خبرگزاری کار ایران

فینال اکوادور و سنگال برای صعود؛ برنده به همه چیز می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۳۱

دو تیم ملی اکوادور و سنگال امشب برای صعود خواهند جنگید.

به گزارش ایلنا، بازی امشب اکوادور و سنگال نبرد صعود است و از آن دست بازی‌هایی است که برنده به همه چیز می‌رسد. اکوادور در گروه A مسابقات فراتر از انتظار ظاهر شده و با پیروزی بر قطر در روز اول و تساوی با هلند در بازی دوم، شانس خوبی برای صعود دارد در حالی که سنگال شرایط بدتری دارد به‌دلیل باخت مقابل هلند در بازی نخست هر چند در بازی دوم میزبان مسابقات را شکست داد.

اکوادور شروعی عالی در جام جهانی داشته و با چهار امتیاز در صدر جدول گروه A قرار گرفته تا شانس خوبی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشد. گوستاوو آلفارو به خاطر قابلیت تاکتیکی‌اش در سراسر جهان تحسین شده است، او می‌تواند تیمی را روانه میدان کند که بسیار روان حمله و در عین حال در زمان لازم با تعداد نفرات زیاد دفاع کند.

در بازی اول با دو گل از ستاره‌شان، انر والنسیا به پیروزی رسیدند که خود این بازیکن در دقیقه 49 بازی دوم با هلند گل زد تا گل فوق‌العاده کودی گاکپو را خنثی کند و امتیازات بازی بین دو تیم تقسیم شود. او با سه گل در صدر جدول گلزنان جام جهانی قرار گرفته و اگر آمادگی لازم را داشته باشد، در بازی با سنگال و خط دفاع سختکوش‌اش نیز به‌شدت مورد نیاز اکوادور است که برای نخستین بار در جام جهانی با یک تیم آفریقایی روبه‌رو می‌شود.

اگر اکوادور سه امتیاز را بگیرد، به مرحله یک‌هشتم‌نهایی صعود می‌کند و می‌توانند صدرنشین هم باشند اگر نتیجه‌ای بهتر از هلند در مقابل قطر در بازی همزمان بگیرند.

سنگال هم برای خودش شانس صعود به مرحله حذفی را حفظ کرده به‌دلیل برد باارزشی که مقابل میزبان مسابقات جام جهانی به دست آورد. شیرهای ترانگا قطر را با نتیجه 3 بر یک شکست دادند و در ورزشگاه الثمامه همه امتیازات را برای خود کردند. بدون شک این برد روحیه خوبی به تیمی داد که زمان زیادی از بازی اول با هلند را بخوبی مقاومت کرده بود و در نهایت ناامید و بازنده زمین را ترک کرد.

البته سنگالی‌ها یک بار دیگر باید بدون ستاره خود، سادیو مانه به زمین بروند که به‌دلیل مصدومیت، تورنمنت قطر را از دست داد. آلیو سیسه امید دارد خط حمله تیمش متشکل از بولایه دیا و فامارا دیه دیو به درخشش خود در بازی آخر مرحله گروهی ادامه دهند.

واقعیت این است که تنها پیروزی برابر اکوادور، سنگال را در جام نگه می‌دارد احتمالاً تساوی هم به کار این تیم پایان می‌دهد چون بعید است تیم ضعیف و حذف شده قطر بتواند سه امتیاز بازی را از هلند بگیرد. سنگال در نخستین جام جهانی خود در سال 2002 تا یک‌چهارم‌نهایی پیش رفت و بعد از آن از مرحله گروهی عبور نکرد، این تیم در دو دیدار قبلی خود با رقبایی از امریکای جنوبی شکست خورده، در سال 2002 برابر اروگوئه و در سال 2014 مقابل کلمبیا.

اخبار تیمی

انتظار می‌رود اکوادور یک بار دیگر تیمی قوی را روانه میدان کند تا کار صعود به مرحله حذفی را به آخر برساند اما شاید مجبور شوند بدون ستاره و گلزن خود، انر والنسیا به میدان بروند که در بازی با هلند به بیرون زمین انتقال یافت و حضورش در این بازی کاملاً مبهم است. والنسیا، مهاجم سابق وستهام و اورتون شش گل آخر اکوادور در جام‌های جهانی 2014 و 2022 را زده و اگر در این بازی گل اول تیمش را بزند، دومین بازیکن تاریخ با این رکورد لقب می‌گیرد. نفر قبلی اولگ سالنکو است که در جام جهانی 1994 هفت گل پیاپی برای روسیه زد.

اگر والنسیا آماده نباشد، اکوادور باید درباره اینکه بار مسئولیت حمله بر دوش چه کسی گذاشته شود، تصمیم بگیرد و باید از میان مهاجم برایتون، جرمی سارمینتو یا کوین رودریگس یکی انتخاب شود.

سنگال اما بازیکنان زیادی دارد برای آخرین بازی مرحله گروهی. این تیم اگرچه در آغاز تورنمنت با مصدومیت سادیو مانه ضربه بدی خورد، اما بازیکنان باکیفیتی در دفاع و حمله دارد بخصوص در اولی که نفوذ به آن برای اکوادور سخت خواهد بود. کالیدو کولیبالی و عبدو دیالو جای ثابتی در قلب خط دفاع تیم دارند ضمن اینکه اسماعیل سار و کرپین دیاتا حامیان خوبی در کناره‌ها برای دو مهاجم تیم، دیا و دیه دیو هستند. سار اگرچه هنوز پایش به گل باز نشده اما با شش ضربه به سمت دروازه دو رقیب قبلی سنگال در تیم کشورش رکورددار است. او بازیکنی کلیدی در خط حمله قهرمان آفریقا است و در شکست مقابل هلند هشت بار در محوطه جریمه حریف به توپ رسیده که از همه هم‌تیمی‌هایش بیشتر است.

در خط حمله سنگال گلزنی تقسیم شده و مقابل قطر برای نخستین بار در تاریخ این تیم در جام جهانی، سه بازیکن مختلف در یک بازی گل زدند.

ترکیب احتمالی

 اکوادور: گالیندس؛ پوروسو، تورس، هینکاپی؛ پرسیادو، مندس، کایسدو، استوپینان؛ پلاتا، سارمینتو؛ استرادا

 سنگال: مندی؛ سابالی، کولیبالی، دیالو، جیکوبز؛ سار، مندی، گوایه، دیاتا؛ دیا، دیه دیو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز