خبرگزاری کار ایران

منهاجی: این کارت‌های زرد تاوان دارد/ انگار با تریلی بازیکن ما را زدند/ به جای طعنه به زبان مربیان ایرانی، به مربی خودتان تذکر بدهید!/ زبان بدن ساپینتو و اشاراتش روشن بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۶۹۶

مربی تیم فوتبال مس کرمان می‌گوید در بازی هفته نوزدهم مقابل مس کرمان طوری روی بازیکنان این تیم خطا شده که انگار تریلی با آنها برخورد کرده است.

به گزارش ایلنا، آرتا منهاجی در نشست خبری بعد از بازی مس کرمان مقابل نساجی در هفته بیستم لیگ برتر اظهار داشت: پای سه امتیاز خیلی مهم در میان بود که برای تیم ما اهمیت بیشتری داشت و حساسیت این بازی به لحاظ جدولی و هر لحاظی برای تیم ما خیلی بالا بود. خوشحالیم که بچه‌ها این مورد را خیلی خوب درک کردند و فضای تیمی ما خیلی خوب بود. بعد از باختی که مقابل استقلال در خانه خودمان دادیم و روزهای تنهایی که کشیدیم از شرایط سختی که با آن مواجه بودیم. در واقع این باعث شد که اتحاد و تلاش‌مان بیشتر شود. به تک تک اعضای تیم تبریک می گویم که در این روزهای سخت و تمرینات هر روز به هم نزدیک تر شدند. هر روز تلاش‌شان بیشتر شد همه اینها منجر به این شد که سه امتیاز حساس را کسب کنیم. 

وی افزود: در نیمه اول به لحاظ فنی کیفیت بیشتری داشت و تیم ما فوتبال خوبی ارائه داد. خیلی سخت است، در دیداری با این حساسیت و دقایق اولیه گل اتفاقی دریافت کنید! و بتوانید به لحاظ فنی و روانی خودتان را جمع و جور کنید و بازگشت خوبی به بازی داشته باشید و نتیجه را برگردانید. اگر بخواهم به لحاظ روحی و روانی آنالیز کنیم، خیلی مهم بود و توانستند بازیکنان این لحظات را پشت سر بگذارند. در نهایت اینکه با آن نتیجه به زمین رفتیم و با وجود نکات و توصیه‌هایی که آقای فرزاد حسین خانی داشتند و استرس پیروزی و لحظات حساس در نیمه دوم خوب عمل نکردیم. اما در نیمه دوم نساجی واکنش خوبی نشان داد و فرصت طلایی داشتیم که باید بهتر استفاده می کردیم. 

مربی تیم فوتبال مس کرمان گفت: نساجی تیم کوچکی نیست و آقای مطهری از سرمایه‌های مربیگری فوتبال کشور است. اما کامبکی که بچه‌ها داشتند در کنار حساسیت و بار روانی بازی برای ما بسیار خوشحال کننده است. در جدول آرامش بیشتری داریم. امیدواریم سیر پیشرفت خودمان را ادامه بدهیم. پیشرفت فقط نتیجه نیست. به لحاظ کارهایی که برای تیم انجام می دهیم و بتوانیم آرام آرام به حاشیه آرامش بیشتری برسیم. 

منهاجی با ارزیابی عملکرد داور مسابقه عنوان کرد: مانند همه همکاران تلاش می‌کنم خیلی در این رابطه صحبت نکنیم. اما راه‌های دیگری برای کنترل بازی است. اینکه شما بخواهید در هر برخوردی کارت دربیاورید و اینطوری یک تیم را قلع و قمع کنیم، نمی شود. درست است ما کارت قرمز نگرفتیم اما کارت‌های زرد می‌تواند در مسابقه‌های بعدی برای ما تاوان داشته باشد. این برخوردها را از فوتبال بگیرید چیزی از بازی نمی‌ماند. خدارا شکر صدا و سیمای ما هر شب بازی‌های خارجی را نشان می‌دهد، چطوری است یکسری خطاها را در این بازی می‌گیرند که واقعاً متحیرم. بازی قبلی خطایی که روی بازیکن ما در صحنه گل اول رقیب اتفاق افتاد چطور دیده نشده؟ اصلا چشمان بسته، چطوری ممکن است نشنوید. انگار با تریلی بازیکن ما را زدند. از این مهمتر اساتید محترم چطور کارشناس داوری در تلویزیون می‌گوید صحنه واضح نیست؟! خواهش می‌کنم همه بروید آن صحنه را ببینید. شما می‌توانید بگویید نظرم مخالف است اما اینکه بگویید واضح نیست یعنی چه؟ از 10 زاویه نشان داده شده است.

وی ادامه داد: این وقت کشی‌ها که در فوتبال ما اتفاق می‌افتد دلخواه هیچ تیمی نیست. چه از جانب رقیب قبل اینکه ما به گل برسیم بی تعارف و چه از جانب بچه‌های ما. این مسئله در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ در فوتبال ما است. در فوتبال نتیجه‌گرا این مسئله پیش می‌آید. اما در مورد وقت اضافه آنطور گرفته شده، ما چند قانون داریم؟ وقتی نیمه اول آن مقدار گرفته شده، نیمه دوم هم باید با همان ملاک و قانون عمل شود. نوع محاسبه وقت اضافه نیمه اول و دوم متفاوت بود.

مربی تیم فوتبال مس کرمان عنوان کرد: باز هم به هواداران و تماشاگران تیم تبریک می گویم. فکر می کنم استرسی که ما کشیدیم خیلی بیشتر از رقیب‌مان بود. برای حفظ برد 3 امتیازی که درجه اهمیت آن می دانید چقدر برای ما زیاد بود، بار روانی بسیار زیادی داشت. فکر می‌کنم هر ثانیه، 10 دقیقه وقت تلف شده نیمه دوم، برای ما به اندازه یک ساعت گذشت.

منهاجی در پاسخ به ادامه رفتارهای حاشیه برانگیز ساپینتو تصریح کرد:  تا جای که می دانم قانون یکسان است و انتظار داریم برابر قانون همه یکسان باشیم. به احترام طرفداران محترم استقلال دوست ندارم بیشتر از این صحبت کنم. همینطور هم کلمه مناسب بگویم آنها ابراز دلخوری نسبت به بنده و دوستان ما داشتند. من فقط می توانم بگویم قانون برای همه یکسان است و برخورد هم باید یکسان باشد. به نظرم برخوردها کمی متفاوت باشد. تنش و استرس است، اعتراض در فوتبال دنیا است. بهتر است آن را کش ندهیم و احترام بگذاریم. شاید باید به دوستان عزیز ما یادآوری شود که برای این کشور نیستند. امیدوارم اینطور باشد که به قول آنها قصد بی احترامی داشتند. این مورد دارد ادامه پیدا می‌کند. جنگل شما و حیوانات شما با جنگل ما فرق دارد؟ ما هم یک مقدار زبان بلدیم.

وی در پایان گفت: دارم می‌بینم که به همکاران و مربیان طعنه می زنند که زبان انگلیسی و پرتغالی بلدید؟ به جای طعنه به ما به مربی خودتان تذکر بدهید. شما می گویید که نباید از مقابل نیمکت رقیب رد شویم اما همکار خودتان این کار را کردید. چرا تسلط به زبان را مسخره می‌کنید. اگر انگلیسی بلد باشم یا نه، پرتغالی بلد باشم یا نه، تقریباً متوجه می‌شوم آن آقا چه می‌گوید! حتی اگر معنی کلمات را بلد نباشم، متوجه معنی زبان بدن و اشارات هستم. به هر حال دوست ندارم این فضا ادامه پیدا کند. امیدوارم به سمتی برویم که احترام، احترام بیاورد. تیم بزرگ استقلال هم به هر حال چیز کوچکی نیست و طرفداران زیادی دارد. امیدوارم فضا به سمتی برود که فضای مناسبی داشته باشد. یک وجه به خاطر محرومیت تعلیقی مربی استقلال بود، فضا را به آن طرف کشاندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز