خبرگزاری کار ایران

نفس‌ها در سینه حبس؛ اینجا ورزشگاه الثمامه در انتظار صعود تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۴۷

تیم ملی ایران در جدال پایانی مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف آمریکا می رود.

به گزارش ایلنا، بالاخره روز موعود فرا رسید و تیم ملی ایران در سومین بازی خود در جام جهانی باید در ورزشگاه الثمامه مقابل امریکا به میدان برود. دیداری حساس و سرنوشت‌ساز میان دو تیمی که امیدوار به صعود هستند و البته نیم‌نگاهی هم به بازی انگلیس و ولز دارند. جایی که اگر هر نتیجه‌ای جز شکست انگلیس رقم بخورد، ایران با کسب یک تساوی مقابل امریکا می‌تواند تاریخ جدیدی را بسازد و برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود کند.

حکایت این روزهای تیم ملی در دوحه جالب و خواندنی است. تیمی که در بازی نخست و میان تعجب همگان، با نتیجه 6 بر 2 مغلوب انگلیس شد. شکستی که کمتر کسی تصور آن را می‌کرد اما کار تیم ملی وقتی ارزشمند شد که آرامش خود را باز یافت و توانست برابر ولز با انجام یک بازی زیبا 3 امتیاز را بگیرد و حریف اروپایی خود را با نتیجه 2 بر صفر شکست بدهد. کمتر تیمی را می‌توان پیدا کرد که بعد از شکستی سنگین در تورنمنتی پرفشار بتواند به مسابقات برگردد و حریف خود را از پیش رو بردارد.

حالا امریکایی حریف ایران است که از 2 بازی قبلی خود 2 تساوی کسب کرده و قصد دارد با برتری مقابل تیم ملی راهی دور بعد مسابقات شود. در ترکیب امریکا بازیکنانی نظیر آدامز و کنی در خط میانی و پولیسیچ و وه‌آ در کناره‌های خط حمله نقش کلیدی دارند و می‌توانند خطرناک ظاهر شوند. بازیکنانی که برابر ولز و انگلیس یک سر و گردن بالاتر از بقیه بازیکنان بازی کردند و نشان دادند امریکا بدون آنها حریف دردسرسازی برای ایران نخواهد بود.

امریکا با روش 3-3-4 بازی می‌کند. در این روش زیمرمن و ریم مدافعان میانی هستند، رابینسون و دست در کناره‌های خط دفاع بازی می‌کنند، آدامز، کنی و یونس موسی مثلث خط میانی را تشکیل می‌دهند، تیموتی وه‌آ و کریستین پولیسیچ بال‌های راست و چپ هستند و حاجی رایت در نوک خط حمله حضور دارد. نقطه قوت امریکا خط میانی‌اش است. جایی که پاس‌های متوالی و هماهنگی بالای آدامز به‌عنوان هافبک دفاعی و موسی و کنی به‌عنوان بازوهای او می‌توانند مشکل‌ساز شوند. همچنین نباید از نفوذهای وه‌آ و پولیسیچ هم به راحتی عبور کرد.

کارلوس کی‌روش اما برای تمام نقاط ضعف و قوت امریکا برنامه دارد و خوب می‌داند چطور بر تفکرات گرگ برهالتر پیروز شود. در تیم ملی ایران هم احتمالاً علیرضا بیرانوند درون دروازه می‌ایستد، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی زوج مرکز خط دفاع را تشکیل می‌دهند و رامین رضاییان و میلاد محمدی هم در کناره‌ها به میدان می‌روند. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و احسان حاجی‌صفی، هافبک‌های میانی هستند و مهدی طارمی و علی قلی‌زاده هم مهاجمین کناری خواهند بود. سردار آزمون هم احتمالاً به‌عنوان مهاجم هدف وارد زمین می‌شود.

با این ترکیب و اگر شرایط همان‌طور که کی‌روش می‌خواهد پیش برود، شکست امریکا دور از دسترس نخواهد بود. هافبک‌های مرکزی ایران که جملگی دونده و جنگنده و توپ‌گیر هستند قادرند مثلث خط میانی امریکا را از کار بیندازند. همان‌طور که مقابل ولز نشان دادند تا چه حد آماده و سختکوش‌اند و چقدر برای برتری ایران تلاش می‌کنند. بنابراین منتظر می‌مانیم تا ساعت 22:30 سه‌شنبه، زمانی که قرار است آنتونیو ماتئو اسپانیایی سوت آغاز بازی را به صدا در بیاورد. همه امیدوار به برتری تیم ملی و صعود به مرحله بعد هستیم. یکدل و پر انگیزه.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز