خبرگزاری کار ایران

اتفاقات عجیب یک هشتم نهایی جام جهانی: از مراکش تا محو شدن سوئیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۲۷۵

مسابقات دور یک هشتم نهایی جام جهانی قطر در حالی به پایان رسید که اتفاقات جالبی در آن رخ داد.

به گزارش ایلنا، سه‌شنبه شب هفته جاری، شب آخر مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2022 قطر با برگزاری دو مسابقه به اتمام رسید و بدین ترتیب هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی رقبای خود را شناختند اما شب آخر این مرحله شگفتی‌های زیادی داشت.

بدون شک تیم ملی فوتبال مراکش یکی از شگفتی‌های جام بیست و دوم را رقم زده است، آنها که در مرحله گروهی با تیم‌های بلژیک، کرواسی و کانادا همگروه بودند، با کسب 7 امتیاز از سه مسابقه بالاتر از تیم‌هایی همچون کرواسی نایب قهرمان دوره قبل به‌عنوان صدرنشین موفق به صعود از مرحله گروهی شدند.

آنها در شرایطی باید در مرحله یک هشتم با شاگردان لوئیس انریکه مصاف می‌کردند که بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال پیش از آغاز این رقابت شانس اسپانیا را برای صعود به جمع هشت تیم نهایی رقابت‌ها بیشتر می‌دانستند، اما یاران حکیم زیاش با ارائه یک نمایش حساب شده موفق شدند با کسب تساوی بدون گل مقابل لاروخا در 120 دقیقه بازی را به ضربات مرگبار پنالتی ببرند و در آنجا هم با درخشش یاسین بونو دروازه‌بان آماده خود، اسپانیا که یکی از مدعیان اصلی کسب جام طلایی بود حذف کنند و با صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها پس از غنا به دومین تیم آفریقایی در دوازده سال اخیر تبدیل شوند که به این مرحله صعود می‌کند.

و حالا باید منتظر ماند و دید شاگردان الرکراکی موفق به حذف سلسائو اروپا و تاریخ‌سازی می‌شوند یا خیر، موضوعی که با توجه به عملکرد مراکشی‌ها در بازی سه‌شنبه شب به هیچ عنوان دور از انتظار نیست و باید گفت شاگردان سانتوس به هیچ عنوان کار راحتی برای عبور از نماینده قاره سیاه نخواهند داشت، بخصوص که دروازه‌بان مراکش با مهار چند پنالتی لاروخا نشان داد در این زمینه باتجربه است.

سوئیس محو شد

تیم ملی فوتبال سوئیس در حالی به مرحله نهایی جام جهانی صعود کرد که در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در قاره اروپا با ایتالیا قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال 2020 همگروه بود.

آنها موفق شدند با ارائه دو بازی حساب شده و البته از دست دادن دو پنالتی سرنوشت‌ساز توسط جورجینیو بالاتر از شاگردان مانچینی به مرحله گروهی جام جهانی صعود کنند، موفقیتی که هواداران سوئیسی را به صعود این تیم تا مراحل پایانی امیدوار کرد. امیدی که پس از نمایش فوق‌العاده شاگردان یاکین مقابل صربستان به اوج خود رسید. اما سوئیس باید طبق قرعه در مرحله یک هشتم با پرتغال روبه‌رو می‌شد، مصافی که با پیروزی 6 بر1 یاران رونالدو مقابل سوئیس به پایان رسید و در آن سوئیس به هیچ وجه صلابت گذشته را نداشت. حتی یان زومر دروازه‌بان سوئیس هم که در سالیان اخیر یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان این تیم بود در بازی محو شده بود.

 جانشین به حق کریس

یکی از اتفاقات عجیب ترکیب اولیه پرتغال در بازی سه‌شنبه شب نیمکت‌نشینی کریس رونالدو فوق ستاره این تیم بود، فرناندو سانتوس تصمیم گرفته بود به جای حضور رونالدو از ابتدا در بازی به گونسالو راموس ستاره جوان تیم فوتبال بنفیکا میدان دهد، انتخابی که در نگاه اول عجیب بود اما با گذشت زمان و ثبت اولین هت‌تریک این دوره توسط او مشخص شد این بازیکن جوان جانشین خوبی برای کریستیانو رونالدو است.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا گونسالو می‌تواند در ادامه مسابقات برای پرتغال گلزنی کند یا خیر، جالب است بدانید که او با ثبت سه گل از 6 گل تیم پرتغال در بازی مقابل سوئیس تنها دو گل با صدر جدول برترین گلزنان این دوره فاصله دارد.

در حال حاضر امباپه ستاره خط حمله خروس‌ها با 5 گل در صدر جدول برترین گلزنان رقابت‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز