خبرگزاری کار ایران

منتقدان داوری لیگ برتر شامل محرومیت و «بدرفتاری»

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۸۷۷

ارکان قضایی فدراسیون فوتبال برخلاف ادعای مهدی تاج، با منتقدان داوری لیگ به شدت برخورد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تقابل استقلال و تراکتور در جام حذفی فوتبال ایران حسابی جنجالی بود. در بیست و دوم دی ماه امسال استقلال موفق شد با نتیجه 2 بر یک از سد پرشورها عبور کند. 

 تیم مهمان نسبت به 2 پنالتی که کوپال ناظمی برای استقلال گرفت، معترض بود. هادی محمدی مدافع تراکتور، به دلیل اعتراض به داور دو کارت زرد از زمین مسابقه اخراج شد. 

*اعلام خطای جنجالی کوپال ناظمی

اعضای تیم فوتبال تراکتور اعتقاد داشتند خطای محمدی خارج از محوطه جریمه اتفاق افتاده و داور به اشتباه نقطه پنالتی را نشان داده است.

*دستور تکرار پنالتی‌ها توسط کوپال ناظمی و  صحنه منجر به اخراج هادی محمدی

او در پایان بازی هم نسبت به داوران انتقاد داشت و در میکسدزون خبری بعد از مسابقه هم اعلام کرد که داور درجه نظامی خود را به وی یادآوری کرده است. «این موضوع ارتباطی به فوتبال ندارد چرا وی باید چنین صحبتی را مطرح کند؟»

بعد از این مسابقه پرونده هادی محمدی به کمیته انضباطی رفت و کمیته انضباطی حکم محرومیت سه جلسه ای وی را صادر کرد.

هادی محمدی، بازیکن تراکتور تخلفاتی مبنی بر بدرفتاری در قبال مقام رسمی مسابقه که منجر به اخراجش شد، رخ داد. وی به مدت 3 جلسه از همراهی تیم خود محروم است و باید یک میلیارد ریال جریمه نقدی پرداخت کند.

همه این موارد در حالی رخ می دهد که مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه  مراسم دانش افزایی داوران در تاریخ   24 دی ماه 1401 اظهار داشت: 

 «باید انتقاد به داوری را بپذیریم و استقبال کنیم.»

از آنجایی که به جز هادی محمدی، مهدی کیانی دیگر بازیکن تراکتور هم ادعای اعلام درجه نظامی را از سوی کوپال ناظمی مطرح کرد بنابراین ارکان قضایی فدراسیون بایست داور مسابقه را احضار و صحت این ادعا را بررسی می‌کردند در صورت عدم صداقت این قضیه مهدی کیانی هم مانند هادی محمدی بایست تنبیه می‌شد.

در چنین شرایطی به نظر می‌رسد ارکان قضایی فدراسیون فوتبال بدون توجه به اظهارات رییس این مجموعه و حتی قوانین مرسوم حقوقی در حال صدور آرای انضباطی هستند.  

هر چند مشت نمونه خروار است اما در نمونه مشابه دیگری وقتی سرپرست تیم فوتبال صنعت نفت به استناد مصاحبه خداداد افشاریان رییس کمیته داوران به اظهار نظر پرداخت، در فاصله کمتر از یک ساعت با اعلام رای موقت روبرو شد. علی فیروزی در این رابطه می‌گوید:

از ورزشگاه به خانه نرسیده بودم که دخترم با من تماس گرفت و گفت از سوی فدراسیون فوتبال محروم شدم. چه زمانی به صحبت‌هایم رسیدگی شد. چرا در قبال بقیه تیم‌ها چنین رای موقتی صادر نشد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز