خبرگزاری کار ایران

آیا لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۷۷۲

ستاره آرژانتینی را با برخی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال مقایسه می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، لیونل مسی تنها یک پیروزی تا تثبیت جایگاه خود به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال فاصله دارد.

عملکرد مهاجم آرژانتینی در جام جهانی 2022 تاکنون عالی بوده و مسی تقریباً به تنهایی آرژانتین را به فینال رسانده است.

در حالی که آرژانتین کار خود را تمام خواهد کرد، فرانسه به دنبال تبدیل شدن به دومین کشور پس از برزیل و ایتالیا است که قهرمانی جام جهانی را حفظ می‌کند، مسی امیدوار است به آنچه تاکنون در دوران حرفه ای‌ اش اشاره شده، دست یابد.

با این حال، با فرض اینکه مسی روز یکشنبه جام جهانی را بالای سر ببرد، آیا بهترین بازیکن تاریخ فوتبال آرژانتینی است؟ در اینجا لیستی از بزرگترین اسطوره های فوتبال و آنچه که آن‌ها به دست آورده‌اند، آورده شده است.

1. لیونل مسی

اگر مسی بتواند مدعی جام جهانی شود، حداقل از نظر افتخارات از کریستیانو رونالدو جلوتر خواهد بود. این بازیکن آرژانتینی بیش از 1000 بازی انجام داده و در 25 بازی جام جهانی 11 گل زده است.

2. دیگو مارادونا

در حالی که مسی موفقیت‌های بیشتری در سطح باشگاهی کسب کرده، دیگو مارادونا به جام مقدس قهرمانی در جام جهانی در سال 1986 دست یافته است. با این حال، مارادونا با زدن 345 گل در 678 بازی از جمله 8 گل در 21 بازی جام جهانی، آمار کلی بهتری را دارد.

3. پله

پله همچنان بزرگترین ستاره جام جهانی است و برزیلی در سه تورنمنت از چهار تورنمنت که در آن بازی کرده بود، قهرمانی شد. آمار گل‌های پله همچنین می‌تواند رقیب مسی باشد و مهاجم برزیلی 753 گل در 813 بازی به ثمر رساند که شامل 12 گل در 14 بازی در جام جهانی می‌شود.

4. یوهان کرایف

در حالی که یوهان کرایف قهرمانی در جام جهانی ندارد، اسطوره هلندی با رویکرد "توتال فوتبال" با تیم هلند در سال 1974 انقلابی در فوتبال ایجاد کرد. فلسفه این مرد هلندی پایه و اساس را برای بازیکنانی مانند پپ گواردیولا ایجاد کرد تا با کمک‌های او در بازی که هنوز هم مشهود است، روی آن کار کنند. بهترین نتیجه کرایف در جام جهانی نایب قهرمانی در سال 1974 بود و او در مجموع 424 گل در 754 بازی به ثمر رساند که شامل سه گل در هفت بازی جام جهانی بود.

5. آلفردو دی استفانو

آلفردو دی استفانو با زدن 468 گل در 643 بازی در سطح باشگاهی یکی از بزرگترین ستاره‌های رئال مادرید است. عملکرد او به رئال مادرید کمک کرد تا پنج جام اروپایی را با پایه و اساس باشگاه برای موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا در آن زمان به دست آورد. با این حال، دی استفانو در سطح ملی آنقدر موفق نبود که فقط در سال 1947 با آرژانتین در کوپا آمریکا قهرمان شد و با اسپانیا هیچ چیزی به دست نیاورد. دی استفانو نیز هرگز در جام جهانی بازی نکرد.

6. کریستیانو رونالدو

هر مقایسه مسی بدون رونالدو ناقص خواهد بود. مهاجم پرتغالی از نظر آماری که در مجموع 820 گل در 1143 بازی به ثمر رسانده در 22 بازی جام جهانی 8 گل به ثمر رسانده است. رونالدو همچنین پنج قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد که مسی، چهار قهرمانی دارد. مسی تقریباً در تمام آمارهای مهم دیگر از کریستیانو بهتر عمل می کند. 

تعیین اینکه چه کسی بهترین بازیکن تمام دوران است، یک کار دشوار و در نهایت بیهوده است. فوتبال امروز به هیچ وجه نماینده فوتبال 50 سال پیش نیست و با تغییر بازی به سمت رویکردی تهاجمی‌تر، دیدن رکوردهای گلزنی بیشتر توسط نسل‌های آینده تعجب برانگیز نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز