خبرگزاری کار ایران

شیری: ایران مقابل ولز عالی بازی کرد / استحقاق صعود از گروه را داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۹۰۵

مهدی شیری بازیکن سابق تیم پرسپولیس تهران درباره دیدار ولز و رویارویی با آمریکا صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی شیری بازیکن اسبق تیم پرسپولیس تهران در خصوص حواشی اخیر این تیم و شرایط تیم ملی فوتبال ایران صحبت کرده است.

جریمه کادر فنی و بازیکنان موجب اعتصاب و ناراحتی بین کادر فنی پرسپولیس شده، از این مسأله چه تعبیری دارید؟

تیم به لحاظ روحی روانی به دلایل مختلف تحت فشار است و اتخاذ چنین جریمه‌هایی فشار را بیشتر می‌سازد و موجب می‌شود تیم از مربی بگیرید تا بازیکن دچار مشکل شود. به لحاظ اجتماعی مردم انتظارات زیادی از بازیکنان دارند و فشار باشگاه هم این فشارها و توقعات را از بازیکنان مضاعف می‌سازد. در چنین شرایطی هیأت مدیره هم نباید با هر موضوعی جریمه‌ای را متوجه بازیکنان و کادر فنی سازد و باید مدیریت و هیأت مدیره با تدابیری درست این فشار را از بازیکنان بگیرند.

مدیر عامل درصدد است که جریمه‌ها را از بین ببرد اما هیأت مدیره به نظر مخالف است!

هیأت مدیره باید با بازیکنان صمیمی‌تر برخورد کند و با درویش که مدیری دلسوز است همسویی بیشتری داشته باشد چون انصافاً از زمانی که درویش مدیریت باشگاه را به عهده گرفته با همه وجود و به شکل سالمی برای تیم تلاش کرده و تا آنجا که توانسته مشکلات را به حداقل رسانده است از همین رو هیأت مدیره باید با مدیر عامل تعامل خوبی داشته باشد. چه بسا که اگر چیزی جز این باشد تبعاتش گریبانگیر تیم می‌شود و بخشش جریمه‌ها نه تنها روحیه تیم را بالا می‌برد بلکه موجب می‌شود در ادامه شرایط تیم بهتر شود. بعضی از جریمه‌ها هم به شکل درستی اعمال نشده است؛ مثلاً جریمه به‌خاطر حذف از گردونه رقابت‌های جام حذفی جریمه درستی نیست چون باخت جزئی از فوتبال است چه بسا که در همین فوتبال جام جهانی هم شاهدیم که بزرگترین تیم‌های دنیا مانند آرژانتین و آلمان هم باختند اما جریمه و مسائلی از این دست در کار نبود چون برد و باخت در فوتبال امری طبیعی است و هیچ مدیر یا هیأت مدیره‌ای نمی‌تواند بازیکن یا مربی را با جریمه مواجه سازد.

تصمیم در بخشیدن جریمه‌ها چه تبعاتی روی تیم پرسپولیس خواهد داشت؟

حتماً باید تصمیم درستی اتخاذ شود چون اتخاذ این مسائل روی دربی و بازی‌های بعدی پرسپولیس تأثیر مستقیم خواهد داشت و تیم را به لحاظ فنی و بقیه موارد با مشکل مواجه می‌سازد و به نوعی موجب می‌شود بازیکنان نتوانند به شکل خوبی بازی کنند و به نوعی روح و روانشان درگیر مسائلی از قبیل جرایم و بقیه مسائل حاشیه‌ای شود که در فوتبال حرفه‌ای به هیچ وجه باب نیست و نمی‌توان به آن استناد کرد.

بعد از لغو اردوی دبی، پرسپولیس فقط با بازی‌‌‌های تدارکاتی آماده می‌شود. در این راستا هم پرسپولیس به مس کرمان باخت!

لغو اردو که اصلاً به سود پرسپولیس نبود چون با اردو می‌شد تا حدودی کمبود بازی‌های تدارکاتی را جبران کرد اما جدا از این موضوع باخت در بازی‌های تدارکاتی هم اصلاً ملاک نیست ضمن اینکه اگر در بازی‌های تدارکاتی هم پرسپولیس بازنده شود حتماً در نزدیکی تاریخ دربی با درایتی که سرمربی پرسپولیس دارد با انتخاب چند حریف نه چندان مطرح می‌توان پرسپولیس را به لحاظ شرایط روحی روانی ارتقا داد و به شرایط نسبتاً خوبی رساند.

تیم ملی کشورمان را در دیدار مقابل ولز چگونه ارزیابی کردید؟

خدا را شکر که تیم ملی ایران مقابل ولز عالی بازی کرد و بازیکنان‌مان ثابت کردند که قادرند باز هم توانایی بالای خودشان را نشان دهند. برخلاف بازی مقابل انگلیس، کی‌روش ارنج بسیار خوبی را چید و موجب شد تا تیم ملی از همان ابتدای بازی عرصه را بر حریف تنگ کرده و موجب شود  تیم ملی در آخرین لحظات بازی دو گل زیبا بزند و به نوعی امیدهایمان برای صعود بیشتر شود. امیدوارم در بازی سوم هم ما بتوانیم با تاکتیک و ارنج خوب کی‌روش از سد امریکا بگذریم و شرایط به سود ما رقم بخورد تا برای اولین بار در تاریخ فوتبالمان به دور دوم صعود کنیم. ما مقابل امریکا می‌توانیم برنده باشیم چون استحقاق برد و برتری و صعود از گروهمان را داریم.

به نظرتان چه تیم‌هایی شانس قهرمانی دارند؟

اسپانیا به همراه برزیل و فرانسه شانس‌های قهرمانی هستند هر چند که من چون مس را دوست دارم کماکان برای تیم ملی آرژانتین شانس برد و صعود در بازی‌های بعدی قائل هستم و معتقدم که باید مسی و تیمش را تحت هر شرایطی جزو مدعیان به شمار آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز