خبرگزاری کار ایران

مناف هاشمی: برای سرپرستی کاشانی در تیم امید با تاج به توافق رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۱۰۵

دبیرکل کمیته ملی المپیک بیان کرد: نفرات و تیم‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو هنوز بسته نشده‌اند.

به گزارش ایلنا، مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات نشست هیات اجرایی گفت: هشتمین جلسه هیات اجرایی با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد. بیشتر بحث‌های مدیریتی مطرح شد چون جلسات اول شکل گیری کمیته در دوره جدید است و سیاست گذاری، راهبردها، برنامه‌ها و نقطه نظرات هیات اجرایی برای مسئولان کمیته اصلی‌ترین بحث‌ها است. ممکن است تا زمانی که هماهنگی بیشتر شود کمتر مصوبات داشته باشیم.

او در ادامه افزود: امروز انتخاب روسای دو یا سه کمیسیون در دستور کار بود اما قرار شد در جلسه آینده مطرح شود چون دوستان پیشنهادات مختلفی را مطرح کرده بودند و نقطه نظرات در مورد افراد واحد نبود. کمیسیون‌های اخلاق، بازاریابی و بین‌المللی سه کمیسیون مورد نظر هستند. کمیسیون محیط زیست هم قرار بود مطرح شود اما دوستان نقطه نظراتی را مطرح کردند که باید کار کارشناسی بیشتری صورت بگیرد. اسمی از نفرات پیشنهادی هم مطرح نشد. 

او در ادامه افزود: عبدالحمید احمدی به عنوان رییس کمیته رسانه و پاسوار رییس کمیته مدیریت در ورزش مباحثی را مطرح کردند. آقای احمدی در حوزه رسانه مباحثی در مورد اینکه حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و حمایت از رسانه‌ها در رویدادهای مختلف چگونه باید باشد، مباحثی را مطرح کرد. سوالاتی هم توسط اعضای هیات اجرایی مطرح شد که پاسخ گفتند. آقای پاسوار هم به طور کلی مباحث تشکیلات، جایگاه  این کمیته به عنوان نهاد عمومی و غیر دولتی بودن و همچنین پشتیبانی ورزش مباحثی را مطرح کرد. نهایتا مقرر شد این کمیسیون به عنوان یکی از کمیسیون‌های مهم و سایر کمیسیون‌هایی که بحث‌های ساختاری و تشکیلاتی دارد، مباحث خود را دنبال کنند. در نظر داریم ارتباط کمیته ملی را از طریق کمیسیون مدیریت با دولت، مجلس، کمیسیون‌های مجلس،  شورای عالی انقلاب فرهنگی و جاهایی که نیاز به حمایت دولت داریم، نزدیک‌تر کنیم در همین زمینه ممکن است اصلاح برخی از دستور العمل‌ها و حتی قوانین مورد بررسی قرار بگیرد.

او در مورد پیگیری روند انجام برنامه‌های بازی‌های آسیایی گفت:  قرار بود در این جلسه در مورد بازی‌های آسیایی هانگژو صحبت کنیم که وقت نشد اما تاکنون سه جلسه برای بازی‌های آسیایی تشکیل داده‌ایم و در دو جلسه ۶ فدراسیون را جداگانه دعوت کرده‌ایم که برنامه‌های خود را ارائه دادند. خلاصه‌ای از موارد مطرح و به جلسات بعد موکول شد. در ادامه هم عزیزان هیات اجرایی پیشنهاداتی را در مورد بهبود روند کار در کمیته در بحث بودجه، منابع و احیای شرکت مطرح کردند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تعلیق جودو در شهریور ماه سال آینده تمام می‌شود، آیا با این فدراسیون هم  در مورد بازی‌های آسیایی جلسه گذاشته می‌شود، بیان کرد: بله، جلسه برگزار می‌کنیم.  رییس فدراسیون جودو در جلسه ستاد بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند و برنامه آنها را می‌بینیم. مرکز نظارت هم بررسی‌های قبل از جلسه را با این فدراسیون انجام می‌دهد. در مورد بازی‌های آسیایی به طور متوسط دو جلسه در هفته با فدراسیون‌ها داریم و در هفته مباحث بیش از چهار یا پنج فدراسیون را بررسی می کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد تعیین تکلیف سرپرست و کادر فنی تیم امید بیان کرد: در مورد تیم امید باید دو نکته را بگویم؛ نزدیک به ۵۰ سال است که در حوزه امید و المپیک جایگاهی نداشته‌ایم. این انتظاری ۵۰ ساله است که اگر در مدت زمان کوتاه انتظار کسب مدال از تیم امید داشته باشیم کار سختی است اما دور از انتظار هم نیست. علاوه بر این حدود ۲۰ سال است که در بازی‌های آسیایی هم مدالی نگرفته‌ایم و انتظار در این مورد هم زیاد است.  قبل از جام جهانی با آقای تاج جلسه‌ای برگزار کردیم تا سرپرست مشخص شود و در ادامه هم کادر و سایر مسائل پیگیری شود. آقای تاج آن را به بعد از جام جهانی موکول کرد.

او در ادامه افزود: در روزهای اخیر صحبت‌هایی هم در این زمینه داشته‌ایم. آقای خسروی وفا برای سرپرست آقای حبیب کاشانی را پیشنهاد داد که در این مورد با آقای تاج به توافق  رسیدیم. امیدوارم در اولین فرصت حکم خود را از تاج بگیرد. در مورد کادر فنی، مربی، سرمربی و سایر موضوعات قرار شد کمیته‌ای با محوریت فدراسیون فوتبال برگزار شود که ما حامی این کمیته هستیم. امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان این اتفاق بیفتد و بتوانیم انتظار جامعه ورزش از فوتبال را برآورده کنیم. هرچند که انگیزه تلاش و حمایت‌های زیادی می‌خواهد.

هاشمی در واکنش به اینکه روند رسیدگی به برنامه بازی‌های آسیایی کند است، گفت: برنامه بازی‌های آسیایی دقیقا در چارچوب و طبق تقویم دنبال می‌شود. در هیات اجرایی گزارشی از روند بازی‌های آسیایی ارائه شد. از آنجایی که بازی‌ها یک سال به تعویق افتاد قبلا مقدمات کار انجام شده بود و ما بازنگری جدیدی با روسای فدراسیون‌ها انجام می‌دهیم. بحث‌های لباس، اعزام، بلیت، پشتیبانی و مسائل دهکده و سایر بحث‌ها هم دنبال می‌شود و در جلسه جداگانه‌ای در خصوص بازی های آسیایی مفصل بحث خواهد شد.او در مورد وضعیت نفرات و تیم‌های اعزامی  به بازی‌های آسیایی بیان کرد: هنوز تعداد نفرات بسته و تیم‌ها نهایی نشده است اما تیم‌ها را به سه دسته تقسیم کرده‌ایم؛ آنهایی که حتما مدال می‌آورند اولویت اول ماست. در ادامه تیم‌هایی است که احتمال بالایی برای مدال دارند و در گروه سوم هم که مخصوصا زنان ما هستند حتی اگر مدال نگیرند اعزام می‌شوند تا برای چهار سال بعد از آنها استفاده کنیم. از طرفی سیاست برابری جنسیتی را هم دنبال می‌کنیم اما اینکه چه زمانی به طور کامل اجرا شود مشخص نیست. با این حال تلاش می‌کنیم و فدراسیون‌ها هم باید در این زمینه تلاش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز