خبرگزاری کار ایران

کدام سرمربیان پس از جام جهانی قطر استعفا داده یا برکنار شده‌اند؟

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۲۷۶

ناکامی‌های جام جهانی 2022 قطر منجر به استعفا یا اخراج چندین مربی شده و تیته سرمربی برزیل آخرین مربی است که جدا شده است.

به گزارش ایلنا، جام جهانی فوتبال 2022 قطر که با حضور 32 تیم در 20 نوامبر آغاز شد، اکنون به هفت تیم کاهش یافته است. در نتیجه، چندین سرمربی یا مدیر پس از خروج از مسابقات یا به خانه فرستاده شدند یا استعفا داده‌اند.

در اینجا لیستی از سرمربیانی که پس از رقابت های جام جهانی 2022 از وظایف خود برکنار شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

 1. تیته - برزیل

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

تیته سرمربی برزیل پس از خروج از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی فوتبال در روز شنبه به دست کرواسی، جایگاه خود را ترک کرد.

تیته در نشست خبری پس از بازی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی گفت: پایان دوره.

برزیل پس از شکست 4-1 کره جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی، پر از اعتماد به نفس وارد بازی شد، اما کرواسی را در نهایت موفق به کسب پیروزی شد.

این سرمربی 61 ساله در سال 2016 هدایت سلسائو را برعهده گرفت، در سال 2019 قهرمان کوپا آمریکا شد. با این حال، برزیل پس از روسیه 2018 برای دومین بار در مرحله یک چهارم نهایی جام‌های جهانی شکست خورد.

تحت 81 بازی تیته، برزیل 60 بازی برد و تنها 6 بار شکست خورد و 172 بار گلزنی کرد.

 

 2. لوئیس انریکه - اسپانیا

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

پس از خروج اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی، به دنبال باخت در ضربات پنالتی مقابل مراکش، لوئیس انریکه سرمربیگری این تیم را ترک کرد.

در بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال اسپانیا آمده که این مربی محبت و تحسین همکارانش در تیم ملی و کل فدراسیون را که همیشه خانه او خواهد بود، جلب می‌کند.

اسپانیا با هدایت انریکه مدال نقره بازی‌های 2020 توکیو را به دست آورد و سال گذشته به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی اروپا صعود کرد.

 3. جراردو تاتا مارتینو - مکزیک

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

تاتا مارتینو، سرمربی مکزیک، مسئولیت کامل خروج از مرحله گروهی جام جهانی را پذیرفت و در نتیجه تصمیم گرفت که قرارداد خود را تمدید نکند.

مکزیک علیرغم شکست 2-1 عربستان سعودی در آخرین بازی مرحله گروهی، پس از سوم شدن پشت سر لهستان، از جام جهانی حذف شد.

مارتینو پس از بازی گفت: من مسئول این ناامیدی هستم. این یک غم بزرگ است و من تمام مسئولیت این شکست بزرگ را به عهده می‌گیرم. از زمانی که این اتفاق افتاده، هشت جام جهانی گذشته است. قرارداد من با سوت پایان بازی تمام شد و کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

مارتینو در ژانویه 2019 سرمربی تیم ملی مکزیک شد و وظیفه داشت در جام جهانی فوتبال، طلسم این تیم را بشکند. مکزیک با نام مستعار ال تری، پس از جام جهانی 1994 به مرحله یک چهارم نهایی هر دوره رسید اما نتوانسته بود به نیمه نهایی برسد.

 4. پائولو بنتو- کره جنوبی

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

پائولو بنتو پس از شکست 4-1 مقابل برزیل در دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 در ورزشگاه 974 دوحه، روز دوشنبه از سمت سرمربیگری کره جنوبی کنار رفت.

بنتو در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی این خبر را اعلام کرد و گفت که به دنبال تمدید قراردادش با اتحادیه فوتبال کره، نهاد حاکم بر فوتبال کره جنوبی نیست: «اکنون باید به آینده فکر کنم، اما در تیم کره نخواهم بود.  من می‌روم استراحت کنم و بعد ببینم چه پیش می‌آید. این تصمیمی است که در سپتامبر گرفتم. من باید از آن‌ها تشکر کنم و بسیار مفتخرم که سرمربی آنها بودم.»

بنتو در آگوست 2018 پس از خروج کره جنوبی از مرحله گروهی از جام جهانی 2018 روسیه، هدایت تیم را از شین تائه یونگ سرمربی سابق این تیم بر عهده گرفت. او در جام جهانی قطر، کره جنوبی را برای اولین بار پس از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به مرحله حذفی رساند، زمانی که کره‌ای‌ها در آخرین بازی گروهی خود پرتغال را شکست دادند و صعود کردند.

 5. اتو آدو - غنا

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

این سرمربی‌ بی‌تجربه 47 ساله، ملی‌پوش سابق غنا که در آلمان به دنیا آمد و در اولین حضورشان در جام جهانی در سال 2006 برای ستاره‌های سیاه بازی کرد، یک انتخاب غافلگیرکننده بود و پس از بازی مرحله پلی آف مقدماتی جام جهانی مارس مقابل نیجریه در این سمت منصوب شد.

آدو به عنوان "مربی استعدادیاب" در باشگاه بوندسلیگا، جایی که قبلا بازی می‌کرد، کار می‌کند: «قبلاً گفتم، مشخص بود که بعد از جام جهانی کارم متوقف خواهد شد. در حال حاضر، من و خانواده‌ام آینده خود را در آلمان می‌بینیم، من نقش خود را در دورتموند دوست دارم. من گفتم بعد از جام جهانی استعفا خواهم داد، حتی اگر قهرمان جهان شویم.»

6- بلژیک: روبرتو مارتینز

بعد از ناکامی استعفا می‌دهند و عذر می‌خواهند آقای کارلوس کی‌روش

سرمربی سابق اورتون پس از اینکه تیم بلژیک از مرحله گروهی حذف شد، نقش خود را به عنوان سرمربی بلژیک ترک کرد.

این سرمربی اسپانیایی گفت: "تصمیم درست قبل از جام جهانی گرفته شد، من همیشه روی پروژه های بلندمدت کار می‌کنم و آن‌ها باید از قبل تعیین شوند."

مارتینز در سال 2016 هدایت تیم ملی را برعهده گرفت و شیاطین سرخ را در جام جهانی 2018 و مرحله یک چهارم نهایی یورو 2020 به مقام سوم رساند.

بعد از شکست استعفا می‌دهند آقای کارلوس کی‌روش!

حذف از جام جهانی رکوردی جالب در پایان همکاری‌ها با تیم‌ها از سوی سرمربیان به جا گذاشته اما انگار اوضاع در فدراسیون فوتبال ایران متفاوت است.

شب گذشته تیته به عنوان سرمربی یکی از شانس‌های اول قهرمانی جام از سمتش کنار رفت اما موضوع کی روش ظاهراً متفاوت است.

با این حال انگار این تنها ما هستیم که بعد از حذف باید افتخار هم کنیم؛ به دریافت شش گل از انگلیس و شکست مقابل آمریکا. حذفی که در صورت تصمیمات درست از سوی کادرفنی که هیچ وقت صلاح ندانست درباره آن توضیح بدهد و عذرخواهی کند، هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز