خبرگزاری کار ایران

واترپلو ایران به نخستین مدال نقره آسیا رسید/ طلسم ۲۸ ساله کسب مدال شکست

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۷۵۰

دلاور مردان واترپلو ایران در فینال مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ برای نخستین بار در تاریخ این ورزش موفق به کسب مدال نقره شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ ملی پوشان واترپلو ایران که روز گذشنه در نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ با شکست حریف خود، طلسم ۲۸ ساله کسب مدال در این مسابقات را شکستند و برای نخستین بار راهی فینال شدند، امروز از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت ایران برابر چین صف آرایی کردند. در تاریخ این ورزش تیم ملی واترپلو ایران دو بار موفق به کسب مدال برنز شده بود و واترپلوئیست های ایران برای نخستین بار در فینال این مسابقات به آب زدند.

پیش از این دیدار قزاقستان با پیروزی مقابل تایلند در رده سوم ایستاد و تایلند چهارم شد. همچنین سنگاپور با برتری مقابل ازبکستان در جایگاه پنجم قرار گرفت. فیلیپین نیز با شکست هنگ کنگ هفتم شد.

تیم ملی واترپلوی ایران پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل تیم‌های هنگ کنگ، قزاقستان و فیلیپین به برتری رسید و  به عنوان تیم اول راهی مسابقه جذفی شد. پس از آن واترپلوئیست‌های ایران با شکست ازبکستان به نیمه نهایی رسیدند و در ادامه با پیروزی برابر تایلند جواز حضور در  فینال را کسب کردند، تا برای خوش رنگ ترین مدال این رقابت‌ها به مصاف چین بروند.

این دیدار که نبرد دو تیم برتر آسیا به شماز می رفت بسیار پایاپای و جذاب پیگیری شد. شاگردان دانیال خاکبان در کوارتر نخست این بازی موفق شدند از حریف قدرتمند خود پیشی بگیرند و با نتیجه ۲ بر صفر وقت نخست این بازی به پایان رسید. اما در کوارتر دوم، این دیدار حساس به تساوی کشیده شد و نتیجه ۴ بر ۴ شد. در وقت سوم نیز چین از ایران پیشی گرفت و کوارتر سوم با نتیجه ۶ بر ۵ به سود چین تمام شد. در پایان این بازی نفس گیر با نتیجه ۱۱ بر ۸ به سود چین به پایان رسید تا شیر مردان واترپلو ایران خوش بدرخشند و برای نخستین بار در تاریخ این ورزش مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا را به ثبت برسانند.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ از روز چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ (۲۲ مارچ ۲۰۲۳) آغاز و تا امروز دوشنبه هفتم فروردین ۱۴۰۲ ( ۲۷ مارچ ۲۰۲۳) به میزبانی سنگاپور پیگیری و به پایان رسید که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب کردند.

تیم ملی ایران پس از کسب مدال تاریخی نقره مسابقات قهرمانی واترپلو آسیا فردا شب (سه‌شنبه) ساعت ۲۱:۰۰ وارد خاک ایران عزیزمان می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز