خبرگزاری کار ایران

نگاهی به هفته دهم لیگ دسته اول؛

استقلال ملاثانی به دنبال رکورد/ فینال غیررسمی لیگ یک در خرم آباد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۳۴

هفته دهم رقابت های لیگ آزادگان در حالی انجام خواهد شد که طبق تصمیم کمیته برگزاری مسابقات دیدار شهرداری آستارا و خلیج فارس ماشهر به تعویق خواهد افتاد. در مهم ترین بازی خیبر میزبان سمش آذر است

به گزارش ایلنا، هفته دهم رقابت های لیگ یک با انجام 8 بازی پیگیری می شود که به صورت اجمالی نگاهی به این رقابت ها خواهیم داشت:

خیبر خرم آباد – شمس آذر قزوین

روز های سخت برای تیم صدر نشین کم کم از راه می رسد. بعد از نتایج درخشان و ثبات در جایگاه نخست جدول، کم کم بازی های شمس آذر در مقابل تیم های مدعی می تواند بیشتر عیار صدر نشین را مشخص کند. هفته گذشته بعد از برد چهار بر صفر مقابل سایپا، حرف و حدیث هایی درباره قزوینی ها مطرح شد که البته با واکنش سرمربی و مدیر این تیم همراه بود اما نتیجه گرفتن در زمین بهترین راه برای پاسخ به شایعات است. سمت مقابل تیم کمالوند با یک بازی کمتر به استقبال شمس آذر می رود. دیدار هفته گذشته خیبر مقابل خلیج فارس برگزار نشد تا خرم آبادی ها که همانند فصول گذشته از اصلی ترین مدعیان صعود به شمار می روند، با همان 12 امتیاز از هشت بازی خود را آماده مصاف با سعید دقیقی و تیمش کنند.

دیدار تیم های خیبر و شمس آذر روز سه شنبه از ساعت 15 در ورزشگاه تختی خرم آباد برگزار خواهد شد؛ ضمنا دیدار مذکور از شبکه استانی لرستان برای علاقه مندان بصورت مستقیم پخش می شود.

فجر سپاسی – خلیج فارس ماهشهر

رویای رسیدن به لیگ برتر برای فجر سال گذشته محقق شد اما فقط یک فصل دوام آوردن شیرازی ها در بالاترین سطح فوتبال ایران حسابی کام علاقه مندان به این تیم را تلخ کرده است. در فصل جاری اما اوضاع برای فجری ها دوباره امیدوار کننده پیش می رود؛ بازی های خوب و کسب نتایج مطلوب، حضور در رده دوم جدول و بدون تجربه شکست پس از نه هفته این نوید را می دهد که یک بار دیگر شیرازی ها بتوانند جشن صعود برگزار کنند. سوی دیگر زمین تیم بحران زده خلیج فارس خواهد بود که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. اختلاف سلیقه بین مالکین و تزریق نشدن پول به مجموعه در کنار نبود امکانات کافی ممکن است شانس بقا در لیگ آزادگان را تا حد زیادی از نماینده بندر ماهشهر بگیرد.

دیدار تیم های فجر سپاسی و خلیج فارس روز سه شنبه از ساعت 14:45 در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار خواهد شد؛ضمنا دیدار مذکور از شبکه استانی فارس بصورت مستقیم برای علاقه مندان پخش می شود.

شهرداری همدان – استقلال ملاثانی

یکی از دیدار های مهم هفته دهم لیگ در همدان برگزار خواهد شد. جایی که شهرداری رده پنجمی میزبان رکورد دار لیگ یعنی استقلال ملاثانی خواهد بود. همدانی ها که این فصل تحت هدایت احمد حمشیدیان نتایج بسیار خوبی گرفتند، باید میزبان تیمی باشند که با وجود تمام مشکلات واقعا عملکردی دور از ذهن داشته و توانسته با 19 امتیاز شانه به شانه صدر نشین هفته های لیگ را پشت سر بگذارد. استقلال ملاثانی که قطع به یقین جزو بی پول ترین تیم های لیگ بشمار می رود، پس از نباختن در 29 بازی گذشته حال برای شکستن رکورد جاودانه فرهاد مجیدی و استقلال که با 30 بازی بدون باخت به ثبت رسیده بود به همدان سفر خواهد کرد. شاید اهمیت حفظ این رکورد برای ابراهیم اشکش سرمربی استقلال بیشتر از بهبود اوضاع تیمش نباشد اما قطعا شیرینی کسب این افتخار آن قدر دلچسب خواهد بود که از همین الآن می شود خیلی چیز ها را پیش بینی کرد!

دیدار تیم های شهرداری همدان و استقلال ملاثانی روز سه شنبه از ساعت 15 در ورزشگاه شهید حاج بابایی همدان برگزار خواهد شد.

دریا بابل – آرمان گهر

مردان کویر نشین که در فصل جاری با دست های خالی و با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی و جدایی چند بازیکن تاثیر گذار، باز هم نتایج خوبی کسب کردند حال برای حفظ روند خوب نتیجه گیری باید به مازندران عظیمت کنند. آرمان گهر که با چند برد اقتصادی خودش را به جمع مدعیان اضافه کرده در برابر تیمی قرار خواهد گرفت که با بحران بی پولی مواجه است. سرمربی مستافی دریا در انتظار تعیین تکلیف از سوی مالکین باشگاه است و حتی ممکن است با نظر مثبت مسئولین تیم، شبانه بابل را ترک کند تا هزاران کیلومتر دور تر خودش را به تیم جدیدش معرفی کند. جذب بازیکنان سرشناس با رزومه های قوی و لیگ برتری در ابتدای فصل این امید را در بین علاقه مندان بابلی ایجاد کرد که پس از سال ها قرار است بدون دغدغه یک فصل فوتبالی را سپری کنند اما ظاهرا این اتفاقات در حد یک نمایش بوده و بابلی ها قرار نیست طعم آرامش را بچشند.

دیدار تیم های دریا بابل و آرمان گهر روز سه شنبه از ساعت 14:30 در ورزشگاه هفت تیر بابل برگزار خواهد شد.

ون پارس – استقلال خوزستان

تیم مدعی استقلال خوزستان پس از هفته ها بدشانسی بالاخره موفق شد هفته گذشته پارس جم را در خانه مغلوب کند تا با روحیه مضاعف به استقبال هفته دهم رقابت های لیگ برود. شاگردان پورموسوی که در طول فصل همواره نمایش خوبی در تمام بازی ها داشتند، هم اکنون با 13 امتیاز در جایگاه ششم قرار دارند و نکته مثبت درباره این تیم شکست نخوردن تا این جای رقابت هاست. سمت مقابل تیم میزبان بعد از ناکامی و شروعی نا امید کننده دست به تغییر زد و با آمدن مجتبی توتونی امیدوار بود که روند امتیاز گیری ها کمی بهتر شود. سرمربی جدید نتوانست گام اول را محکم بردارد و در دیدار مقابل چادرملو شکست خورد تا ون پارس با تنها 5 امتیاز و حضور در جایگاه هفدهم به میزبانی استقلال خوزستان برود.

دیدار ون پارس و استقلال خوزستان روز سه شنبه از ساعت 15 برگزار خواهد شد.

پارس جم – خوشه طلایی ساوه

دو تیم زرد پوش لیگ در حالی به مصاف هم خواهد رفت که اوضاع و احوالشان حسابی هم رنگ پیراهن تنشان است. خوشه طلایی بدون سرمربی به جم سفر می کند و امیدوار است تا پیش از شروع بازی هفته دهم بتواند با گزینه مد نظرش به توافق برسد تا مجبور نباشد همانند دو دیدار گذشته بدون سرمربی در بازی حاضر شود. از طرفی میزبان ساوه ای ها اصلا حال و روز خوبی ندارد و در بحران عجیبی به سر می برد. پارس جم سینوسی ترین نتایج ممکن را کسب کرده و باخت های دور از ذهن با دریافت گل های زیاد تقریبا امید ها را از این تیم ساقط کرده است. رزاقی راد که فعلا تحت حمایت از طرف مدیران جمی به کار خود ادامه می دهد، اگر علاقه مند به ادامه همکاری با این مجموعه است باید هرچه سریع تر چاره ای برای بهتر شدن نتایج بیندیشد.

دیدار تیم های پارس جم و خوشه طلایی روز سه شنبه از ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی شهر جم برگزار خواهد شد.

مس شهر بابک – چوکا تالش

تیم طوفان زده چوکا بعد از سه امتیاز بازی هفته اول که به لطف حاضر نشدن حریف در زمین به دست آورد، دیگر رنگ خوشبختی را ندید و حتی برکناری سرمربی و بازگشت حسن اشجاری هم نتوانسته تغییری در این تیم ایجاد کند و کماکان چوکا بازی های خود را یکی پس از دیگری بدون برد به پایان می رساند. از طرفی مس شهر بابک هفته قبل به قصد برپایی جشنواره گل به مشهد سفر کرده بود که با یکی از نادر ترین اتفاقات ممکن در دنیای فوتبال مواجه شد و از تمام رفت و آمد طولانی که داشت، فارق از سه امتیاز که از پیش هم قطعی به نظر می رسید فقط خستگی جای مانده بر تن نصیبشان شد تا برای دیدار هفته دهم مقابل چوکا به اندازه کافی روحیه نداشته باشند. شاید پر رنگ ترین نقش را برای باز گرداندن دو تیم برای برگزاری دیدار هفته دهم بر عهده سرمربیان باشد. وحید رضایی قطعا خوب می داند که تیم تحت هدایت او دارای پتانسیل بالاییست و برای شکست دادن چوکا همه ابزار مورد نیاز را در اختیار دارد.

دیدار تیم های مس شهربابک و چوکا تالش روز سه شنبه از ساعت 14:45 در ورزشگاه شهدا مس شهربابک برگزار خواهد شد.

سایپا – چادرملو

هفته دهم رقابت های لیگ آزادگان در حالی از راه رسیده که تقابل سرمربیان مدعی در پایتخت، می تواند یکی از جنجالی ترین دیدار های کل لیگ را رقم بزند. سایپا پس از تحقیر مقابل شمس آذر در قزوین به استقبال تیمی خواهد رفت که در بازی گذشته خود موفق شده یک برد شیرین به دست بیاورد. شاگردان محمود فکری که به ادعا خودشان در این فصل هیچ کم و کاستی ندارند و عملا برای صعود نکردن هیچ بهانه ای در دستشان نیست، باید برابر یکی دیگر از تیم های متمول لیگ قرار بگیرند؛ جایی تیم سعید اخباری با تمام قوا به تهران سفر کرده تا از این بازی بزرگ دست پر خارج شود. جدال اخباری و سایپا که پیشتر سابقه هم کاری با هم را داشته و در مقطعی هدایت نارنجی پوشان بر عهده او بوده، می تواند به حساسیت های این دیدار طعم تند انتقام را نیز بیفزاید.

دیدار تیم های سایپا و چادرملو روز سه شنبه از ساعت 15 در ورزشگاه پاس قوامین تهران برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز