خبرگزاری کار ایران

ژاوی: مسی و آرژانتین قهرمان جام‌جهانی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۲۸۵

سرمربی تیم بارسلونا می‌گوید ستاره آرژانتینی شانس زیادی برای کسب عنوان قهرمانی در جام جهانی قطر دارد.

به گزارش ایلنا، ژاوی بر این باور است که مسی تنها جای خالی ویترین افتخارات خود را همراه آرژانتین، با بردن جام قهرمانی جهان به بوینس‌آیرس پر خواهد کرد.

مسی در دوران حرفه‌ای خود جوایز فردی زیادی کسب کرده است و 7توپ طلا بخشی از این افتخارات است. اما کاپیتان شماره 10 آرژانتین نزدیکترین برخوردی که با جام قهرمانی جهان داشت، شکست در فینال 2014 مقابل آلمان بود. این شکست دست یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را از جام کوتاه نگه داشت.

مسی اما بعد از تجربه چند شکست در فینال‌های مختلف از جمله فینال‌های کوپا، سال گذشته اولین جام معتبر خود را با آلبیسلسته در فینال ماراکانا و شکست برزیل در خاک خود، کسب کرد و قهرمان کوپا آمریکا شد. این اولین جام ملی لئو افسانه‌ای با تیم ملی بزرگسالان آرژانتین بود.

اکنون مسی 35ساله در آستانه آخرین جام‌جهانی خود قرار دارد و امیدوار است تا با قهرمانی در جهان به آخرین حضورش در جام‌جهانی رنگ‌وبوی ماندگاری بدهد. هم‌تیمی سابق فوق‌ستاره آرژانتینی و سرمربی فعلی بارسا، ژاوی، آرژانتین را بخت اصلی قهرمانی در قطر می‌داند.

ژاوی در مصاحبه‌ای عنوان داشت:

آرژانتین و برزیل یک قدم از باقی تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی در قطر جلوترند. من آن‌ها را تیم‌های بسیار منسجم، با بازیکنانی خوب، فیزیکی و از لحاظ تاکتیکی قوی می‌دانم. هر دو تیم بسیار عالی هستند.

به نظر من آنها یک قدم از آماده‌ترین و بهترین تیم‌های اروپایی جلوتر هستند. البته در جام‌جهانی هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است همه چیز پیچیده شود.

ژاوی ادامه داد:

تیم‌های اروپایی هم مهم هستند؛ اسپانیا، فرانسه و حتی انگلیس تیم‌های بسیار خوبی دارند ولی به نظر من دو غول آمریکای جنوبی شرایط بهتری نسبت به همه این تیم‌ها دارند.

بدون شک دوست دارم اسپانیا با جام به خانه برگردد، ولی اگر واقع‌گرایانه به موضوع نگاه کنیم، شانس مسی و آرژانتین به مراتب برای قهرمانی بیشتر است.

از سال 2002 که برزیل برای بار پنجم جام‌جهانی را برنده شد، در چهار دوره بعدی، این رقابت‌ها در سلطه اروپایی‎‌ها بوده و ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه قهرمان شده‌اند.

مسی هم البته آمار خوبی در گلزنی در جام‌جهانی ندارد و هر شش گل این اسطوره در مرحله گروهی به ثمر رسیده است و مسی موفق به گلزنی در مراحل حذفی جام‌جهانی برای آرژانتین نشده. مسی چهار گل با بهترین گلزن آرژانتینی‌ها در جام جهانی یعنی گابریل باتیستوتا با 10گل فاصله دارد و امیدوار است تا در قطر هم طلسم گل نزدن در مراحل حذفی را بشکند و هم از باتی‌گل در تعداد گل زده برای آلبیسلسته در جام‌جهانی عبور کند و کاپ‌طلایی را با خود به بوینس‌آیرس ببرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز