خبرگزاری کار ایران

تماس تاج فقط مانور تبلیغاتی بود!

کسی از ایران نتوانست حق علیرضا فغانی را بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۰۴۹

علیرضا فغانی نتوانست در این دوره از مسابقات جام جهانی بدرخشد.

به گزارش ایلنا، تیم داوری ایران هم مانند تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران به مرحله حذفی جام جهانی نرسید و همراه با تیم‌های استرالیا و کره جنوبی از قطر بازگشت.

اگرچه این روزها خبرهای فراوانی درباره تماس‌های متعدد مدیران فدراسیون فوتبال با مدیران فدراسیون جهانی یا کنفدراسیون فوتبال آسیا منتشر شده؛ اما واقعیت این است که هیچ قدمی برای باقی ماندن تیم داوری ایران در جام جهانی برداشته نشده.

علیرضا فغانی به‌دلیل اصرار و اشتباه داور ویدیویی تصمیم درست خود را لغو کرد و با اعلام پنالتی به نمره خود آسیب زد. اما چه کسی باید به فیفا می‌فهماند که کمک‌داور ویدیویی او را به اشتباه انداخت و تصمیم ابتدایی او کاملاً درست بود؟

فدراسیون فوتبال ایران وظیفه داشت از تیمی که نام ایران را یدک می‌کشید دفاع کند؛ اما چه کسی میلی به این دفاع داشت؟ وقتی فدراسیون پیش از اعزام این کوبل، نام فغانی را از فهرست داوران بین‌المللی ما خارج کرد تا فغانی امکان قضاوت در جام ملت‌های آسیا را نداشته باشد، قطعاً از او برای قضاوت در جام جهانی هم دفاع نخواهد کرد.  رشد خیره‌کننده و قضاوت فغانی در همه مسابقات حساس و ستاره‌دار فوتبال دنیا از جام باشگاه‌های جهان تا فینال المپیک و رده‌بندی جام جهانی او را از چشم مدیران فوتبال ما انداخته بود و طبیعی است که در چنین شرایطی از او دفاع نخواهند کرد. فوتبال ما سال‌ها باید انتظار بکشد تا یکی مثل فغانی در آسمان فوتبال ایران بدرخشد؛ اما چرا خودمان این ستاره را خاموش کردیم؟ چرا او خار چشم شد؟ چه اتفاقی افتاد که نتوانستیم او را تحمل کنیم؟ وضعیت داوری‌های ما همین است که می‌بینیم. پر از ایراد، پر از اشتباه‌های تأثیرگذار و پر از کاستی. چه داریم که فغانی را قربانی می‌کنیم؟ دفاع از فغانی و ادامه قضاوت‌های او، دفاع از فوتبال ایران بود؛ اما چرا دفاعی صورت نگرفت؟ فغانی حق دارد از همه مدیران فوتبال ما که او را از فهرست الیت خارج کردند و پای او در این ماجرا نایستادند، گله‌مند باشد. او سرمایه فوتبال ما بود که سال‌ها برای فوتبال ایران افتخار کسب کرد.

 او یکی از قاطع‌ترین و بهترین داوران ما بود که حتی کمیته داوران فیفا به او به چشم سرمایه نگاه می‌کرد. چرا ما او را خودی ندانستیم؟ یادمان نمی‌رود در روزهایی که بحث ورود VAR به فوتبال ما بود، فغانی دلسوزانه کنار کمیته داوران فدراسیون ایستاد تا داوران ما مطابق جدیدترین متد فیفا آموزش ببینند. او برای این کار نه پولی مطالبه کرد نه مقامی خواست چون عاشق ایران بود. لیاقت فغانی برخوردی بسیار محترمانه‌تر از این بود. افسوس که قدر سرمایه‌های‌مان را نمی‌دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز