خبرگزاری کار ایران

حسینی: بوکس ایران با همدلی و وفاق از بحران‌ها سربلند بیرون می‌آید/ سال سرنوشت سازی پیش رو داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۱۳۱

سرپرست فدراسیون بوکس گفت: رویدادهای مهم و سختی را پیش رو داریم اما معتقد هستم بوکس ایران با همدلی و وفاق از بحران‌ها سربلند بیرون می‌آید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان سیدروح‌اله حسینی سرپرست فدراسیون بوکس در گفت‌‎گو با روابط عمومی فدراسیون در خصوص سالی که بر این رشته گذشت، گفت: 1401، سالی سخت و ویژه برای بوکس کشورمان بود و روزهایی غیرقابل پیش بینی بالاجبار مقابل این رشته پرافتخار قرار گرفت که چالش‌هایی را به وجود آورد اما با این وجود توانستیم در ماه پایانی سال به ثباتی نسبی برسیم و کمی از تنش‌های موجود را کاهش دهیم.

بوکس ایران با همدلی و وفاق از بحران‌ها سربلند بیرون می‌آید

سال آینده رویدادهای مهم و سختی همچون مسابقات قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی که حکم انتخابی المپیک را دارد، قهرمانی آسیا بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان و ... را دستور کار داریم و برنامه‌ریزی‌های خود را برای حضوری موفق در این مسابقات انجام داده‌ایم. با توجه به حواشی و اتفاقات اخیر، فدراسیون به تازگی به آرامشی نسبی رسیده است و می‌دانیم که کار و مسیر سختی در پیش داریم اما معتقد هستم بوکس ایران با همدلی و وفاق از بحران‌ها سربلند بیرون می‌آید.

موفقیت تیم ملی، ویترین هر رشته‌ای است

با توجه به اهمیت تیم ملی در ابتدای مسیر سعی کردیم این بخش را سامان دهیم؛ بر همین اساس  شورای فنی در رده سنی بزرگسالان را تشکیل دادیم و نخستین جلسه این شورا، روز 17 دی‌ماه با حضور قهرمانان اسبق آسیا، مربیان تیم ملی و صاحب نظران این رشته برگزار شد که با رای اعضاء، آقای نهرودی به عنوان سرمربی تیم ملی برای چند ماه آینده انتخاب شد.

در ادامه مسابقات انتخابی تیم ملی را به مدت سه روز و در دی ماه با حضور 110 ورزشکار،  مربی، سرپرست و روسای هیات‌های استانی که این بوکسورها نفرات سکونشین مسابقات قهرمانی کشور 1401 بودند، برگزار کردیم و 23 بوکسور به اردوی تیم ملی راه پیدا کردند؛ همچنین شرایطی فراهم شد تا برخی نفرات جا مانده از رقابت‌های انتخابی که با دلایل موجه و اطلاع قبلی حضور نداشتند در اردو شرکت کنند و نفرات مورد تایید هیئت‌های استانی نیز به صورت مقطعی در اردو و انتخابی‌های درون اردویی حضور پیدا می‌کردند و برهمین اساس گاهی حتی تعداد این نفرات به 30 می‌رسید که به صورت میانگین اردوها با حضور 25 بوکسور پیگیری شد.

در حال حاضر نیز 2 ماه است که به صورت مستمر اردوی تیم ملی در حال برگزاری است و با نظر کادرفنی نیز دوشنبه هر هفته تا پایان سال انتخابی‌های درون اردویی را برگزار کردیم تا بهترین نفرات را بتوانیم برای حضور در رویداد بزرگ جهانی انتخاب کنیم اما هنوز به جمع بندی لازم برای ترکیب اعزامی به این میدان بزرگ نرسیده‌ایم.

به دنبال برگزاری اردوی مشترک یا حضور در تورنمنت تدارکاتی هستیم

حضور در میادین بزرگ و کسب افتخار در آن مستلزم آمادگی، خودباوری و توانایی فنی بالاست و به همین منظور تمام تلاش خود را می‎کنیم تا بتوانیم شرایط حضور در تورنمنتی تدارکاتی را برای ملی‌پوشان فراهم کنیم یا اینکه با کشورهای مطرح در بوکس رایزنی داشته باشیم تا اردویی مشترک برپا شود و بچه‌ها به توانایی خود ایمان بیاورند.

جشنواره استعدادهای درخشان خردسالان، فرصتی برای حمایت از آینده سازان

با همکاری دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان، مسابقاتی تحت عنوان “جشنواره استعدادهای درخشان” با هدف شناسایی و تشویق آینده سازان بوکس کشور و نیز نظارت بر آموزش صحیح این استعدادها در رده سنی خردسالان برگزار کردیم.

این رقابت‌ها با حضور بیش از 150 بوکسور در 38 وزن و به میزبانی استان قم پیگیری شد؛ این جشنواره فرصتی مناسب برای دیده شدن استعدادهای سراسر کشور در رده سنی پایه بود تا با نظارت و حمایت بتوانند تضمین کننده آینده درخشانی برای این رشته رزمی باشند. البته برگزاری مستمر این رویداد در سال جدید را در دستور کار داریم.

شناسایی استعدادها به منظور حضور در مسابقات ارتش‌های جهان

مسابقات قهرمانی ارتش‌های جهان به میزبانی کشور کلمبیا رویداد دیگری است که در سال جاری پیش رو داریم و بر همین اساس دومین دوره مسابقات بوکس قهرمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور 5 تیم به میزبانی منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش ج.ا.ا در بندر انزلی برگزار شد تا در خصوص نفرات اعزامی به این رقابت‌ها بهترین تصمیم گرفته شود.

چراغ لیگ بوکس را روشن می‌کنیم

با وجود فرصت کمی که بعد از انتصاب بنده به عنوان سرپرست فدراسیون تا پایان سال وجود داشت اما تصمیم گرفته بودیم رقابت‌های لیگ برتر در رده سنی بزرگسالان را برگزار کنیم که متاسفانه شرایط فراهم نشد و تعداد تیم‌های شرکت کننده بسیار محدود بود؛ انشاءالله سال آینده و بعد از ماه مبارک رمضان پیگیری می‌کنیم تا این مهم نیز تحقق پیدا کرده و شاهد حضور حداکثری بوکسورهای کشورمان در رینگ باشیم.

تشکیل شورای راهبردی و برگزاری نخستین جلسه

بر اساس ماده 6 و 7 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی جمهوری اسلامی ایران، شورای راهبردی فدراسیون را تحت عنوان اتاق فکر  تشکیل دادیم و نخستین جلسه این شورا را نیز روز دوم اسفندماه به صورت مجازی برگزار کردیم که در این نشست هفت موضوع مطرح و مورد بررسی قرار گرفت تا انشالله بتوانیم به این رشته آن طور که شایسته است کمک کنیم.

در تلاش هستیم خوابگاه بوکس را در سالن شماره 9 انقلاب احداث کنیم

اواخر دی‌ماه موفق شدیم با دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان دیدار داشته باشیم که خدا را شکر بسیار مفید بود؛ موانع و مشکلاتی که در مسیر این رشته وجود داشت را با ایشان مطرح کردیم و موافقت وی را مبنی بر احداث خوابگاه بوکس در سالن شماره ۹ (سالن بوکس حاج احمد ناطق نوری) مجموعه ورزشی انقلاب اخذ کردیم. انشاءالله با همکاری آقای خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک اقدامات لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

با دکتر پولادگر معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت نیز به صورت به مستمر کارها را پیگیری می‌کنیم و با حمایت‌های ایشان توانستیم این رشته را از بحران‌ها و حواشی به وجود آمده تا حدودی خارج کنیم.

تمام تلاش خود را برای ثبات مالی انجام داده‌ایم

از زمانی که مسئولیت سرپرستی فدراسیون به من واگذار شد متاسفانه با مشکلات مالی بسیار و بدهی‌هایی که از قبل باقی‌مانده بود درگیر بودیم؛ همچنین هزینه‌‎های برگزاری اردو و هزینه‌های جاری فدراسیون نیز قابل توجه بود اما در این مدت تمام تلاش خود را کردیم تا بتوانیم حساب‌های قبلی را پرداخت کنیم و به یک ثبات مالی برسیم که خدا را شکر با همراهی دوستان تا حدودی نیز این امر محقق شد؛ با شرایطی که فراهم شده تلاش می‌کنیم در سال‌ جدید به هیات‌های استانی نیز کمک کنیم. بدون شک خبرهای خوبی در راه است.

همچنین با حامیان مالی وارد مذاکره شدیم و انشاءالله تا زمان انتخابات فدراسیون که زمان زیادی هم باقی نمانده بتوانیم موافقت اسپانسرها را برای حمایت از رشته بوکس بگیریم تا برای اعزام و اردوها با مشکل مواجه نشویم.

موفقیت‌ بوکس جز با همدلی خانواده این رشته و حمایت متولیان ورزش حاصل نمی‌شود

مشکلات بسیاری بر سر راهمان وجود داشت اما با این وجود در این مدت زمان کوتاه کار را پیش بردیم؛ برنامه‌های بسیاری را برای درخشش و موفقیت این رشته در نظر داریم و تاکنون نیز اقدامات موثری را در این راستا انجام داده‌ایم اما با توجه به شرایط حاکم برای موفقیت بیش از پیش این رشته نیاز به همدلی خانواده بوکس و حمایت وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داریم و کسب موفقیت بدون این فاکتورها حاصل نمی‌شود.

مدیر تیم‌های ملی در نشستی که اخیرا با مسئولین وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داشت وضعیت  ملی پوشان بوکس، تمرینات و مشکلات چندماه اخیر این رشته از جمله مشکلات مالی که بوکس با آن درگیر شده را مطرح و خواستار حمایت همه جانبه از این رشته شد؛ تاکنون هم تاحدودی این اتفاق افتاده اما موفقیت در میادین بزرگ پیش رو حمایت‌‌های بیشتری را می‌طلبد.

برای تمامی مردم ایران عزیز در آغاز سال جدید آرزوی سلامتی می‌کنم امیدوارم دعای خیر این عزیزان بدرقه راه ورزشکاران ما باشد تا انشاءالله با تلاش بتوانند در میادین بزرگ پرچم کشورمان را به اهتزار درآورند و غرور ایرانی را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز