خبرگزاری کار ایران

ایران به دنبال تاریخ‌سازی با صعود به دور حذفی

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۳۲۳

تیم ملی ایران و شرایط این روزهایش مورد توجه رسانه‌های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، تیم ملی ایران، در گروه دوم از رقابت‌های جام‌جهانی قطر، با تیم‌های ملی انگلیس، ولز و امریکا دیدار خواهد کرد. سایت امریکایی در این گزارش به شرایط کلی تیم ملی ایران پرداخته که نکاتی از آن را برای شما آماده کردیم.

تیم ملی فوتبال ایران، یکی از با ریشه‌ترین تیم‌های ملی تاریخ قاره کهن است. ایران موفق به قهرمانی در سه دوره پیاپی جام ملت‌های آسیا، از 1968 تا 1976 شده است. این کشور اولین تجربه جام‌جهانی خود را نیز در 1978 داشته و پنجمین تیم قاره آسیا بود که در بزرگترین تورنمنت فوتبالی شرکت می‌کرد.

ایران بازیکنان بزرگی را هم به فوتبال جهان معرفی کرده است. از آقای گل سابق جهان، علی دایی گرفته، تا علی کریمی که هر دو سابقه بازی در بزرگترین تیم آلمان، یعنی بایرن مونیخ را دارند. نام دیگری که بین بازیکنان بزرگ ایرانی دیده می‌شود، مهدی مهدوی کیا استو مهدوی کیا در بین اسطوره‌های تیم دیگری از آلمان یعنی هامبورگ جای دارد.

ایران اما تا به حال در پنج حضور قبلی خود موفق به صعود از گروه خود نشده است.

سوال اینجاست که آیا ایران در این دوره، اولین حضور خود در مرحله حذفی جام‌جهانی را تجربه خواهد کرد؟ جواب این سوال ساده است؛ بله!

تیم ملی ایران در این دوره با یکی از نسل‌های طلایی خود حضور می‌یابد. در جام‌جهانی روسیه، ایران در گروه به مراتب سخت‌تری نسبت به این دوره قرار داشت. هم‌گروهی با دو غول اروپایی، اسپانیا و پرتغال و تیم مراکش، ایران را در گروه مرگ جام‌جهانی قبل قرار داده بود. ایران بازی اول خود را با برد یک بر صفر پشت سر گذاشت و با تساوی که اسپانیا و پرتغال در بازی اول به دست آوردند، در پایان اولین بازی از گروه‌ها در صدر گروه مرگ ایستاده بود. تیم ملی، در بازی دوم خود یک شکست خفیف را تجربه کرد مقابل اسپانیا؛ بازی که ایران در آن دروازه اسپانیا را هم گشود، اما کمک داور ویدئویی، گل را مردود اعلام کرد. ایران در بازی آخر هم کار ساده‌ای برابر پرتغال نداشت و در بازی دراماتیک، به لطف موقعیت از دست رفته مهدی طارمی، در دقایق پایانی، با قهرمان اروپا مساوی کرد و با چهار امتیاز از صعود جا ماند.

این دوره اما همانطور که بیان شد، نسل طلایی تیم ملی، با بازیکنانی مانند مهدی طارمی، ستاره پورتو و سردار آزمون که سال 2021 بهترین بازیکن لیگ روسیه انتخاب شد و بازیکنانی با تجربه بازی در باشگاه‌های مطرح اروپایی، از جمله جهانبخش، قدوس، قلی‌زاده و کریم انصاری‌فرد، به دنبال محقق کردن رویای صعود از مرحله گروهی است.

ایران در قطر، با تیم‌های انگلیس، امریکا و ولز هم‌گروه است که مراتب رقبای آسان‌تری نسبت به اسپانیا و پرتغال و مراکش هستند.

ایران در این جام‌جهانی می‌تواند به کابوسی برای انگلیس و امریکا تبدیل شود و به رویای صعود از دور گروه جام‌جهانی، رنگ واقعیت ببخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز