خبرگزاری کار ایران

درخشش امریکائی‌ها در پان آمریکن در غیاب جادوگر/دیوید تیلور جا زد!

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۵۳۵

امریکائی‌ها در پان آمریکن در غیاب جادوگر درخشیدند.

روز نخست مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان به میزبانی بوینوس آیرس آرژانتین برگزار شد که در روز اول امریکایی‌ها خوش درخشیدند. مسابقات در روز نخست به این شکل برگزار شد که در شش وزن مسابقات کشتی بانوان و در دو وزن هم مسابقات مردان برگزار شد که مدال طلای هر دو وزن هم به امریکا رسید اما دو اتفاق مهم در این رقابت‌ها رخ داد که برای تیم ملی کشتی آزاد ایران بسیار مهم است ؛ یک اتفاق مهم در وزن 79 کیلوگرم رخ داد که برای خود امریکا بسیار مهم است. مهم‌ترین اتفاق هم در وزن 79 کیلوگرم رخ داد که جردن باروفس 35 ساله توانست به ششمین مدال طلای خود در این بازی‌ها دست پیدا کند.

در دو وزنی که روز نخست برگزار شد، رقابت‌های اوزان ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم برگزار شد که در پایان جردن باروفس، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک در دیدار فینال ۷۹ کیلوگرم با نتیجه ۱۰ بر صفر جاسمیت فولکا از کانادا را شکست داد و به مدال طلا رسید. باروفس برای رسیدن به فینال البته کار سختی نداشت و او با دو برد به فینال رسید که در این راه هم به ترتیب الکساندر گومز از پرو و نستور باریوس از کلمبیا را با نتیجه مشابه ۱۰ بر صفر شکست داده بود اما در وزن ۹۲ کیلوکرم یک چهره جدید برای امریکا مدال طلا گرفت.

در وزن ۹۲ کیلوگرم که شاید برای تیم ملی کشتی آزاد ایران نتیجه این وزن خیلی مهم باشد، یک چهره جدید از امریکا به مدال طلا رسید. تا قبل از این جی دن کاکس مرد همیشه پیروز مسابقات بود اما این‌بار میچل ماچیاولو از امریکا با شکست ۱۰ بر صفر حریف کانادایی صاحب مدال طلا شد. این کشتی‌گیر امریکایی شاید رقیب کامران قاسمپور در جهانی 2023 باشد. چرا که جی دن کاکس تغییر وزن داده و به وزن 97 کیلوگرم کوچ کرده است. حتماً فیلم این مسابقه را پژمان درستکار چندباری خواهد دید، این کشتی‌گیر ناشناس است و برای این‌که بدانند کامران در مقابل او چه باید بکند، باید حسابی کشتی او را آنالیز کنند. هر چند که خیلی بعید است این کشتی‌گیر به اندازه جی دن کاکس خطرناک باشد.

نکته مهم دیگر مسابقات پان آمریکن برای تیم ملی کشتی آزاد ایران غیبت دیوید تیلور است. چند روز پیش اتحادیه جهانی خبر از حضور دیوید تیلور داده بود اما حالا مشخص شده که مارک هال قرار است به جای تیلور در این مسابقات به میدان برود. غیبت تیلور در این مسابقات شاید شایعه غیبت او در جهانی صربستان را تقویت کند. بعد از قهرمانی تیلور در جهانی صربستان 2022 شایعه شد که او به مسابقات امسال نمی‌رسد و تلاش می‌کند که در المپیک باز هم برای رسیدن به مدال طلا تلاش کند. این شایعه حالا با غیبت سؤال برانگیز تیلور دوباره جدی شده است. همین چند روز پیش بود که بحث راند ششم مبارزه دیوید تیلور و حسن یزدانی مطرح شد اما ظاهراً باید برای تکرار ششم این رقابت تا المپیک پاریس منتظر بود. توماس گیلمان در ۵۷ کیلوگرم، کایل دیک در ۷۴ کیلوگرم و کایل اسنایدر در وزن ۹۷ کیلوگرم دیگر چهره‌های مطرح و عنوان‌دار امریکا در این مسابقات هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز