خبرگزاری کار ایران

برزیل همچنان درصدر

آخرین رده بندی فیفا: ایران چهار پله سقوط کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۲۱

آرژانتین قهرمان جام جهانی فوتبال 2022 شد و اکنون تیم‌ها با توجه به اینکه رقابت‌ها به سمت رقابت‌های قاره‌ای پیش می‌رود، با تمرکزی دوباره به سوی جام جهانی سال 2026 پیش می‌روند.

به گزارش ایلنا، رده‌بندی فیفا بهترین تلاش فوتبال برای فهرست کردن تیم‌ها بر اساس دستاوردهای تقویم ورزشی است. در حالی که جام جهانی بیشترین اعتبار را دارد، سایر رقابت‌ها نیز بر ساختار و الگوریتم این فهرست تاثیر می‌گذارند و به دنبال این هستند که تمام نتایج سال‌های اخیر را تا حد امکان به یک اندازه ارزیابی کنند.

رتبه بندی فیفا مهم است، زیرا عاملی در تعدادی از موقعیت‌های رقابتی است. مهمتر از همه، رده بندی فیفا مشخص می‌کند که یک تیم در قرعه کشی جام جهانی در کدام گلدان قرار می‌گیرد.

آخرین رده بندی فیفا در دسامبر 2022

با وجود قهرمانی در جام جهانی 2022، انتظار نمی‌رود آرژانتین در زمان به‌روزرسانی رده‌بندی فیفا در 22 دسامبر مقام اول را کسب کند، در عوض به رتبه دوم صعود می‌کند و همچنان پشت سر برزیل قرار دارد.

پس از آن، کشورهای اروپایی 10 جایگاه برتر را تکمیل خواهند کرد، زیرا فرانسه نایب قهرمان به مقام سوم می رسد. بلژیک از رتبه دوم دو پله سقوط کرد و به چهارم رسید، و انگلیس در رده پنجم باقی ماند. کرواسی در جام جهانی سوم شد و با جهش پنج پله‌ای به رده هفتم رسید.

مراکش بزرگترین صعود به جدول را نشان داد و پس از کسب رتبه چهارم جام جهانی به رده یازدهم صعود کرد.

در قاره آسیا ژاپن با چهار پله صعود در رتبه بیستم، بالاترین رتبه یک تیم آسیایی را به خود اختصاص داده است.

تیم ملی فوتبال ایران هم پس از حذف در دور گروهی جام جهانی چهار پله سقوط داشته و در جایگاه بیست و چهارم جهان ایستاده است.

کشورهای اروپایی 11 کشور از 20 کشور برتر را تشکیل می‌دهند که هنوز در صحنه جهانی به طور کلی مسلط هستند. چهار کشور آمریکای جنوبی، دو نماینده آمریکای شمالی، دو کشور آفریقایی و یک کشور آسیایی برای تکمیل 20 کشور دارای بالاترین رتبه حضور دارند.

بزرگترین صعود: مراکش (22 به 11، +11)، استرالیا (38 به 27، +11)

بیشترین سقوط: کانادا (41 به 53، -12)، قطر (50 به 62، -12)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز