خبرگزاری کار ایران

بازگشت لیگ قهرمانان اروپا: بایرن در پاریس؛ رقابت میلان و مرغ‌ها در ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۴۲۹

مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا از امشب -سه‌شنبه- آغاز می‌شود و آث میلان در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی میزبان تاتنهام اسپرز است.

میلان در روز جمعه با پیروزی مقابل تورینو به مسیر پیروزی بازگشت، در حالی که میهمان باید پس از شکست 4-1 توسط لسترسیتی در آخر هفته، وضعیت را بهتر کند.

آث میلان پس از تحمل هفت بازی طاقت فرسا بدون برد - که شامل شکست از اینتر در سوپرکاپ ایتالیا و لیگ بود - می‌دانست که فقط یک برد مقابل تورینو می‌تواند نجات‌بخش باشد.

روسونری در ماه گذشته توسط تیم ایوان ژوریچ از کوپا ایتالیا حذف شده بود، اما آن‌ها انتقام آن شکست را گرفتند و اولیویه ژیرو گلزنی کرد تا میلان را به دومین برد در سال 2023 برساند.

یک پیروزی نزدیک اما باارزش به کاهش فشاری که روی استفانو پیولی ایجاد شده بود کمک می‌کند، اما با 18 امتیاز فاصله تیمش از ناپولی صدرنشین، سرمربی میلان به عملکرد مثبت تیمش در لیگ قهرمانان نیاز دارد.

اگرچه میلان هفت بار قهرمان اروپا شده، دیدار روز سه شنبه با تاتنهام نشان دهنده اولین بازی دور حذفی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا پس از مدت‌ها خواهد بود. آن‌ها در مجموع 5-1 از اتلتیکو مادرید در یک هشتم نهایی فصل 2013-2014 شکست خوردند.

قهرمان ایتالیا در پنج بازی از شش بازی قبلی خود در این رقابت‌ها در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده -از جمله فصل 12-2011 که در مجموع 1-0 به تاتنهام باختند - و نتوانسته‌اند هیچ یک از چهار بازی خود برابر تاتنهام را ببرند.  

پس از بهبودی به دنبال عمل جراحی کیسه صفرا، بازگشت آنتونیو کونته به میادین با یک نتیجه مثبت همزمان بود.

نامپالیس مندی، جیمز مدیسون، کلهچی ایهاناچو و هاروی بارنز همگی گلزنی کردند تا اسپرز را به شکست سنگین 4-1 محکوم کنند، که باعث می‌شود پیروزی یک بر صفر آن‌ها مقابل منچسترسیتی، قهرمان لیگ برتر، مانند یک خاطره دور باشد.

تاتنهام اکنون باید خود را جمع کند زیرا رویای تکرار روند به یاد ماندنی در فینال لیگ قهرمانان اروپا را دارد که تحت هدایت مائوریسیو پوچتینو در فصل 19-2018 ثبت شد.

در مقابل، آن‌ها علاقه‌ای به زنده کردن خاطرات ایجاد شده از آخرین حضورشان در مرحله یک هشتم نهایی ندارند؛ جایی که در مجموع 4 بر صفر توسط لایپزیگ شکست خوردند.

رکورد اخیر کونته مقابل میلان باعث می‌شود شانس تاتنهام برای بازی امشب افزایش پیدا کند؛ هشت بازی از 9 بازی اخیر او مقابل میلان با پیروزی همراه شده است.

بازگشت لیگ قهرمانان اروپا: بایرن در پاریس؛ رقابت میلان و مرغ‌ها در ایتالیا

پاری سن ژرمن - بایرن مونیخ

پاری سن ژرمن در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی در پارک دو پرنس به مصاف بایرن مونیخ خواهد رفت.

پاری سن ژرمن امیدوار است سال 2023 سالی باشد که آن‌ها به انتظار طولانی خود برای قهرمانی در لیگ قهرمانان پایان دهند، در حالی که باواریایی‌ها رویای قهرمان شدن برای هفتمین بار در اروپا را در سر می‌پرورانند.

شاگردان کریستوف گالتیه پس از حذف شدن از مسابقات کوپه دو فرانس توسط مارسی، قصد داشتند به مسیرهای پیروزی بازگردند که روز شنبه به مصاف موناکو رفتند، اما همانطور که مشخص شد، پاری سن ژرمن سه بر یک شکست خورد.

پاریسی‌ها همچنان به برتری پنج امتیازی در بالای جدول لیگ فرانسه می‌بالند، اما از دست دادن دو بازی متوالی راهی ایده‌آل برای آماده شدن دیدار اروپایی با بایرن مونیخ نیست - تیمی که در فینال فصل 2020-21 به آن باختند.

پاری سن ژرمن امیدوار بود در مرحله یک هشتم نهایی با حریف آسان‌تری روبرو شود، اما با وجود اینکه با بنفیکا با 14 امتیاز به پایان دور گروهی رسید، مجبور شد به رتبه دوم گروه بسنده کند.

اگر قهرمان فرانسه بخواهد از دومین حذف متوالی از مرحله یک هشتم نهایی اجتناب کند -آن‌ها در فصل گذشته در این مرحله مغلوب رئال مادرید شدند- باید از برتری خانگی نهایت استفاده را ببرند. از 15 بازی خانگی فصل آن‌ها 12 برد و 3 تساوی کسب کردند.

میزبان همچنین شش بازی از هفت بازی قبلی خانگی در لیگ قهرمانان اروپا در پارک دو پرنس را برده و مدعی پیروزی در برابر منچسترسیتی، رئال مادرید و یوونتوس در آن دوره بوده است، در حالی که از 5 دیدار خانگی مقابل بایرن تنها یک بار شکست خورده است: باخت 1 بر صفر در آخرین دیدار دو طرف در آوریل 2021.

بایرن در بازگشت از تعطیلات زمستانی با سه تساوی یک بر یک متوالی با استانداردهای بالای خود چیزی شبیه به یک بحران کوچک را تجربه کرد، اما در هفته‌های اخیر حس همیشگی در بایرن برقرار شده است.

تیم گلزن یولیان ناگلزمن چهار گل در پیروزی مقابل ماینتس و وولفسبورگ به ترتیب در جام حذفی و بوندس لیگا به ثمر رساند، قبل از اینکه برای بازی اواسط هفته لیگ قهرمانان اروپا با پیروزی راحت 3 بر صفر مقابل بوخوم برای این دیدار آماده شود.

تساوی‌های قبلی آن‌ها به دیگران این امکان را داده که فاصله خود را در صدر جدول بوندسلیگا کم کنند، در حالی که یونیون برلین تنها یک امتیاز فاصله دارد، بوروسیا دورتموند تنها سه امتیاز با بایرن فاصله دارد، اما تلاش آنها برای یازدهمین قهرمانی متوالی بوندسلیگا باید ادامه یابد.

بایرن در حالی که بدون از دست دادن حتی یک امتیاز به مرحله حذفی صعود کرد، از یک گروه دشوار -شامل بارسلونا و اینترمیلان- اکنون این شانس را دارد که برای دومین بار در هفت بازی اول خود در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شود.

قهرمانان همیشگی آلمان معمولاً در این مرحله از رقابت‌ها خوب عمل می‌کنند، زیرا در 9 فصل از 10 فصل گذشته، از جمله سه دوره قهرمانی اخیر اروپایی خود، از مرحله یک هشتم نهایی صعود کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز