خبرگزاری کار ایران

چه پاسخی دارید؟

آقای تاج صبح بخیر؛ سه تیم آسیایی صعود کردند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۷۲۰

چه با مدیریت تاج و چه با ماجدی و حتی عزیزی‌خادم، کمترین تصور از تیم ملی دستیابی به امتیاز برابر ولز و آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی تاج در شرایطی که پرونده‌های مالی و در جریان مارک ویلموتس را داشت و حتی در بخو فولاد مبارکه نیز نام او دیده می‌شد، با کلید واژه «حضور برای عدم آبروریزی در قطر» پا به میدان گذاشت.

تیم ملی ایران اما چه در جام جهانی ۹۸ و چه ۲۰۰۶ و حتی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ و در تقابل با رقبای صاحبنام هیچ وقت در قامت تیمی برای زنگ تفریح و مایه آبروریزی نبود. 

در ۹۸ حتی برابر آلمان و یوگسلاوی با نتیجه نزدیک شکست خوردند و مقابل آمریکا نیز برتری از آن ایران شد. در ۲۰۰۶ نیز با نمایشی قابل توجه برابر پرتغال و مکزیک اما در نهایت شکست خوردند.

در ۲۰۱۴ هم در شرایطی که همه از شکست احتمالی سنگین مقابل آرژانتین می‌گفتند در نهایت با یک گل باختند و این اتفاق در دوره بعدی و برابر اسپانیا نیز تکرار شد تا مشخص شود تیمی که در رده اول آسیا قرار دارد و در فوتبال امروزی نمی‌تواند تصور چنین شکست‌های سنگین و غیرقابل باوری را داشت.

با تمام این اوصاف اما مهدی تاج پیش از حضور در عرصه انتخابات با ایجاد جو روانی و تبلیغاتی حول تیم ملی مبنی بر  احتمال باخت‌های سنگین برابر انگلیس و ولز پا به میدان گذاشت. 

حتی بحث‌هایی که بعد از موفقیت تاج و نبی در دستیابی به کرسی انتخابات شکل گرفت نشان دهنده این بود که او و البته نبی از مدت‌ها قبل‌تر کار مذاکره با کارلوس کی‌روش را پیش برده بودند. با این حال بعد از اتفاقاتی که حول تیم ملی رقم خورد و چند دستگی بین بازیکنان که مسبب آن قطعا همین مدیران بودند، جامعه به بازگشت سرمربی پرتغالی نگاه امیدوارانه‌تری داشت. اما ماحصل تمام وعده‌های تاج و نبی چه شد؟

تیم ملی با شش گل مقابل انگلیس شکست خورد؛ تاکنون باختی اینچنینی از تیم ملی فوتبال ایران به خاطر داشتید؟ از خاطرتان نرود و گول پروپاگاندای رسانه‌ای افراد نزدیک به تاج و کی‌روش را هم نخورید. تیم ملی طی سالیان اخیر بارها برابر تیم‌های قدرتمندی همچون روسیه، آلمان، برزیل، آرژانتین، سوئد، پرتغال، اسپانیا و … قرار گرفته بود اما هیچ گاه متحمل چنین شکست شرم‌آوری نشده بود.

با این حال فوتبالدوستان در آن مقطع ترجیح دادند با توجه به شرایط حساس و در پیش بودن بازی مقابل آمریکا که قطعا در هر شرایطی بیش از یک مسابقه فوتبال برای ماست، انتقادی را متوجه تاج و کارلوس کی‌روش نکنند. تیم ملی اما در این دیدار هم و در شرایطی که حتی کسب یک امتیاز نیز می‌توانست رای به صعود ایران به مرحله بعدی بدهد، شکست خورد تا با دو شکست به تهران بازگردد.

اکنون سوال اینجاست که مهدی تاج چه پاسخی برای دو شکست شرم آور مقابل انگلیس و سپس آمریکا دارد؟ اویی که با وعده دور شدن از چنین نتایجی پا به ساختمان مدیریت در سئول گذاشته بود و کی‌روش را بازگرداند، به جز شکست شش گله از انگلیس و باخت در بازی حیثیتی مقابل امریکا چه پیش‌بینی دیگری داشت که مدعی شده بود برای “جلوگیری از آبروریزی” این تصمیمات را گرفته بود؟

آقای تاج و آقای کی‌روش! روزتان بخیر. استرالیا، ژاپن و کره جنوبی جز شانزده تیم برتر دنیا شده‌اند و صعود کردند. در گروهی قطعا دشوارتر از گروه ایران. شما باز هم رویا بفروشید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز