خبرگزاری کار ایران

آرژانتین - استرالیا؛ چشم همچنان به ساق‌های لیونل مسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۴۸

آرژانتین- استرالیا در مرحله یک‌هشتم‌ نهایی جام جهانی از ساعت 22:30 به مصاف هم می روند.

آرژانتین شانس خیلی بیشتری برای پیروزی بر استرالیا در پنجاهمین بازی جام جهانی 2022 دارد اما آنها بیش از هر تیم دیگری آموخته‌اند که نباید حریف را دست کم بگیرند، بخصوص رقیب سختکوش و مبارزی مثل استرالیا را.

رسیدن به یک‌چهارم ‌نهایی اگرچه برای استرالیا که تنها به دلیل تفاضل گل بهتر فرانسه در گروهش دوم شد، یک آرزو است اما برای آرژانتین حداقل است چون این کشور به دنبال سومین قهرمانی جهان است آن هم در پنجمین و آخرین حضور فوق‌ستاره‌ای به نام لیونل مسی. او می‌خواهد با افتخار سلف بزرگش، دیگو مارادونا در پیراهن شماره 10 آرژانتین برابر شود؛ مسی رابطه خوبی با کل تیم و هواداران دارد و مقابل استرالیا این شانس را دارد که دوباره آنها را خوشحال کند.

مسی مقابل لهستان دوباره پنالتی خراب کرد اما الکسیس مک آلیستر نخستین گل ملی خود را زد و خولین آلوارس کار را تمام کرد تا آرژانتین برای یازدهمین بار در 12 حضور آخرش در جام جهانی به مرحله حذفی برسد. آرژانتین یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ جام جهانی را متحمل شد و در نخستین بازی خود برابر عربستان سعودی شکست خورد اما خودش را جمع و جور کرد و با پیروزی برابر مکزیک و لهستان به عنوان تیم صدرنشین گروه صعود کرد.

استرالیا هم که در رنکینگ فیفا 35 رده پایین‌تر از آرژانتین است، همین حالا فراتر از انتظارات ظاهر شده و با دو پیروزی در گروه سخت خود به این بازی در ورزشگاه احمد بن علی رسیده که یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ این کشور محسوب می‌شود. هر دو تیم تنها دو روز کامل فرصت برای استراحت داشتند و هر دو نسبت به برنامه‌ریزی فیفا برای این بازی گلایه داشتند. استرالیا چهارشنبه شب بر دانمارک غلبه کرد و به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک‌هشتم‌ نهایی شد، آرژانتین حتی وقت کمتری داشت و چهار ساعت دیرتر بازی خود با لهستان را برگزار کرد. این در حالی است که در جام جهانی 2018 روسیه تیم‌هایی که به مرحله حذفی می‌رفتند، حداقل چهار روز بین آخرین بازی مرحله گروهی و دیدار یک‌هشتم‌ نهایی فرصت داشتند. برنامه جام جهانی 2022 برای 29 روز ترتیب داده شده، در حالی که دو جام جهانی قبلی سه روز بیشتر طول کشید. البته به دلیل تعهد فیفا به باشگاه‌ها برای برگزاری جام جهانی در میانه فصل لیگ‌ها امکان برگزاری جام جهانی 32 روزه وجود نداشت.

استرالیا اما برای دومین بار در تاریخ خود حضور در مرحله حذفی جام جهانی را تجربه می‌کند و با تمام وجود سعی در غلبه بر تیمی دارد که همه جایش پر از استعداد است. استرالیا در جام جهانی 2006 با مربیگری گاس هیدینک بازی برابری مقابل ایتالیا در یک‌هشتم‌ نهایی به نمایش گذاشت اما در نهایت با یک پنالتی بحث بر‌انگیز در وقت‌های تلف ‌شده به تیمی باخت که قهرمان جام شد.

ساکروز اما اتکای‌شان بر آمادگی بدنی و تسلیم ناپذیری است که باعث پیروزی بر تونس و دانمارک شد. چهره شاخص این تیم هم مدافع‌شان، هری سوتار است که به تازگی از یک مصدومیت طولانی برگشته اما در سه بازی تیمش از جان مایه گذاشته. او بازیکنی است که مأموریت مهار مسی را بر عهده دارد، سوتار با 198 سانتیمتر قد بلندقامت‌ترین بازیکن جام جهانی غیر از دروازه‌بان‌ها است.

میچل دوک مهاجم نوک استرالیا در دسته دوم ژاپن بازی می‌کند، او می‌خواست فوتبال را کنار بگذارد و به سراغ علاقه دیگرش، تکنسین برق برود، هنگامی که در فوتبالش احساس پیشرفت نمی‌کرد. گراهام آرنولد در سنترال کوست مارینرز به او فرصت بازی داد و حالا هر دو در تیم ملی استرالیا هستند.

آیدین هروستیچ در هلاس ورونا است، آخرین تیم سری A ایتالیا. او تنها بازیکن تیم استرالیا است که در یکی از پنج لیگ ممتاز اروپا فعالیت دارد. اما کلید موفقیت استرالیا کار گروهی، انگیزه و خودباوری است.

لیونل اسکالونی مربی آرژانتین گفته هر کس فکر می‌کند بازی با استرالیا آسان است، اشتباه می‌کند. تیم او از حمایت زیادی در قطر برخوردار است و آرژانتینی‌ها پرسروصداترین و شاید بزرگترین جمعیت هواداری را در میان تیم‌های حاضر در جام جهانی به خود اختصاص داده‌اند.

آرژانتین هفت بار با استرالیا روبه‌رو شده و پنج بار به پیروزی رسیده، یک بار هم شکست خورده که در سال 1988 در نخستین دیدار دو تیم بود. آخرین بازی دو تیم در سال 2007 برگزار شد که مسی جوان در آن کامل بازی کرد. اگر مسی در این بازی گل بزند، استرالیا سی و پنجمین کشوری است که مسی به آنها گل زده. مسی هرگز در مراحل حذفی جام جهانی موفق به گلزنی نشده و امید دارد در نخستین بازی کشورش با استرالیا در تورنمنتی بزرگ این طلسم را بشکند.

استرالیا در پنج تا از شش بازی آخرش کلین‌شیت کرده و آرژانتین در هفت تا از هشت بازی آخرش دروازه‌اش را بسته نگه داشته.

برنده این دیدار در یک‌چهارم ‌نهایی به مصاف برنده بازی هلند با امریکا می‌رود.

 

اخبار تیمی

مثل همیشه، وضعیت مسی زیر ذره‌بین است، چند بار در مرحله گروهی گزارش شد فوق‌ستاره دارنده هفت توپ طلا تنها تمرین می‌کند اما خودش و مربی‌اش هرگونه نگرانی را بی‌مورد دانسته‌اند.

آنخل دی‌ماریا در بازی با لهستان احتیاطاً تعویض شد اما او احتمالاً دوباره برای بازی در کنار مسی آماده است هرچند اسکالونی گزینه‌های زیادی برای بازی مقابل استرالیا دارد.

انتظار می‌رود آرنولد تمام بازیکنانش را برای این مسابقه تاریخی در اختیار داشته باشد، فقط مارتین بویل که در فهرست 26 نفره استرالیا قرار داشت به دلیل مصدومیت زانو مجبور به ترک اردو شده، او در قطر مانده است.

 

ترکیب احتمالی

آرژانتین: امیلیانو مارتینس؛ مولینا، رومرو، اوتامندی، آکانیا؛ دی پائول، فرناندس، مک آلیستر؛ دی‌ماریا، مسی، آلوارس

استرالیا: رایان؛ دگنک، سوتار، رولز، بهیچ؛ لکی، ایروین، موی، گودوین؛ دوک، مک گری

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز