خبرگزاری کار ایران

درویش: طلبکار 25 سال قبل پرسپولیس برای دریافت پولش آمد/ 350 میلیارد سهام نفروختیم که به طلبکار بدهیم!/ وزیر ورزش از من نمره قبولی می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۸۰۲

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره مشکلات مالی سرخ‌پوشان به صحبت پرداخت.

به گزارش ایلنا، رضا درویش در نشست خبری سالگرد حضورش به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: تقریبا یک سال است که توفیق خدمتگزاری به پرسپولیس و هوادارانش را دارم. همه به مشکلات کم و بیش واقف هستند. مشکلات از هر جهت، چه ساختاری، چه مالی و چه تشکیلاتی زیاد بوده، با همکاران دست به دست هم دادیم. اولین چیزی که مد نظرمان بود؛ بیاییم ساختار اینجا را مناسب کنیم. چیزی که شاید کمتر به آن توجه شده بود. چه در تیم های پایه، چه در تیم بزرگسالان و چه ساختار اداری، ورزشی، حقوقی و بین الملل، سعی کردیم اینجا را بر یک اصولی استوار کنیم.

وی افزود: وقتی پای خصوصی سازی وسط می‌آید، وقتی سهام ما واگذار می‌شود باید در بورس شاخص‌ها را رعایت کنیم. اگر‌ آن شاخص‌ها را نداشتیم، نمی‌توانستیم در بورس فعالیت کنیم. از این جهت کار ما سخت‌تر شد. جایی آمدیم که ساختار و حسابرسی آنچنانی نداشت. اگر هم داشت بر اساس شاخص‌هایی بود که از قبل تعیین شده بود. بورس اولویت‌هایی دارد که تا آن روز برای ما مشخص نبود باید چه کاری انجام بدهیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: سعی کردیم شاخص های مد نظر بورس و خصوصی سازی را انجام بدهیم. باید حتما داری ساختاری باشیم که بتوانیم برای واگذاری مابقی سهام از آن بهره ببریم. توفیقی به دست آوردیم. توانستیم این کار را انجام بدهیم. ان شاالله بتوانیم طوری ادامه بدهیم که از این به بعد مشکلاتی که وارثش هستیم و برای بیش از بیست و اندی سال است به مرور زمان آنها را برطرف کنیم. شاید اگر از یکسری از این مشکلات از روز اول مطلع بودم جرات آمدن نداشتم.

وی افزود: خدا کمک کرد. همکاران ما تلاش زیادی کردند تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم. از واحد حقوقی، بین الملل و معاونت ورزشی تشکر می کنم که همه تلاششان را کردند تا آنچه به ما ارث رسیده بود به مرور زمان موانع را یکی یکی برداریم. طلبکار حقیقی و حقوقی هم زیاد داشتیم. از 25 سال پیش وقتی دیدند خصوصی شده و به بورس رفته و پولی آمده، طلبکار داشتیم. از سال 76-75 یا 80 و 85 طلبکار داشتیم که یکی یکی آمدند و طلب‌هایشان را خواستند. مقداری را مرتفع کردیم و مابقی را هم به مرور زمان انجام می دهیم.

درویش با اشاره به بدهی‌های باشگاه پرسپولیس، گفت: پولی که از سهام به دست آمده پول مردم است. ما باید حافظ منافع مردم هم باشیم. این نیست که بگوییم 350 میلیارد تومان سهام فروختیم حالا به طلبکار بدهیم. پس مردمی که سهامشان را فروختند چه از آن می‌ماند؟ هم باید حافظ منافع مردم باشیم و هم اینکه دیون باشگاه را ادا کنیم. مقداری از دیونی که به افراد حقیقی و حقوقی داریم را مرتفع کردیم. ما به جز فصل جاری و نیم فصلی که آمدم، شاید قریب به 120 میلیارد تومان بدهی گذشته را دادیم. شاید حدود 900 هزار یورو و دلار که این هم بدهی گذشته بود دادیم. هرکه از باشگاه طلبکار باشد ما باید پاسخگو باشیم. 

وی افزود: بازهم تعداد زیادی هستند و مراجعه می‌کنند. ما باید یا دیون آنها را پرداخت کنیم یا مهلت بگیریم که بتوانیم به صفر برسانیم. باید از حقوق مردمی که سهام خریدند هم دفاع کنیم. وقتی آمدیم سعی کردیم سرفصل هایی برای خودمان داشته باشیم. مثلا به شخصه سال ها بود دوست داشتم هرجا می‌روم تیم‌های پایه را به سطحی برسانم که شایسته آن باشگاه باشد. در گذشته هم این کار را انجام دادم.

درویش تصریح کرد: امسال از روزی که آمدم اینجا این توفیق نصیب‌مان شد که با همکاری دوستان در تیم‌های پایه کار کنیم. باید از محسن خلیلی تشکر کنم. دو تیم ما در کورس قهرمانی هستند. نوجوانان ما هم بین سه چهار تیم جدول است. بازیکنان ملی پوش زیادی در رده‌های مختلف داریم. شاید برای اولین بار است که مجموعه درفشی فر را کاملا در اختیار تیم‌های پایه قرار دادیم. تا چند ماه پیش تیم های پایه ما هرروز به دنبال محل تمرین بودند. همان امکاناتی که برای بزرگسالان گذاشتیم برای تیم‌های پایه هم گذاشتیم. کمتر اتفاق افتاده بود که هزینه ها و قراردادهایشان پرداخت شده باشد. تا چندوقت پیش 50درصد قراردادهایشان را پرداخت کردیم. 

مدیرعامل پرسپولیس افزود: تعدادی از بازیکنان پایه ما به خاطر تعامل گل‌محمدی و خلیلی جذب تیم بزرگسالان شدند. این یک افتخار است. بد نیست یادی کنم از دو بازیکن‌مان که آسیب دیدند. ان‌شاالله خدادادی و فهیم زودتر ملحق شوند. بازیکنان آینده داری هستند. باید بتوانیم از این بازیکنان استفاده کنیم. از همه پیشکسوتان پرسپولیس و بزرگان تشکر ویژه می‌کنم. افتخار می‌کنم در خدمت علی پروین و محمود خوردبین باشیم و از پند و اندرزهایشان برای پیشبرد کارمان استفاده کنیم تا در موفقیت تیم سهیم باشیم. در جوانی در حوزه بسکتبال از بزرگی پرسیدم فلان بازیکن بزرگ با شما تمرین می‌کند؟ گفت بله برای اینکه هر ضعیفی، قوی شود باید حتما با قوی‌تر از خودش بازی کند تا به سطح لازم برسد. ما هم سعی کردیم برای اینکه کار یاد بگیریم از بزرگان بهره ببریم تا بتوانیم این باشگاه را به سطحی که هوادار دوست دارد برسانیم.

درویش ادامه داد: مشکلات بسیاری هم داریم که امیدوارم روزی مرتفع شود. برای پرسنل باشگاه پنجشنبه و جمعه، روز و ساعت فرق نمی‌کند که جای تشکر دارد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی یک روز جمعه به باشگاه آمده بود که آخرین مدارک را بررسی کند. دید که اکثر پرسنل در باشگاه هستند. جا دارد از قربان‌زاده بسیار تشکر کنم. از وزیر ورزش هم تشکر ویژه می کنم. او همیشه همراه ما در مشکلات است. در بعضی دعاوی در دادگاه مجبور بودیم از سطح بالاتر از خودمان شکایات را مطرح کنیم. برای رفتن خیلی از امکانات مانند زمین تمرین گاهی به سجادی متوسل شدیم که تماس بگیرد یا نامه بدهد تا مشکلات مرتفع شوند. خیلی به ما محبت کرده که باید تشکر کنم. تشکر ویژه ای هم از گل محمدی، دستیارانش و بازیکنان تیم بزرگسالان که گاهی اوقات در تنگنا بودیم همکاری کردند تا بتوانیم این کشتی را به ساحل برسانیم.

مدیرعامل پرسپولیس ادامه داد: جا دارد یک تشکر هم از آقای سجادی داشته باشم که او به عنوان یک همراه در مشکلات با ما بود و مثلا در برخی دعاوی که در دادگاه‌ها مجبور بودیم از سطح بالاتر از خودمان کمک بگیریم.مثلا برای گرفتن زمین تمرین از او کمک گرفتیم که برای این‌ها باید از او تشکر کنم. همچنین از گل‌محمدی و همکارانش تشکر می‌کنم چون برخی مواقع در تنگنا بودیم که او با همکاری و مساعدت این کشتی را به همراه ما پیش برد.

وی تصریح کرد: برای قهرمانی نیم فصل چیزی در نظر نمی‌گیرند اما با وجودی که بازیکن از دست دادیم بازیکنان و کادر فنی نشان دادند که پرسپولیس به یکی دو بازیکن وابسته نیست. در راهمان معضلاتی هم داریم که تا حل نشود ادامه راه مشکل خواهد بود. یکی از مشکلات حق پخش تلویزیونی بود، در این جریان جلسات مختلفی با وزیر ورزش، رئیس سازمان صدا و سیما داشتیم ولی اینکه از این راه فوتبال بهره مند شود اتفاقی رخ نداده است. امیدوارم فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما از مجرایی حق باشگاه‌ها به آنها پرداخت شود. از یک شرکت اپراتور تلفن همراه که به ما خیلی کمک کرده و اسپانسر اصلی ما است و یک بانک که پشتیبان ما بوده تشکر می‌کنم چون آنها مشکلات ما را مرتفع کردند. از هواداران پرسپولیس می خواهم که کارت هواداری را بدون هزینه دریافت کنند چون از محل پول‌هایی که آنها در این کارت‌ها دارند مقداری از هزینه‌های ما را پوشش می‌دهد.

درویش در پاسخ به این سوال که رئیس سازمان خصوصی سازی مدعی شده هیات مدیره باشگاه‌ها باید تغییر کنند و آیا وی در جریان این مساله بود یا خیر گفت: این سوال را باید از کسی که مطرح کرده بپرسید ولی چند روز قبل شنیدم  چند نفر ازاعضای هیات مدیره باید حتما اقتصادی باشند. باید این موضوع بررسی شود اگر اعضای اقتصادی ندارند احتمالا تغییر می‌کنند. حتی از کلمه احتمالا استفاده شده است. اینطور که من شنیده‌ام گفته‌اند با هماهنگی وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، هیات مدیره دو باشگاه ترمیم می‌شود. الزام اتغییر در هیات مدیره وجود ندارد مگر اینکه باشگاه‌ها اعضای اقتصادی نداشته باشند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری وابسته به وزارت ورزش پیرامون توسعه ورزش در زمان مدیریت حمید سجادی گفت: نزدیک به ۴۰ سال در ورزش بودم و در ۳۰ سال اخیر با اکثر وزاری ورزش در ارتباط بودم. یک فاکتوری که آقای سجادی دارد این است که او علاوه بر داشتن مدرک دکترای تربیت بدنی، جزو قهرمانان رشته خود، مدرس دانشگاه، مدیرعامل باشگاه ورزشی و معاون وزارت ورش بوده است. یعنی اگر او موفق نشود دیگر اقبالی به ورزشی‌ها نیست. او از نظر من نمره قبولی می‌گیرد چون نسبت به ورزشی‌ها شناخت دارد وگرنه اگر وزیر سیاسی بود باید ۲ سال می‌گذشت تا نسبت به ورزش شناخت پیدا کند.مدیرعامل باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: البته سجادی در دوره‌ای وزیر شد که مشکلات اقتصادی بسیار زیاد است. یک روزی آرزو داشتند که بیایند اسپانسر باشگاه پرسپولیس شوند ولی امروز ما باید به دنبال اسپانسر بگردیم چون کمتر شرکتی وجود دارد که وارد عرصه تبلیغات شود.

وی در خصوص روند موفقیت آمیز باشگاه پرسپولیس در یک دهه گذشته گفت: خدا در این راه به ما کمک کرده که مدیون همکاری همه عزیزان شاغل در مجموعه پرسپولیس هستیم. همین که پیشکسوتان ما یاد دادند که برای بهتر کار کردن چه کنیم خیلی مفید است و تلاش ما این است که رضایت هواداران پرسپولیس را بیشتر جلب کنیم.

درویش در خصوص حضور افراد اقتصادی در هیات مدیره و نقش آنها چیست عنوان کرد: از روزی که آمدم خودم یک گروه اقتصادی را برای باشگاه درست کردم. خیلی‌ از این عزیزان افراد بزرگی بودند و به خاطر رفاقت با من این مسئولیت را قبول کردند اما یکسری الزامات را بورس دارد که حتما باید چند عضو هیات مدیره افراد اقتصادی باشند. این موضوع جزو الزامات سازمان بورس است. همین الان چند کار اقتصادی ارائه شده و قرار است این طرح‌ها به زودی وارد هیات مدیره می‌شود. البته من زیاد دنبال طرح‌های رویایی نیستیم که یگوییم امروز فلان هزار میلیارد تومان می‌گیریم، ما صبر می‌کنیم طرح‌ها اگر عملیاتی شد آن را وارد هیات مدیره می‌کنیم که مصوب شود.

وی در خصوص اینکه صحبت‌های زیادی در مورد لغو قرارداد کارگزار این باشگاه در این فصل مطرح شد عنوان کرد: ما با یک کارگزاری همکاری می‌کردیم که از قبل قرارداد بسته بود. وقتی من آمدم گزارش نوشتاری و گفتاری در مورد کارگزار داشتیم. ما  قرارداد ۶۰۰ میلیارد تومانی را داشتیم و فکر می‌کردم نیمی از این رقم محقق بشود مشکلات ما حل می‌شود ولی زیر ۲۰ میلیارد تومان به باشگاه پرداخت شده بود. وقتی بررسی کردم متوجه شدم که مواردی وجود دارد که کارگزار ملزم به پرداخت نیست و پرداختی ها باید با شرط و شروط انجام می‌شد.مثلا من قراردادی را با جایی امضا کردم که متوجه شدم از آن قرارداد کارگزار نفع می‌برد. به همین دلیل ما مکلف به قطع همکاری با کارگزار شدیم و در مجاری حقوقی پرونده در حال بررسی است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه آیا تصمیمی برای فعالیت این باشگاه در رشته‌های دیگر دارد یا خیر: من از سال ۶۴ تا ۸۵ مدیر بسکتبال پرسپولیس بودم و همان روزها هم آقایان پروین و خوردیبن مسابقات بسکتبال ما را تماشا می‌کردند و حتی یکی دو بازی روی نیمکت ما هم نشستند. از روزی که به پرسپولیس آمدم سعی کردم هزینه مازاد برای باشگاه نداشته باشم. همین الان پرونده‌ای داریم که از یک رشته دیگر است و پولش پرداخت نشده است، این بد است چون آنها هم ورزشکار هستند و تلاش می‌کنند.

وی در مورد فسخ قرارداد شجاع خلیل زاده و آنتونی استوکس نیز گفت: این دو مورد هم مربوط به مدیریت گذشته است،وقتی ما آمدیم حکم قطعی داده بودند که پنجره را بسته بودند. اگر ما رقمی معادل ۹۰۰ هزار دلار را نمی‌دادیم نمی‌توانستیم بازیکنانمان را جذب کنیم. جالب است خیلی از مدیران الان از پرسپولیس شکایت کرده‌اند که ما پولمان را می‌خواهیم. این افراد کسانی هستند که در دوران مدیریت خودشان کلی بدهی گذاشته‌اند که ما در حال پرداخت آن هستیم. مثلا یک رستوران از سال ۹۳ شکایت کرده بود، وقتی نزد ما آمد از من تشکر کرد گفتم چرا تشکر می‌کنی گفت برای اینکه به ما وقت دادید. من از ۹ سال پیش طلبکار هستم ولی کسی من را به باشگاه راه نمی‌داد! وقتی سندهای او را دیدم متوجه شدم مثلا به یک رستوران یا هتل و یا اردویی رفته بودند ولی پول او را پرداخت نکرده بودند. نمونه این مسائل را زیاد داریم واز خیلی ها هم عذرخواهی می کنم که تا امروز به آنها رسیدگی نکرده‌ایم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در خصوص برنامه‌های این باشگاه در نقل و انتقالات گفت: ما برای نیم فصل با گل‌محمدی صحبت داشته‌ایم، فعلا هنوز بازیکن خاصی مطرح نشده و در حال بررسی هستند. فقط آل کثیر بوده که جذب شده است. برای جدایی هم هنوز بازیکنی به ما معرفی نشده است.

وی در خصوص اینکه در پرونده لوکادیا چه اقداماتی صورت گرفته است گفت: لایحه این موضوع در حال تنظیم است چون ظرافت‌هایی در این قرارداد است بهتر است زیاد من در مورد آن صحبت نکنم ولی یقینا اگر بر اساس قوانین حقوقی بین‌الملل باشد لوکادیا حق جدایی نداشته است. اگر قرار باشد در یک فضای سالم رای بدهند ما رای را خواهیم گرفت.

درویش در خصوص اینکه تکلیف ساختمان باشگاه پرسپولیس چه شد عنوان کرد: حدود ۳-۴ روز پیش به همراه تاج به شرکت شستا رفتیم و جلسه خوبی داشتیم. این حکم به دلیل عدم دفاع فدراسیون در زمان مقرر صادر شده است چون اسناد جدیدی که به شرکت شستا شده نشان می‌دهد مبلغ بدهی به این شرکت پرداخت شده است اما اینکه چرا این پول پرداخت نشده موضوعی است که خودشان باید توضیح بدهند. یک نامه هم وزیر ورزش و رئیس قوه نوشته و در آن ذکر شده که جهت آزادسازی پرونده اقداماتی صورت بگیرد که مراحل حقوقی آن در حال طی شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز