خبرگزاری کار ایران

جلوی توهین به مجمع سوارکاری گرفته شود

اعتراض اعضای مجمع فدراسیون سوارکاری به وزارت ورزش؛ با کدام درخواست مجمع را لغو کردید؟ / وزارت ورزش دوگانه عمل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۲۱

لغو مجمع فوق العاده فدراسیون سوارکاری با اعتراض اعضای این مجمع روبرو شد چرا که آنها معتقدند این موضوع بر خلاف اساسنامه فدراسیون صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، طبق برنامه قرار بود مجمع فوق العاده فدراسیون سوارکاری در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری برگزار شود؛ اما 2 روز مانده به مجمع معاون وزیر ورزش با ارسال نامه‌ای به حیدری سرپرست فدراسیون این مجمع فوق العاده و برگزاری انتخابات را لغو کرد. (جزییات را از اینجا بخوانید.)

طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری یا لغو مجمع بایست حداقل یک سوم اعضای مجمع درخواست بدهند. بعضی اعضای مجمع در این خصوص گلایه دارند و معتقدند  درخواستی از سوی اعضای مجمع برای لغو مطرح نشده است. در همین رابطه بعضی اعضای مجمع (روسای هیات‌های استانی فدراسیون سوارکاری) راهی وزارت ورزش شدند تا طبق قانون این ماجرا را پیگیر کنند. حسین احسانی فاخر رییس هیات سوارکاری استان قزوین با ایلنا به گفتگو پرداخت و ماجرا را تشریح کرد:

*ریشه عدم برگزاری مجمع فدراسیون سوارکاری چیست و چرا این موضوع آنقدر حاشیه‌ساز شده است؟

 در مجمع 21 خرداد که وزارت ورزش حضور پیدا نکرد و به دلیل عدم نظارت رای اعضا مجمع مورد قبول واقع نشد و نظر اعضا مجمع نادیده گرفته شد. در چهارم مهر ماه یک سوم اعضای مجمع درخواست مجمع فوق العاده داشتند. که طبق دستور وزیر محترم ورزش و نامه آقای پولادگر مقرر شد تا در سوم آبان ماه سال جاری این مجمع برگزار شود؛ اما با وجود درخواست اعضای مجمع، آقای حیدری سرپرست فدراسیون در تاریخ 12 مهرماه به روسای هیات استانی اعلام کردند که مجمع برگزار نمی کنند. در واقع از برگزاری مجمع استنکاف کردند. طبق اساسنامه اگر سرپرست از برگزاری مجمع استنکاف کند، وزارت ورزش باید متولی برگزاری مجمع شود. اما 2 روز قبل آقای پولادگر با ارسال نامه ای به فدراسیون که طبق درخواست اعضا مجمع انتخابات در تاریخ مقرر برگزار نمی گردد. با سوال از اعضای مجمع فدراسیون پرسیدم آیا چنین درخواستی داشتند، که آنها گفتند خیر.

*با این اوصاف شما به وزارت ورزش مراجعه کردید و تقاضای مشاهده درخواست اعضای مجمع را داشتید؟

بله این مراجعه به همراه چند رییس هیات استانی سوارکاری صورت گرفت. اما متاسفانه آقای پولادگر به نگهبانی وزارت اعلام کردند که هیچ کدام از ما اجازه ورود نداریم. جالب اینجاست که بنده به دلیل اطلاع رسانی زمان مجمع فوق العاده به دوستان هیات های استانی طبق گفته آقای فرهادیان مدیرکل دفتر مشترک فدراسیون ها از سوی حیدری سرپرست فدراسیون تهدید هم شدم. وقتی درخواست یک سومی وجود نداشته بنابراین این لغو مجمع قانونی نیست.به استناد درخواست غیر واقع که نمی شود مجمع لغو کرد. اگر درخواستی هست علناً منتشر بفرمایند.

*مگر فدراسیون بازرس ندارد و قبل از برگزاری مجمع تصمیمات و بررسی ها کامل انجام نشده؟

آقای نامدار کارمند وزارت ورزش به عنوان بازرس فدراسیون فعالیت می کنند ایشان شرایط را بررسی کرد. اگر موردی بود پیش از این اعلام می کردند. 

*پرسش اینجاست آیا وزارت ورزش یا پولادگر گزینه خاصی دارند که برگزاری مجمع را به خاطر او به تعویق می اندازد؟ 

اول اینکه تعویق مجمع بر خلاف نظرات اعضای مجمع تخلف آشکار قانونی است. ضمن اینکه با نام فرد یا مدیر خاص کاری ندارم. بلکه وزارت ورزش باید جوابگوی عملکرد خود باشد. وقتی اساسنامه در هیات دولت مصوب شده، نمی توان خلاف آن رفتار کرد. یا اینکه در بعضی فدراسیونها به اساسنامه استناد شود در فدراسیون های دیگر خیر! این جز تناقض و دوگانگی معنی دیگری ندارد. 

* آیا شما از کاندید خاصی حمایت می کنید و به همین دلیل پیگیر موضوع هستید؟

به هیچ وجه. به عنوان عضو مجمع فدراسیون سوارکاری به همراه دیگر همکارانم فقط قصد داریم قانون اجرا شود و به استقلال این فدراسیون احترام گذاشته شود. با هیچ کاندیدی ارتباط نداریم و قصد داریم جلوی توهین به اعضای مجمع را بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز