خبرگزاری کار ایران

آنها که نرمش نکردند در کار کمیته ملی المیپک دخالت می‌کنند!

ثوری: مرگ بوکسور ملی پوش؟ منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم/ عدم برگزاری انتخابات کمیته خسارت جبران ناپذیری دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۱۱۸

رییس فدراسیون بوکس ضمن انتقاد از بعضی دخالت‌ها در مدیریت کمیته ملی المپیک گفت: دخالت یکسری افراد که حتی نرمش نکردند چه برسد به ورزش! می تواند به ضرر ورزش باشد.

به گزارش ایلنا، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس پیرامون آخرین شرایط تیم ملی بزرگسالان پیش از برگزاری مسابقات آسیایی، اظهار داشت: اواخر آبان مسابقات قهرمانی آسیا رده بزرگسالان  در اردن برگزار می گردد. انشاالله باز هم قرار است تیم قدرتمندی را به مسابقات اعزام کنیم تا مثل گذشته با دست پُر به ایران باز گردند. 

وی درباره تشکیل اردوی مشترک با تیم ملی بزرگسالان گفت: شنبه هفته بعد تیم ملی هندوستان یکی از قدرت‌های بوکس دنیا عازم ایران خواهد شد تا با ما به مدت 2 هفته اردوی مشترک برگزار کنند. این تیم در رنکینگ ششم دنیا و سوم آسیا قرار دارد. این اردو می تواند به بچه‌ها کمک کند و دست مربی را برای انتخاب نفرات اصلی خودش در مسابقات قهرمانی آسیا باز کند.  آنقدر دست ما باز است که در هر وزنی 5 تا 6 مدعی داریم. به نوعی زنجیره اتصال تیم‌های پایه تا بزرگسال درست شکل گرفته است. نفراتی پشت خط داریم که خیلی نزدیک به نفرات اصلی هستند. این زنگ خطر برای تک تک بازیکنان ملی پوش ما وجود دارد که ممکن است جز نفرات اصلی نباشند. تعارف نداریم توسط استان‌ها و مربیان زحمت کشیده است. در این مدت با اعزام رده های مختلف به مسابقات بین المللی اجازه ندادیم کسی ناامید شود و اعزام‌ها به موقع انجام شده است.  

رییس فدراسیون بوکس درباره اینکه با صعود دانیال شه بخش به المپیک انتظار از این فدراسیون بالا رفته است، عنوان کرد:  دنبال تاریخ سازی در المپیک پاریس هستیم و با قدرت برنامه ریزی کردیم. این ظرفیت و پتانسیل وجود دارد که بوکس دوباره تاریخ سازی کند.

وی درباره مرگ بوکسور ملی‌پوش در اردوی تیم ملی عنوان کرد: در این رابطه مجدداً تسلیت می‌گویم. در ورزش قهرمانی به ویژه ورزش‌هایی که برخورد فیزیکی وجود دارد ممکن است چنین خطراتی به وجود بیاید. البته این اتفاق بر اثر ضربه و برخورد نبوده است مشکل چیز دیگری بوده، که منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم. پزشک قانونی با معیار علمی و تخصصی خودش این موضوع را اعلام می کند. ما تمام قد کنار خانواده این بوکسور جوان هستیم. 

ثوری درباره اینکه آیا معاینات پزشکی لازم از بوکسور ملی پوش صورت نگرفته بود، گفت: ایشان عضو رده سنی جوانان بودند. روند قهرمانی ایشان ابتدا در مسابقات قهرمانی استان طی شده و در مسابقات کشور حضور پیدا کرده است. تا اینجا مربوط به استان بوده است. بعد از اینکه در مسابقات قهرمانی کشور، نایب قهرمان می‌شود بنابه صلاحدید کادرفنی به تیم ملی جوانان دعوت می‌شود. اردوی اول برای شناخت نفرات و شناسایی پتانسیل نفرات بوده است که این اتفاق برایش افتاده است. منتظرم نظریه پزشکی و دلیل این اتفاق ناگوار چه بوده است. ما نمی‌توانیم بدون دلیل قاطع قضاوت کنیم. برای ما مهم است که اگر اشتباهی وجود دارد جلوی آن را بگیریم و هیچ چیزی نمی‌تواند جایگزین این عزیز از دست رفته برای خانواده‌اش شود.

رییس فدراسیون بوکس درباره احتمال عدم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: اگر انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار نشود، بسیار، بسیار به حیثیت ورزش کشور لطمه وارد می‌شود. از ریاست کمیته فعلی المپیک 8 یا 9 ماه می گذرد بر اساس مجمع فوق العاده قرار بود تا بازیهای آسیایی که برگزار نشد، این ریاست ادامه پیدا کند که خلل در ریاست وجود نداشته باشد. به IOC اعلام شده که این انتخابات برگزار می‌شود. به هر حال اینکه افراد مختلفی کاندیدا شدند و شانس خودشان را در این میدان آزمایش کنند. رییس، نایب رییس و هیات اجرایی  همه اینها منافع فردی، گروهی و حتی خدمت به بندگان باریتعالی  این را همه می دانند جز لاینفک این موضوع است. باید دید چه کسانی از عدم برگزاری سود می‌برند.

ثوری درباره اینکه افراد منتخب کمیته ملی المپیک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند به رادیو ایران، عنوان کرد: علاوه بر تعهد، تخصص ما یک زبان معیار و تخصصی داریم که اگر نتوانتیم با ورزش دنیا تعامل خوبی برقرار کنیم دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری خواهیم شد. من بارها و بارها به آن فکر می‌کنم از هر لحاظی می توانند تاثیرگذار باشند.  من حسین ثوری به مقدسات قسم  می‌خورم هیچ نفع شخصی برای رییس کمیته ندارم اما آن چیزی که نفع حسین ثوری است تعالی ورزش کشور در جامعه بین المللی و کسب کرسی های بین المللی است. البته کمیته ملی المپیک باید بتواند با مجلس و نهادهای داخلی هم ارتباط خوبی داشته باشد. 

وی درباره اینکه آیا کمیته ملی المپیک ارگان مستقلی بوده است یا خیر، گفت: اگر بگویم صد در صد مستقل بوده گزافه بوده است. به هر حال یکسری نظریات و سلایق خارج از حوزه لحاظ می‌شود. اما هر چقدر کمیته مستقل‌تر باشد می‌تواند ورزش کشور ما را جلوتر ببرد. دخالت یکسری افراد که حتی نرمش نکردند چه برسد به ورزش! می تواند به ضرر ورزش باشد. عزیزان با فکر و اندیشه و با افق دید روشن تصمیم بگیرند آیا می خواهند ورزش و نهادهای درون و بیرون  کشور تعامل سازنده داشته باشد یا خیر؟ 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز