خبرگزاری کار ایران

جوایز نقدی مهم‌ترین تورنمنت فوتبالی دنیا؛

رویای پاداش 13 میلیون دلاری شاگردان کی‌روش

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۳۳۵

جوایز نقدی تیم‌های حاضر در جام جهانی 2022 قطر از سوی فیفا اعلام شده است.

به گزارش ایلنا، جام جهانی 2022 قطر تا کمتر از دو هفته دیگر آغاز خواهد شد و این تورنمنت مهم که نگاه همه دنیا را به خود اختصاص خواهد داد، از لحاظ اقتصادی هم اهمیت زیادی دارد و پول کلانی به شکل‌های مختلف در این رقابت‌ها هزینه خواهد شد.

یکی از آیتم‌های اقتصادی جام جهانی، جوایز نقدی است که فیفا برای تیم‌های حاضر در این رقابت هزینه می‌کند و تیم‌های شرکت‌کننده در قطر 2022 فقط برای حضور در دور گروهی این رقابت‌ها هم درآمدزایی خواهند داشت و مبالغ خوبی را از فدراسیون جهانی فوتبال دریافت خواهند کرد.

طبق گزارشاتی که در این خصوص منتشر شده، در جام‌جهانی 2022 قطر در مجموع 440 میلیون دلار به عنوان پاداش برای تیم‌های حاضر در مراحل مختلف جام جهانی در نظر گرفته شده‌است که این مبلغ نسبت به جام‌جهانی 2018 روسیه 40 میلیون بیشتر است و لازم به ذکر است که جوایز نقدی جام‌جهانی 2014 برزیل، 358میلیون بود.

البته با یک نسبت گیری ساده، این میزان از جوایز نقدی، نسبت به درآمدی که فیفا از پخش زنده بازی‌ها دارد مبلغ چندان زیادی نیست چرا که فیفا از پخش زنده بازی‌های جام‌جهانی چیزی حدود 4.6 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت که سود خالص این ورودی، 2.6 میلیارد دلار خواهد بود.

 

مبالغ دریافتی تیم‌های قهرمان دوره قبل:

* فرانسه با قهرمانی در 2018 :  38 میلیون دلار

* آلمان با قهرمانی در 2014 :  35 میلیون دلار

* اسپانیا با قهرمانی در 2010 : 30 میلیون دلار

* ایتالیا با قهرمانی در 2006 : 20 میلیون دلار

* برزیل با قهرمانی در 2002 : 8 میلیون دلار

یکی از مهم‌ترین دلایل بالارفتن این مبلغ بعد از جام‌جهانی کره و ژاپن در سال 2002، سرمایه‌گزاری بسیار زیادی است که فیفا روی این تورنمنت انجام داده و افزایش چند براری هزینه حق پخش تلویزیونی این مسابقات جام است.

 

مبالغی که تیم‌های حاضر در جام‌جهانی دریافت می‌کنند به شکل زیر است:

* تیم‌های حاضر در مرحله گروهی:  9 میلیون دلار

* تیم‌های حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی: 13 میلیون دلار

* تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی: 17میلیون دلار

* تیم‌ چهارم رقابت‌ها:  25 میلیون دلار

* تیم سوم رقابت‌ها: 27 میلیون دلار

* تیم نایب‌قهرمان: 30 میلیون دلار

تیم قهرمان جام‌جهانی: 42 میلیون دلار

 

در این میان مبالغ دریافتی بازیکنان حاضر در جام‌جهانی شرایط متفاوتی دارد، بازیکنان بسته به تیم ملی که در آن بازی می‌کنند، دریافتی متفاوتی خواهند داشت و بیشتر این دریافتی بستگی به بودجه فدراسیون آن کشور دارد.

البته فیفا دست کشورهای حاضر را برای دادن سهمی از پول دریافتی که از جام‌جهانی دارند باز گذاشته و تیم‌های ملی می‌توانند از این مبالغ دریافتی سهمی به دلخواه به بازیکنان خود بدهند.

با تجاری شدن فوتبال، مبالغ بسیار زیادی بین باشگاه‌ها جابجا می‌شود و پای این پول‌ها به فوتبال ملی هم باز شده است که تاثیر آن را در جوایز نقدی جام‌جهانی می‌بینیم، جایی که تیم‌های شرکت‌کننده در گروهی این رقابت‌ها در سال 2022، دریافتی بیشتری از قهرمان جام‌جهانی در سال 2002 دارند.

بدین ترتیب تیم ملی فوتبال ایران با صعود به این مسابقات پاداش 9 میلیون دلاری خودش را تضمین کرده و اگر برای اولین بار موفق به صعود به دور حذفی شود این رقم به 13 میلیون دلار افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز