قراردادها شود. شاید قانون سقف قرارداد که چند سال پیش گذاشته شد و در نهایت به باد فراموشی سپرده شد اشکالات بسیار زیادی داشت و باعث شده بود که سران باشگاه‌ها از روش‌های زیادی در دور زدن این قانون استفاده کنند، اما حالا با ایجاد سقف بودجه هر باشگاه می‌داند که چطور پول خود را در بستن تیمش خرج کند و همین اتفاق باعث می‌شود که بازیکنان با کیفیت‌تری به لیگ اضافه شوند.

با وجود مفید بودن اکثر بندهای این آیین‌نامه، چندین بخش ابهاماتی را به همراه داشت که در روزهای اخیر صدای باشگاه‌ها، بازیکنان و در بعضی موارد صدای ایجنت‌ها را هم در‌آورده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر سعی کردیم با هوشنگ نصیر‌زاده که خود حقوقدان و یکی از مدیران لیگ برتری به حساب می‌آید و از همه مهم‌تر در نوشتن این آیین‌نامه نقش داشت، صحبت کنیم. در نهایت با وجود طفره‌های زیادی که آقای نصیر‌زاده از پاسخ به سؤالات متعدد ما داشتند، موفق شدیم گفت‌و‌گوی کوتاهی با او داشته باشیم.

هوشنگ نصیر‌زاده در مورد اینکه آیا این قوانین که با اعتراضات زیادی همراه بوده می‌تواند به مرحله عمل برسد، گفت: «قوانین اعلام شده در حال حاضر فقط در حد توصیه و تفسیر هستند. اکثر قوانینی که در این آیین نامه وجود دارد سال‌هاست که در لیگ برتر انجام می‌شوند و چیز جدیدی نیست، از همه مهم‌تر اینکه این قوانین هنوز به مرحله اجرا نرسیده‌اند و هنوز جای تغییر دارند.»

نصیر‌زاده در مورد بند پر حاشیه تمدید خودکار قرارداد بازیکنان اظهار داشت: «این قانون فقط برای بازیکنان زیر 30 سال است و شامل بازیکنان بالای 30 سال نخواهد شد. در مجموع از بندهای آیین‌نامه فقط یکی، دو مورد کارگزاران با آن مشکل داشتند که در حال تغییر آن هستیم و بند جدیدی جای آنها را خواهد گرفت.»

نصیر‌زاده در پایان اضافه کرد: «این قوانین قطعاً به درد فوتبال خواهد خورد و مشکل بسیاری از باشگاه‌های ما را حل خواهد کرد، از طرفی اجرای درست این قوانین پای بسیاری از بازیکنان خارجی نا‌کارآمد را از فوتبال ما قطع خواهد کرد. هر کس که دلش برای این فوتبال بسوزد قطعاً با این قوانین موافقت خواهد کرد و هر‌بندی که دچار مشکل باشد را بر طرف خواهیم کرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز