خبرگزاری کار ایران

سرنوشت ورزشگاه‌های قطر پس از جام جهانی 2022

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۱۸۵

با نزدیک شدن به پایان مسابقات جام جهانی قطر این سوال مطرح است که سرنوشت ورزشگاه‌های این کشور چه می‌شود؟

به گزارش ایلنا، مسابقات دور یک چهارم نهایی جام جهانی قطر امروز آغاز می‌شود و تا تاریخ بیست و هفتم آذرماه پرونده مسابقات با انجام بازی فینال بسته می‌شود.

با نزدیک شدن به پایان مسابقات جام جهانی قطر این سوال مطرح است که سرنوشت ورزشگاه‌های این کشور چه می‌شود.

 1- استادیوم بین المللی خلیفه 

 تنها استادیومی که به همان شکلی که هست باقی مانده و هیچ صندلی کاهش نمی یابد، زیرا یک میراث فرهنگی و اجتماعی باستانی محسوب می شود؛ این ورزشگاه از اولین راه اندازی خود در سال 1976 میزبان رویدادهای ورزشی و تاریخی بزرگی بود.

 2- ورزشگاه الجنوب 

این استادیوم به شکل صدف ساخته شده و به دلیل شهر الوکره است که مردم آن در جستجوی مروارید و ماهیگیری متمایز هستند. مشخصه این ورزشگاه کاملاً تهویه مطبوع است و می‌توان تهویه هوا را برچید. پیش بینی می شود قطر آن را به کشورهای میزبان جام جهانی 2026 تقدیم کند و تعداد صندلی‌ها از 44 هزار به 20 هزار کاهش یابد و همچنان ورزشگاه باشگاه الوکره باشد.

 3- ورزشگاه الثومه 

این ورزشگاه به باشگاه‌های الاهلی و العربی واگذار می‌شود و تعدادی صندلی نیز اهدا می‌شود و تعداد صندلی‌ها از 44 هزار به 20 هزار کاهش می‌یابد.

 4- ورزشگاه اجوکیشن سیتی

دولت آن را در اختیار تیم های ورزشی کشور قرار می‌دهد و مرکز دائمی تیم بانوان قطر باقی می‌ماند و تعداد صندلی‌ها از 44000 به 20000 کاهش می‌یابد.

 5- ورزشگاه احمد بن علی

ورزشگاهی که در ام الرفاء قرار دارد و همچنان کمپ باشگاه الریان است و تعداد صندلی‌ها از 45000 به 20000 کاهش می‌یابد

 6- ورزشگاه البیت 

تعداد صندلی‌ها به 32 هزار نفر کاهش می یابد و قسمت بالای آن به هتل 5 ستاره تبدیل می شود.

 7- ورزشگاه لوسیل 

فینال جام جهانی در آنجا برگزار می شود. صندلی ها برداشته می شود و لایه های بالایی به واحدهای مسکونی و قسمت پایینی به امکاناتی مانند مغازه و کافه تبدیل می شود و در مورد فرم ساختاری از بیرون آن را حفظ می کنند و به یادگار می ماند.

 8- استادیوم 974 

کل استادیوم از کانتینرهای حمل و نقل ساخته شده و تعداد کانتینرهای مورد استفاده برای ساخت استادیوم 974 عدد است. این استادیوم به طور کامل برچیده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز